Ga naar inhoud
  • 0

welke schokbrekers bij verlagen


pokie

Vraag

Hallo

 

Als mijn beladen caravan (+- 70 kg kogeldruk) achter mijn passat koppel , dan slijt deze soms

aan in de achterste wielkasten.

Met name bij diep doorveren bv. een slechte wegdek overgang bij een viaduct.

Nu heb mijn passat verlaagd  en heb er 19 inch 225 banden onder.

 

Ik zou andere schokbrekers er onder willen kopen, maar weet zo niet welk soort.

 

Iemand van jullie tips .

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb bilstein b8 dempers en hij staat daar door iets hoger achter en veert minder in. Het rijd ook een stuk beter.

Hier voor had ik hulp veren maar dat vond ik niks.

Is de passat van jou ook verlaagd ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je er al eens overgedacht om je bump stops te vervangen. Deze waren bij mij ook versleten, en daar door liep het wiel ook aan bij zware belading. Deze zitten over de stang van je schokbreker heen. En nee het is geen but plug

post-18022-0-30966900-1459154546_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee nog niet aan gedacht .Maar doen die dingen dan zo veel. Zijn bij mij ind er erdaad niet best meer.

Meen dat ze ongeveer 30€ per set kosten, dan moeten ze er wel nog onder. Bij mij was het meteen over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb er tomason TN 4 er onder liggen.

Met 225 band de velg heeft een ET 30 8,5 J x19.

Dat is wel erg laag voor een 3c. ET44 is volgens mij standaard en daar kun je ca 5 + of 5 - van afwijken.

 

Met mijn Lugano ET41 icm 235 35 19" en koni 40mm liep het erg vaak aan. Laat staat als je nog 12mm verder naar buiten komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is er misschien hier ook iemand ,die een artikel nr van de bumpstops heeft.

Dan kan ik ff rond bellen voor een prijs.

AUB kijk goed op het plaatje met de onderdeel nummers, er zijn namelijk verschillende lengte`s

post-18022-0-49953500-1459276627_thumb.png

post-18022-0-51519800-1459276625_thumb.png

 

grtz Jan

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog even dit, iedere schokbreker fabriek heeft ook bump stops, als je naar de Kwik-Fit gaat hebben ze waarschijnlijk bump stops van Monroe. ze moeten dan wel voor het type auto zijn die jij heb, maar dat is met de VW bump stops ook het geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik wil graag mijn achter schokbrekers vervangen, aangezien deze reeds 240k eronder zitten en ik waarschijnlijk steeds meer belading ga krijgen ivm kinderen en materiaal dat mee moet op vakantie e.d. Ik heb een G08 sport onderstel, maar wil em niet verlagen.

 

Welke schokbrekers adviseren jullie? Uiteraard is voor ook aan de beurt, maar prio heeft nu achter.

 

thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden