Ga naar inhoud
  • 0

Waarom Misterauto zo goedkoop?


bert888

Vraag

 

 

Ik heb 6mnd geleden 2 complete aandrijfassen van SKF bij Misterauto gekocht voor 175euro per stuk. Inmiddels kosten ze 215 perstuk.

Het linker homokineet is nu alweer stuk door een kapotte hoes en de rechter begint ook vet te verliezen!

 

Bestaat er ook een soort B-line van SKF?

 

Een homokineet is ook al zo goedkoop bij ze, dit kan toch niet?

http://www.mister-auto.nl/fl/homokin...v16049_g5.html

 

Audi A4 2002

 

ik heb wel garantie bij ze maar moet eerst de complete aandrijfassen opsturen en dan minimaal 10dagen wachten op de nieuwe assen!

En ik twijfel sterk over de kwaliteit.

 

wat denken jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Kan het niet zo zijn dat ze een afgekeurde partij hadden. Dat gebeurd in andere branches ook regelmatig dat afgekeurde series niet vernietigd worden maar verkocht worden omdat het goedkoper is.

Helaas, maar waar. Weet dat het veel in de kleding en voeding branche gebeurt. Neemt niet weg dat het hier ook een stukje veiligheid betreft. Zou toch niet willen dat er opeens iets afbreekt. Omdat het niet door de specefieke A-test kwam. Maar wel door test voor de B of C-categorie.

 

 

@@bert888 Ik zou zeggen, probeer een relatie op te bouwen met je plaatselijk onderdelen leverancier of zelfs wel je VW-dealer. Dit is een zure appel, maar als je vaker komt gaat de prijs omlaag. Tot je een punt bereikt dat een misterauto incl. Verzenden niet meer zo goedkoop is.@@bert888

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je zegt dat de linker kapot is doordat de hoes kapot is gegaan. Er bestaat geen enkele OEM homokineet die heel blijft als de ashoes kapot is gegaan en vet verliest. Het vet zit er niet voor niets in. Zonder vet draait hij in elkaar.

Aan de andere kant begint hij ook vet te lekken. Zou dan maar snel de ashoes (laten) vervangen, anders draait die ook in elkaar.

De levensduur van een homokineet hangt samen met de levensduur van de ashoes, dus de smering van de kogels.

Mogelijk dat de ashoezen verdroogd zijn geweest of er is een fout gemaakt bij de montage van de as waarbij de ashoes is beschadigd.

Vervangen van ashoezen kost niet meer dan 10 euro per kant.

De buitenste homokineet komt zo van de as af, als je na demontage de centrale bout er in draait.

Ashoes vervangen, homokineet er weer op tikken en de as weer monteren.

Met een goede, soepele, ashoes, met de juiste klemmen, gaat het heel lang mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier word je ook niet vrolijk van.

 

Als u SKF lagers of andere producten afneemt van nietgeautoriseerde distributeurs, loopt u het risico dat u veel minder krijgt dan waarvoor u betaalt. Illegale fabrikanten van lagers proberen eindgebruikers en OEM’s op verschillende manieren om de tuin te leiden.

 

http://eriks.nl/img/nieuws/Aandrijftechniek/pas-op-voor-namaak-skf-lagers-goedkoop-is-duurkoop/skf-over-namaaklagers.pdf

 

 

Weet iemand of NK autoonderdelen goed zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb de aandrijf assen voor mijn passat besteld op ebay voor 95 per stuk. en ze werken tot nu toe prima! heb op de totale reparatie in vergelijk met de dealer toch 1300 euro bespaart:)

ik heb ze ook voor € 80,00 per stuk geheel compleet, was toen net in de aanbieding. Ook op Ebay.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb de aandrijf assen voor mijn passat besteld op ebay voor 95 per stuk. en ze werken tot nu toe prima! heb op de totale reparatie in vergelijk met de dealer toch 1300 euro bespaart:)

Maar welk merk heb je dan? Want er is veel goedkope rommel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eens met Passat GS. Als je zorgt dat de hoezen gewoon fris zijn, gaan die homokineten gewoon prima mee! Ik moet wel zeggen dat ik bij mijn vorige passat na de verlaging met Koni Sportkit tot 2 keer een homokineet heb moeten vervangen. Ik heb wel eens zitten denken dat door de gewijzigde stand van de as en de wielophanging er toch meer slijtage plaatsvindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat hangt denk ik niet af van de stand, maar van kwaliteit rubber van de hoes.

Bij mijn eerste 3BG waren met ca 180.000 km beide originele hoezen op.

Jos heeft ze toen alleen de hoezen vervangen omdat de homokineten nog goed en vet waren.

Deze hebben incl dezelfde hoezen tot ca 500.000 km onder mijn 3BG gezeten.

Jos had een andere leverancier van de hoezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eens met Passat GS. Als je zorgt dat de hoezen gewoon fris zijn, gaan die homokineten gewoon prima mee! Ik moet wel zeggen dat ik bij mijn vorige passat na de verlaging met Koni Sportkit tot 2 keer een homokineet heb moeten vervangen. Ik heb wel eens zitten denken dat door de gewijzigde stand van de as en de wielophanging er toch meer slijtage plaatsvindt.

Weet natuurlijk niet hoe het bij jou zat, maar vaak wordt er bij verlaging ook de diameter van de velg aangepast ( vaak groter met een minder hoge band ) de dempende werking van de band wordt hierdoor een heel stuk minder, dit is vaak waar de homokineet aan kapot gaat.

 

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI G750-U10 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eens met Passat GS. Als je zorgt dat de hoezen gewoon fris zijn, gaan die homokineten gewoon prima mee! Ik moet wel zeggen dat ik bij mijn vorige passat na de verlaging met Koni Sportkit tot 2 keer een homokineet heb moeten vervangen. Ik heb wel eens zitten denken dat door de gewijzigde stand van de as en de wielophanging er toch meer slijtage plaatsvindt.

Had ik ook na verlaging. Komt volgens mij ook veel voor. Naar mijn idee ook puur omdat de assen onder een ander hoek komen te staan in vergelijking waar ze eerst op "ingesleten" stonden.

aangepast door Flying Dutchman
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In een OEM situatie is de hoek tussen aandrijfas en de lijn waar het wiel omheen draait zo klein mogelijk. De belasting van een homokineet aan wielzijde (en bakzijde) is zodoende minimaal.

 

Verlagen van een auto vergroot de hoek en de belasting hiermee wordt vergroot, omdat de kogels in de homokineet aan de wielzijde veel meer meters moeten afleggen over het oppervlak ('heen en weer').

 

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Homokinetische_koppeling

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De assen passen prima maar als ik in zijn 2, 3 of 4 flink optrek dan gaat de auto voor trillen en het word erger als ik naar rechts stuur, naar links word het juist minder.

Hij maakt er geen geluid bij, en met de hand was er geen speling voelbaar bij de homokineten.

 

Iemand een idee?

De auto is wel 4cm verlaagd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In een OEM situatie is de hoek tussen aandrijfas en de lijn waar het wiel omheen draait zo klein mogelijk. De belasting van een homokineet aan wielzijde (en bakzijde) is zodoende minimaal.

 

Verlagen van een auto vergroot de hoek en de belasting hiermee wordt vergroot, omdat de kogels in de homokineet aan de wielzijde veel meer meters moeten afleggen over het oppervlak ('heen en weer').

 

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Homokinetische_koppeling

 

 

 

Toch klopt dit niet, wij hebben hier toch genoeg auto's rondrijden die verlaagt zijn zonder noemenswaardig meer problemen met aandrijfassen dan anders. Wat ik wel merk is dat er vanaf een bepaalde leeftijd de kwaliteit afnam maar door goede merken als vervanging te gebruiken dit goed te ondervangen was/is.

 

Wanneer een auto niet verlaagd is staan de assen min of meer naar beneden gericht vanaf de bak gezien, wanneer er verlaagd is staan de assen onder de zelfde hoek naar boven of zelfs juist recht naar de bak, dit kan geen verhoogde slijtage geven.

 

Wel is het zo dat een z.g. bepaald merk geen garantie meer is dat je niet een of andere namaak gekregen hebt, heb dit zelfs bij Garret turbo's gezien....

 

Jos.

aangepast door jos_br
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De assen passen prima maar als ik in zijn 2, 3 of 4 flink optrek dan gaat de auto voor trillen en het word erger als ik naar rechts stuur, naar links word het juist minder.

Hij maakt er geen geluid bij, en met de hand was er geen speling voelbaar bij de homokineten.

 

Iemand een idee?

De auto is wel 4cm verlaagd.

Dat verlagen mag geen probleem zijn. Denk eerder dat er iets niet goed gemonteerd is of dat er enorme onbalans is in de assen . Kunnen bv krom zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden