Ga naar inhoud
  • 0

Voorremmen vervangen 3 Bg nu sponzig remmen


PMKoning

Vraag

Hoi,

 

Vandaag heerlijk in de zon volgens de diverse tutorials en howto's m'n remschijven en blokken voor vervangen op de Passat. Leuke klus, die niet al te ingewikkeld is.

 

Nadat ik alles keurig weer in elkaar had zitten en de eerste proefmeters ging rijden viel echter meteen op dat het rempedaal bij geleidelijk remmen erg zacht is en behoorlijk diep gaat als je door wil remmen. Echt bijna onderin.

Laat je dan de rem iets los en trap je weer, dan wordt de druk flink hoger en gaat t pedaal niet zo diep meer.

Als de motor nig niet loopt is het pedaal keihard, zodra de motor aan gaat en je dus rustig toenemende druk uitoefent, zak de druk steeds verder weg.

 

Ik heb keurig bij het terugstellen van de plunjers het remvloeistofniveau in de gaten gehouden en er inderdaad ook wat uit gehaald zodat het niveau weer net tegen max aan zat.

 

Omdat ik het niet vertrouwde toch maar de auto laten staan en nog even niet 50 km de snelweg mee op gegaan, maar ik moet maandag voor mn werk wel naar Duitsland, dus wil t wel graag snel fixen.

 

Iemand een idee? Heb ik toch iets over het hoofd gezien?

 

Als ik er niet uitkom, ga ik vanzelfsprekend ff langs de garage, is geen speelgoed de remmerij...

 

Dank voor de tips en feedback!

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Kan dat er voor zorgen dat het bij geleidelijke druk opbouw het pedaal zoveel verder kan intrappen?

Waarom zou je dan wel de normale druk krijgen bij wat meer pompend remmen?

 

(probeer ook de techniek erachter te begrijpen, ga dat vanzelfsprekend ff checken morgen)

aangepast door PMKoning
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Omdat de zuiger tijd nodig heeft om terug te gaan, en als pompend remt dan duw je de zuiger genoeg naar buiten. Op een of andere manier duw waarschijnlijk een blokje de zuiger te ver terug. Normaal gesproken zorgen de rubbers in de remklauw ervoor dat de zuiger naar binnen gaat zodat je blokjes niet tegen de schijf aan blijven. Nu gaat er iets niet goed waardoor de zuiger te ver naar binnen gaat en dat je die met teveel vloeistof moet verplaatsen bij normool remmen, de lange slag die je maakt. Goed kijken, met twee personen, een remmen de ander kijken welke er teveel verplaatst. Wel even de wielen er af halen en de schijven vastzetten tegen de naaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Proberen eerst je remvloeistof te vervangen en alle 4x rem ontluchten

Ook gelijk je koppeling van je bak ook te onluchten en daar na kijken dat hij beter is geworden?

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alles gelukt... Bleek dat de klemveren verkeerd zaten :$

niet tegen de buitenkant van de klauw, maar halverwege. En dan trekken ze scheef zoals Vincent beschreef, maar dan niet door teveel weerstand.

 

Toen ik de eerste erop deed stond er iemand tegen me aan te kletsen en toen heb ik het kennelijk verkeerd gedaan. De 2e niet meer over nagedacht...

 

Suf, maar nu gelukkig weer heerlijke rempower en geen geschud meer bij hard remmen van hogere snelheid. Zo kijk ik weer n stuk meer uit naar 800km Autobahn ;-)

 

Dank voor alle feedback!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden