Ga naar inhoud
  • 0

Banden alternatief met Contiseal ?


Mich76

Vraag

Vandaag bij de bandenboer om mijn Conti Sportcontact5 te vervangen voor Falken.

 

Werd erop gewezen dat ik op dit moment Conti-seal banden heb, zelf dichtende banden dus, heb namelijk ook geen reserve wiel.

In eerste instantie wilde ik de gok nog wel wagen, maar ze wisten mij ook te vertellen dat indien bij een lekke band ik dan ook geen aanspraak kan maken op de VW pechhulp, en dat laatste kan ik vanwege vele buitenland ritjes niet gebruiken.

 

Dus dan blijven er 4 opties over.

1. Reservewiel kopen. Liever niet, wilde ooit nog eens die extra ruimte gaan gebruiken voor een subwoofer

2. Continentals blijven rijden. Liever ook niet, het zijn fijne banden, maar voor dat budget kan ik denk ik beter krijgen. ( Eagle F1, P Zero, Falken, etc.)

3. Andere band nemen, compenseren met zo'n spuitbusje. Weet iemand of dat een beetje betrouwbaar of goed werkt ? (en als het mis gaat of VW Pechhulp hier wel voor komt)

4. Andere zelf dichtende band nemen, maar welke ?  

aangepast door Mich76
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Huh... Hoe komt je bandenboer erbij dat je geen vw pech hulp krijgt omdat je geen run flat banden meer hebt?

 

Of te wel, klinkt als een broodje aap verhaal in mijn oren.

 

Werkt de bandenboer toevallig onder de dealer of PON?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even gegoogled...

 

"Wat valt niet onder de Volkswagen Mobiliteitsservice?

 

Als u de Mobiliteitsservice belt, zal de meldkamer controleren of uw pech onder de dekking van de Mobiliteitsgarantie valt. Een aantal zaken is namelijk uitgesloten:

• Pech veroorzaakt door eigen toedoen.

• Caravan, aanhanger of vouwwagen, hiervoor kunt u een additionele reisverzekering afsluiten.

***• Pech door oorzaken van buitenaf, zoals door:***

• Verkeerd ingebouwde achteraf-accessoires.

• Sleutel in afgesloten auto.

• Geen of verkeerde brandstof in tank.

• Vastgevroren onderdelen.

• Niet-uitgevoerd onderhoud of niet-uitgevoerde geadviseerde reparaties.

***• Vervolghulp na een lekke band (transport naar dealer/vervangend vervoer).***

• Ongeval of gevolgen daarvan.

• Diefstal of poging daartoe."

 

Zie de regeltje met de sterretjes.

 

Begrijp ik nou hieruit dat je geen hulp krijgt bij een lekke band?

Lekker handig...

aangepast door Ozzy40
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bandenboer heeft volgens mij geen banden (ha :mrgreen: ) met VAG of PON. Hij heeft alleen laatst een klant gehad met dezelfde situatie, die is later teruggekomen omdat VW hem niet wilde helpen met een lekke band.

Als auto van fabriekaf met Contiseal geleverd wordt (is toen oa. speciaal voor de CC ontwikkeld), dan is het omwisselen naar een ander soort band eigenlijk zo'n beetje hetzelfde als dat je ineens je auto bij een niet dealer in onderhoud hebt (komen ze namelijk ook niet!).

Ik snap ze ook heel goed dat ze niet voor iedere spijker willen uitrukken, een lekke band door een defect ventiel komt veel minder vaak voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden