Ga naar inhoud
  • 0

Achterlichten inschakelen met Dagrijverlichting (3AA/B7)


evolimited

Vraag

Hallo,

 

Ik heb al even gezocht maar zo niet iets kunnen vinden om de achterlichten te doen laten branden samen met de dagrijverlichting. Heb wel iets gelezen dat er dan een Scandinavie codering in moet zodat achterlichten mee branden maar heeft iemand dat hier al een keer gedaan??

 

Hopelijk kan iemand hier mij ermee helpen. Gaat om een 2012 Passat Variant B7/3AA

 

Mvg,

Nik

aangepast door evolimited
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Dan zouden je achterlichten idd moeten meebranden als je deze bit verzet. Dacht bit 3 van byte 0 ofzo. Codering moet je aanpassen in module 09 centr elektrics - boordnet en dan via long coding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zou het bovenstaande ook kunnen werken op een touran van 2012?

Heb wel het idee dat er daar minder mogelijkheden op zitten dan op een 3C.

Moet volgens mij wel mogelijk zijn. Misschien niet dezelfde werkwijze of bit en byte setting. Bij een oudere Touran gaat het alleszins aangezien ik een paar jaar geleden naar Noorwegen ben geweest met familie en die hadden een Touran en wegens het verplicht voeren van verlichting daar had hij dit laten aanpassen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan zouden je achterlichten idd moeten meebranden als je deze bit verzet. Dacht bit 3 van byte 0 ofzo. Codering moet je aanpassen in module 09 centr elektrics - boordnet en dan via long coding.

Ik heb de bit 3 van Byte 0 aangepast en kom dan op een 08 uit die in de longcoding komt te staan maar heb helaas nog geen achterlichten branden met de dagrijverlichting. Kan het een andere bit zijn of andere byte?

 

Mvg,

Nik

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt, heb vorige week bij een Scirocco nog van Scandinavie naar noord Amerika verzet. Als het je niet bevalt kan je altijd nog terug omzetten.

Dit moet ook mogelijk zijn met passat lijkt me enig idee hoe? Heb zelf vagcom en al jaartje mee actief dus wil zelf liever ook leren. Hopelijk kan iemand me hiermee helpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij is 't inderdaad in 09-Central Electronics, byte 0, bit 4 uitvinken en bit 3 aanvinken (Scandinavian DRL). Heb je de auto wel van de handrem gehad bij controleren?

 

Auto stond niet op de handrem, toen ik codering wou proberen. Ik kan geen vinkjes zien bij Byte 0, Komt dit door een te oudere kabel eventueel of is het dan gewoon niet mogelijk? Alle bits staan op 0 namelijk dus geen enkel is geactiveerd. Ga zo eens proberen bit 4 aan te zetten en zien wat er dan gebeurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Auto stond niet op de handrem, toen ik codering wou proberen. Ik kan geen vinkjes zien bij Byte 0, Komt dit door een te oudere kabel eventueel of is het dan gewoon niet mogelijk? Alle bits staan op 0 namelijk dus geen enkel is geactiveerd. Ga zo eens proberen bit 4 aan te zetten en zien wat er dan gebeurd.

 

Voor coderen maakt t niet uit, ik doelde ook op het controleren nadat je de codering had gedaan.

 

Handrem maakt niet uit denk ik, contact moet wel aan staan. Het is zowiezo mogelijk aangezien die auto's overal ter wereld rondrijden.

Heb je al een AUTO SCAN gemaakt? Anders kan je eens een kopie posten hier van 9 Centr. Elec.

 

Er zijn DRL schakelingen die pas actief worden als de handrem niet in gebruik is. M.a.w: pas als je wegrijdt gaan de lampen branden. Volgens mij geldt dat ook voor Passats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn dagrij gaat ook maar pas aan als ik de handrem eraf gooi.

 

Moest daarnet wat uitlezen op de passat en heb het ineens eens geprobeerd en via bit 3 bij byte 0 op 1 te zetten gingen de achterlichten netjes meebranden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Handrem maakt niet uit denk ik, contact moet wel aan staan. Het is zowiezo mogelijk aangezien die auto's overal ter wereld rondrijden.

Heb je al een AUTO SCAN gemaakt? Anders kan je eens een kopie posten hier van 9 Centr. Elec.

 

Bij deze heb ik even een AUTO-SCAN gemaakt en de 09 hier gekopieerd:

 

Address 09: Cent. Elect. (J519)       Labels: 3AA-937-087.clb

-Part No SW: 3AA 937087 G     HW: 3AA 937 087 G

-Component: BCM PQ47 H     421 0465

-Revision: BB421001

-Coding: 0808000000000000009800805500816403790088426D85606480C7200041

-Shop#: WSC 12345 555 12345

 

Mijn dagrij gaat ook maar pas aan als ik de handrem eraf gooi.

 

Moest daarnet wat uitlezen op de passat en heb het ineens eens geprobeerd en via bit 3 bij byte 0 op 1 te zetten gingen de achterlichten netjes meebranden.

 

Heb bij mij in Byte 0 bit 3 en bit 4 keer apart in te schakelen maar bij mij gaan bij beide coderingen de achterlichten helaas niet meebranden. Ik snap niet hoe dit mogelijk is. Ik heb dit er wel staan bij Byte 0:

 

Only limited Coding Information is available for this Control Module.

If you happen to need additional Details please contact Support@Ross-Tech.com

Coding is normally done using the Factory Tool and Software-Version-Management (SVM).

 

The Bytes 00 - 08 _ 10 are not in use (always 00)!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Aha, je hebt geen 3C maar een B7/3AA. Dat ligt een beetje moeilijker. Dat boordnet coderen is een lastige en zeker qua verlichting.

 

Ja dit klopt, mijn excuses ik ging er vanuit dat nog wel 3C was ivm als je model afleest van chassisnummer. Is iemand bekend met het achterlichten coderen met dagrijverlichting bij de B7/3AA Passat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mogelijks kan je het instellen met byte 18, maar daar zit helaas de moeilijkheid . Byte 18 staat bij het uitlezen op 00 terwijl er weldegelijk iets in gecodeerd is. Als je de code aanpast zal deze doorgevoerd zijn maar bij het doorvoeren komt deze terug op 00 te staan tewijl de doorgevoerde code actief is. Maar, als de code niet goed is ga je normaal terug naar de originele code maar die ken je niet aangezien je 00 uitleest en dus niet weet welke de begin instelling is.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag nog weer een poging gedaan om de achterlichten van een Touran mee te laten branden. Helaas niet gelukt, niets kunnen vinden over een "Scandinavie"of "Noord America"instelling. Kan het zijn dat een comfortline deze instellingen niet heeft of weet iemand waar ik verder naar kan zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja dat kan maar dat kan iedereen, dus dat is niet leuk.

En volgens mij wordt het binnen kort ook verplicht dat de achterlampen er bij moeten branden.

Ze zijn er blijkbaar achter gekomen dat het niet echt veilig is in "the twilight zone"

Heb de schakelaar altijd op "auto" staan. Dan kan hij dat lekker zelf regelen. Daar is techniek voor toch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden