Ga naar inhoud
  • 0

Waar halen jullie de DSG olie?


bjeli

Vraag

Aankomende zomer (voor de vakantie) staat een DSG olie (en filter natuurlijk) op de planning.

 

Vroeg me aaf waar julie de olie en filter halen?

Dealer?

Of via internet, zo ja, waar?

 

Ben alvast aan het oriënteren om straks alvast in huis te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat is zowat het énige dat ik uitbesteed qua onderhoud (dàt en distributieriem). Ik vind het nogal n omslachtige procedure, en het is niet iets waar ik risico's mee wil lopen, vandaar dat ik het de eerste keer bij de dealer heb laten doen, en de tweede keer bij vagtechniek. Kosten daarvan was zo 'n €175 als ik het me goed herinner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou ik besteed het ook uit maar sommige onderdelen bestel ik zelf (voordeliger) en laat het alsnog uitvoeren.

Sterker nog, het merendeel besteed ik uit. Haha. Ben eerder een leek dan a-technisch. Met een kantoor baan ook niet beroepshalve dagelijk aan het sleutelen (jammer hoor). 

Maar goed, gezond boerenverstand is mijn troef en gewoon veel lezen.

 

Dus andere tips voor zelf service  :mrgreen: ik ben er gevoelig voor en voer het uit haha

Helaas niemand in m'n omgeving die ook handig is waar ik van kan leren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Al 2 keer besteld via EBay in Duitsland. Er gaat niets anders in dan Castrol Transmax Dual. De oliewissel stelt niet zo veel voor als je het juiste gereedschap hebt en ik vul ze langs onder op via een kunststof slang met een aangepaste schroefdop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden