Ga naar inhoud
  • 0

Montage deurverlichting 3AA


ka0191

Vraag

Toch maar eens begonnen de door ali geleverde deurverlichting incl verlicht VW logo  te monteren.

 

Moeilijkste was de deurpanelen demonteren, echter komt dit meer door het moeten toepassen van gepast geweld en even de juiste volgorde aanhouden, dan dat het moeilijk is, want eenmaal gedaan ligt de boel in no time open en is de mod in een half uurtje gedaan..

Als eerste het kapje van de deur greep voorzichtig demonteren,

plastic wipper ertussen en het ding komt los, daarna met Torx 30 even de achterliggende schroef verwijderen.

Dan aan de onderzijde met dopsleuteltje 10 de 2 plastic moeren 90gr verdraaien zodat de inkeping loskomt.

Dan komt het gepaste geweld  :wink: , ik gebruik een middelgrote bandenlichter om voorzichtig tussen de deur en de plastic bevestiging pennen.

deze poppen vanzelf los, de bekleding moet eerst aan de voorzijde van de deur losgemaakt worden, vervolgens rechts onder 1 bevestiging laten los poppen, daarna de hele bekleding aan de voorzijde omhoog schuiven.... dan komt de aparte klip die ter hoogte van het slot zit vanzelf los en kan je de zaak verwijderen.

Als je de bekleding helemaal wilt verwijderen moet je achtereenvolgens even de multistekker loshalen en het kabeltje van de deuropener even verwijderen. 

 

als de bekleding los is elke plastic montagepin even een reset geven zodat deze bij monteren weer vastgedrukt kan worden.

 

De losgehaalde multi stekker verder demonteren, het kabelbandje door knippen, rood op plek 18 drukken en bruin op 19, en de zaak weer monteren..  

 

Slotkabeltje weer monteren en de bekleding weer met de plastic pennetjes op zijn plaats vastdrukken..

 

Als laatste even VCDS aan de auto hangen en bij deur (passagier en driver apart) even Byte2 Bit 6 aanvinken.

 

And there is light...

 

Tevens even een paar foto's geschoten...

 

 

 

 

post-24257-0-00797800-1457012933_thumb.jpg

post-24257-0-44547000-1457012933_thumb.jpg

post-24257-0-99233400-1457012933_thumb.jpg

post-24257-0-30482800-1457012934_thumb.jpg

post-24257-0-97669000-1457012934_thumb.jpg

post-24257-0-33605800-1457012935_thumb.jpg

post-24257-0-94542200-1457012935_thumb.jpg

post-24257-0-49228600-1457012936_thumb.jpg

post-24257-0-05477500-1457012937_thumb.jpg

post-24257-0-58601500-1457012937_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ook ik wil me gaan wagen aan de deur verlichting.....

 

Is er toevallig al een kleine how-to?

Met betrekking tot deur paneel los halen... zonder dat er clips stuk gaan (zoasl bij RoelH het geval geloof ik..)?

 

En als het paneel eraf is, lees ik pin 18 etc.

Maar ik weet nie wat pin 18 en die andere zijn....

 

Zijn er ook fotos van?

 

Ik heb momenteel alleen nog voor oorzijde, achterzijde komt nog...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had 2 of 3 poppers die kapot waren, gelukkig had @@Fopperr ze op voorraad. Aflezen pinnumers gaat die de stekker, echt eenvoudig, eenmaal gedaan..

Howto staat op forum dacht.

Iig onderaan deur schroef verstellen, 4 schroefjes los schroeven, deur paneel eraf trekken, van onder naar boven.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook ik wil me gaan wagen aan de deur verlichting.....

 

Is er toevallig al een kleine how-to?

Met betrekking tot deur paneel los halen... zonder dat er clips stuk gaan (zoasl bij RoelH het geval geloof ik..)?

 

En als het paneel eraf is, lees ik pin 18 etc.

Maar ik weet nie wat pin 18 en die andere zijn....

 

Zijn er ook fotos van?

 

Ik heb momenteel alleen nog voor oorzijde, achterzijde komt nog...

Moet het ook hebben, echter gaat het mij niet lukken:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Moet het ook hebben, echter gaat het mij niet lukken:(

Ik denk, en als ik de jongens hier mag geloven, dat het opzich goed te doen is.

 

De stekker die je moet hebben, daarin zijn de poorten/ingangen genummerd. Dus de stekker die je bij je lampje gekregen hebt, kan je zo bij prikken (erin duwen totdat ie klik zegt). En dan de stekker weer terug plaatsen, deurpaneel terug plaatsen.

 

Daarna VAGCOM de aanpassingen doen, en voila... (en dit is in vogelvlucht).

Mocht je geen vagcom hebben, is er vast wel iemand hier op het forum die dat kan voor jou, die ook nog is in de buurt woont.

 

Ik wil je best helpen, maar dat zeg ik, ik woon in Alkmaar en das nie echt nie om de hoek...

En ik zal het eerst ff bij mij moeten installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had 2 of 3 poppers die kapot waren, gelukkig had @@Fopperr ze op voorraad. Aflezen pinnumers gaat die de stekker, echt eenvoudig, eenmaal gedaan..

Howto staat op forum dacht.

Iig onderaan deur schroef verstellen, 4 schroefjes los schroeven, deur paneel eraf trekken, van onder naar boven.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Kon m zo gauw nie vinden nie. :mrgreen:

Maarrrrr zal nog ff verder zoeken, zag wel een mooie video op YouTube hierover..

 

Maar onderaan deur schroef verstellen??? :blink2:  niet gewoon los schroeven??

En die poppers.... als ik onderaan begin, en met beleid los trek, gaat het dan goed komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk, en als ik de jongens hier mag geloven, dat het opzich goed te doen is.

 

De stekker die je moet hebben, daarin zijn de poorten/ingangen genummerd. Dus de stekker die je bij je lampje gekregen hebt, kan je zo bij prikken (erin duwen totdat ie klik zegt). En dan de stekker weer terug plaatsen, deurpaneel terug plaatsen.

 

Daarna VAGCOM de aanpassingen doen, en voila... (en dit is in vogelvlucht).

Mocht je geen vagcom hebben, is er vast wel iemand hier op het forum die dat kan voor jou, die ook nog is in de buurt woont.

 

Ik wil je best helpen, maar dat zeg ik, ik woon in Alkmaar en das nie echt nie om de hoek...

En ik zal het eerst ff bij mij moeten installeren.

dat klinkt simpell :D ik ga het denk ik wel proberen. welke led units heb je genomen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat klinkt simpell :D ik ga het denk ik wel proberen. welke led units heb je genomen?

 

Ik heb deze besteld.

https://nl.aliexpress.com/item/2X-Car-LED-Door-Warning-Light-welcome-Logo-Projector-For-VW-Passat-B6-B7-CC-Golf/32743568497.html?spm=2114.13010608.0.0.vwF96i

 

Is met VW Logo.

Al moet ik zeggen dat ik het nu niet terug kon vinden op hun site :mrgreen:

Maar weet zeker dat ik die met VW logo besteld heb.

 

Met een beetje mazzel weet ik na he weekend of het ind met vw logo is. (mits het inbouwen lukt hahaha)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag ik de deurverlichting ingebouwd. Goed te doen , met dank aan de heldere uitleg van de diverse auteurs in dit draadje!

Nu nog laten coderen, maar ik moet daar even geduld voor uitoefenen, Vdub is op een welverdiende vakantie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eefde... ik woon in Didam... ligt aan u uiteraard. Kan het voor je doen.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Achterhoek!!

 

Weet jij het ook te doen voor een CC uit 2010? Weet niet of dat anders/hetzelfde is?

aangepast door PassatCBAC
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben er ook maar mee begonnen... passagierskant zit nu.... nu de bestuurderskant nog ff en is voorzijde een feit.... alleen voor achterzijde nog nie binnen nie

5e89cea4da98fddfc61b962f0045f5ac.jpg55e1699965def42dad17dacae537dbe3.jpg

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden