Ga naar inhoud
  • 0

Vw 1.6 BSE motor trilt/schudt stationair


M.Staten

Vraag

Hallo Allemaal,

 

Het volgende probleem gaat over een VW Jetta 1.6 BSE motor uit 2006.

 

De auto heeft vorig jaar een complete motor revisie gehad

-Op alle 4 zuigers nieuwe veren

-Drijfstanglagers

-Krukas lagers

-Cilinderkop revisie (nieuwe sealers etc.

 

Het probleem was in eerste instantie Olie verbruik, en een abgass werkstatt storing. (verstopte kat)

 

Deze problemen zijn verholpen door het bovengenoemde en door het vervangen van de katalysator (ook lambda sonde 1 en 2)

 

De auto is op dit moment storing vrij en het lijkt er op dat alles goed functioneert.

 

Maar....de motor schudt zodra je stil staat voor een stoplicht, dit is lichtjes maar als je langer stil staat storend, maar zodra je rijdt merk je hier niets meer van....

Vervolgens zijn we verder gaan kijken en hebben we om te testen het volgende vervangen:

 

-Bobine

-Bougies (dit was al bij de revisie)

-Bougiekabels

-Baksteun

-Motorsteun

-Krukas en nokkenas positiesensor (ook geen metaal gevonden bij het uithalen van deze sensoren)

-Vacuum test gedaan en ook geen mankementen gevonden

-Compressie test gedaan en op alle 4 cilinders nagenoeg dezelfde compressie gemeten.

-Temp sensor

 

Ook dit heeft niets uitgehaald.

 

Heeft 1 van jullie dit probleem (wat wel vaker voor schijnt te komen bij de 1.6 BSE motor) wel eens voor handen gehad en misschien een andere oplossing gevonden dan het bovengenoemde?

 

Ik hoor het graag,

 

Mvg,

 

Michel

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi @M.Staten,

 

Ik heb sinds 04-2014 een Passat met een 'schuddende' 1.6 BSE motor die een abgas probleem heeft gehad. Ik ben hiervoor naar verschillende monteurs geweest en heb ook een bericht op dit forum geplaatst (zie hieronder voor een link). De oplossing voor het schudden kon niet gevonden worden, maar in Duitsland heb ik van VW monteurs begrepen dat dit een bekende kwaal is van de BSE motoren. Ze vertelden mij ook dat het schudden geen kwaad kan en moeilijk of zelfs niet is op te lossen.

 

Ik lees mee... Ben nieuwsgierig of iemand toch nog een goede tip heeft...

 

Link naar mijn vorige post: http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/33324-schudden-motor-haperende-cilinder-update

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden