Ga naar inhoud
  • 0

relais RSE systeem - Rear Seat Entertainment system


wulfke

Vraag

Ik heb dus in mijn wagen achteraf het RSE systeem ingebouwd met een oem kabelboom. Nu heb ik dit werkende gekregen en heb ik de inschakelvoeding van de RNS kunnen halen. Nu is het zo dat wanneer ik het contact uitschakel dat de rns510 wel verder doet maar het rse systeem stopt ermee.

Nu kan ik uit het SSP408 halen dat er een soort relais tussen moet die ervoor zorgt dat het RSE systeem een bepaalde tijd blijft verder gaan. Helaas kan ik op mijn schema hierover niks terug vinden. Heb al eens bij een andere aangeboden rse set een kabelboom gezien met zo een relais ertussen.

 

Kan iemand me er iets meer over vertellen dat relais, welk type, hoe dit aangesloten moet worden ?

 

dit kan ik terug vinden in het SSP,

 

- het gaat hem over relais J813 - relais für spannungsüberwachung (spannungswächter)

 

Das entkoppelte RSE kann nur eingeschaltet werden, wenn die Zündung eingeschaltet ist.

Wird die Zündung ausgeschaltet, schaltet sich das RSE nach ca. 15 Minuten (modellabhängig) von selbst

aus

 

Relais für Spannung süberwachung J813
Ab KW45/07 ist im Passat das Relais für Spannungsüberwachung J813 im Einsatz.
Gleichzeitig entfällt die kopplung mit dem Steuergerät mit Anzeigeeinheit für Radio und Navigationssystem J503 oder dem Radio R.
Bei einer Spannung unterhalb 10,7 Volt schaltet das relais für Spannungsüberwachung J813 das RSE nach
ca. 5 Minuten aus. Bei ausgeschalteter Zündung und eingeschaltetem RSE erfolgt das Ausschalten nach

ca. 15 Minuten

 

Relais für Spannungsüberwachung J813
Der genaue Einbauort des Relais für spannungsüberwachung J813 ist im Stromlaufplan „Einbauorte Relais“
für den Passat/Passat Variant verzeichnet. Alle anderen relevanten Sicherungen werden im Stromlaufplan
„Einbauorte Sicherungen“ für den Passat/Passat Variant näher beschrieben

 

 

bron

http://www.olaf-jacobs.nl/downloads/SSP/SSP_408.pdf

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Peter : 

 

Deze :

 

post-13946-0-99228600-1458053985_thumb.png

 

pin 4 : SC37 : constante +

pin 1 :SC 21 : geschakelde +

pin 6 : massa

 

als je het volledig schema nodig hebt...

 

grtz, dre

aangepast door dreke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank je dre, heb je ook info over de relais zelf ? Onderdeelnummer ? Houder onderdeelnummer ?

Nummer van relais en relaisvoet :

 

post-13946-0-52353600-1458055582_thumb.png

 

Passende pinnetjes :

 

000 979 021 E (2.8mm)

000 979 023 E (4.8 mm)

000 979 114 E (6.3 mm)

 

Het relais wordt normaal gezien geplaatst op de extra relaishouder boven het boordnet.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag de relais en houder opgehaald want deze stond in back order en moest uit Duitsland komen,

prijzig relais zou ik zeggen,

7L9 919 433 Relais 127,50eur

443 937 527 Relaishouder 8,40eur

 

moet wel even terug want er zijn 2 pin plaatsen waarvan ik geen pin heb 000 979 114 - de rest van de pinnen heb ik binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren aan de slag geweest met het systeem.

Relais ingebouwd en aangesloten. Kabel voor de dvd speler die in het handschoenvakje zat terug getrokken tot in de koffer.

Dvd speler in de koffer geplaatst.

Voedingen voor de relais getrokken tot aan de SC box en daar nieuwe zekeringen geplaatst.

Daarna alles eens uitgetest en ..... het werkte niet zoals het moest.. :neutral:

contact op - systeem werkte

contact af - systeem stopte ermee..

 

relais uitgetrokken en op alle punten gemeten en de relais zelf bleef spanning krijgen dus daar was alles goed.

relais terug ingeplugd en de stekker van de RSE stuurdoos open gemaakt en daar op gemeten of alle spanningen in orde waren.

Die waren in orde op 1 pin na - de voeding van de RSE module bleek bij het inbouwen een paar jaren geleden op de geschakelde + gezet te zijn geweest.

Ineens de geschakelde plus bij de constante plus van de relais gestoken omdat deze dan ook apart afgezekerd is (en alle zekeringen voor de RSE dan samen zitten)

Systeem dan doorgemeten en met contact op en alles in orde... systeem terug aangesloten.. contact af en terug niks meer..

dan was het even haar krabben en terug meten..

Had dan snel door dat door het klussen de spanning gezakt was naar 10,5V en dat dat net onder het kantelpunt is voor de relais om er mee op te houden en het systeem buiten dienst te zetten.

De motor even gestart en de batterij terug op peil gebracht en dan nog eens getest... en het werkt !

Me happy want mijn madam had gevraag om "even" het systeem in spoed werkende te hebben omdat ik dit weekend op weekend vertrek en ze wil de kids een dvd laten kijken. Dus er zat wat haast achter.

Maar het werkt dus, enkel nog wat bekledingsdelen terug inbouwen en de dvd speler nog eens deftig inbouwen in de koffer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden