Ga naar inhoud
  • 0

Passat GTE actieradius elektrisch


Henk Passat

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Welkom op het forum!

Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.
Je kunt jezelf en je passat voorstellen in het Ik ben.....En ik rij..... topic.
Bent u blij met onze hulp, steun dan de club. Zo word je Full Member
Veel leesplezier namens het moderatorteam.

 

Lijkt me wel erg weinig 20 km. Binnen de normen?? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het zou toch eerder bijna het dubbele moeten zijn?

 

Maar waarschijnlijk ligt het ook een beetje aan het temperatuur die we momenteel hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het zou toch eerder bijna het dubbele moeten zijn?

 

Maar waarschijnlijk ligt het ook een beetje aan het temperatuur die we momenteel hebben.

Nou 40 km zet ook geen zoden aan de dijk. Met -40 graden zou je mindere actieradius verwachten ja, maar met temperaturen rond vriespunt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou 40 km zet ook geen zoden aan de dijk. Met -40 graden zou je mindere actieradius verwachten ja, maar met temperaturen rond vriespunt?

Dit topic deed me een beetje denken aan de actieradius van de Tesla model s. Die zou normaal ook iets van 450km moeten halen met 1 oplaadbeurt, maar in de winter haalde ie ongeveer de helft.

 

Vergeet ook niet dat de GTE een PIH is en geen volledig electrische auto zoals de Tesla model s. De GTE is niet geproduceerd om er lange afstanden enkel electrisch mee te rijden... Volgens het linkje hieronder zou ie volledig electrisch tot 50km kunnen rijden.

http://www.passat.com/be/nl/home.html?page=thepassatgte&modal=GTE-Range.html§ion=areaContent-highlights

 

Maar goed... Verder heb ik er ook geen verklaring voor. :rolleyes:

 

Het bovenstaande is mijn antwoord en daar moeten jullie het maar mee doen :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is idd niet zo wauw, welk voordeel heb je er dan bij ? Aankoopprijs van deze wagen is al een stuk hoger dan de gewone versie, je hebt ook nog het elektriciteits verbruik of je moet al zonnepanelen liggen hebben maar deze heb je ook zelf moeten financieren. Dan kost de diesel ong 1eur per liter. Verbruik van 6l/100km is 3 liter op 50km dus 3eur dat je uitspaart door elektrisch rijden. Daar ga je het niet mee redden vrees ik. Of het moet zijn dat ik met deze denkwijze volledig de mist in ga maar zowieso is dit niet echt schitterend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waarom GTE? Omdat het 'schoner' zou moeten zijn (op papier dan...) en de bijtelling lager is...

Gewoon puur 'lease-gedreven' ontwerp lijkt het wel...

Denk dat je de 'non-lease' GTE's op 2 handen kunt tellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is idd niet zo wauw, welk voordeel heb je er dan bij ? Aankoopprijs van deze wagen is al een stuk hoger dan de gewone versie, je hebt ook nog het elektriciteits verbruik of je moet al zonnepanelen liggen hebben maar deze heb je ook zelf moeten financieren. Dan kost de diesel ong 1eur per liter. Verbruik van 6l/100km is 3 liter op 50km dus 3eur dat je uitspaart door elektrisch rijden. Daar ga je het niet mee redden vrees ik. Of het moet zijn dat ik met deze denkwijze volledig de mist in ga maar zowieso is dit niet echt schitterend.

Denkwijzen is leas! Je rijd gewoon een dikke, mooie wagen, goed in de spullen voor een lage bijtelling, in NL dan he. Het verbruik zullen dan de meeste een worst wezen.

 

Maar na die plus minus 20km, dan rij je met een te zware Passat en een 1.4tje dus??

aangepast door Schippersss
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ligt deels aan de temperatuur, aantal afremmen en optrekken, snelheid. 

Is niet zo makkelijk om te roepen hij haalt 50km.

leraar van mij heeft er 1 nu 4 maanden en haalt het wel, zegt hij..

Laad de auto ook op. 

 

Voor mij had een pracht auto geweest. woon werk verkeer kan dan elektrisch. lange stukken op de motor.

En dat was ook het doel denk ik van deze hybrides. 

 

Je denkwijze van petrolhead moet je wel eerst kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@ATS

 

Idd

Denkwijzen is leas! Je rijd gewoon een dikke, mooie wagen, goed in de spullen voor een lage bijtelling, in NL dan he. Het verbruik zullen dan de meeste een worst wezen.

Maar na die plus minus 20km, dan rij je met een te zware Passat en een 1.4tje dus??

Onderweg/ondertussen laad die ook bij he... Dus vaak met een compleet lege accu zul je niet staan

aangepast door Ozzy40
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

T.S. lijkt me een goede kandidaat voor de gratis GTE-cursus die aangeboden wordt aan Golf en Passat GTE bestuurders. Mij is het nog nooit gelukt om minder dan 30 km elektrisch te halen. Grootste energieslurper is de kachel. Als je dus start met een voorverwarmde auto scheelt dat enorm in het elektrische bereik. In praktijk haal ik 40-50 km elektrisch met mijn Passat GTE, genoeg om al mijn woon-werk verkeer en stadsverkeer in het weekend elektrisch te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sta er echt versteld van. Actie radius tot 50 km....

 

Doe mij maar een dikke sjoemel TDI.

 

ik vraag me af hoeveel van die 50 km nog wordt afgesnoept door de dvd speler :/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

gte op de rollerbank en de meeste zijn heel blij met die auto.. zag van de week nog eentje bij jd op fb. leuk aantal paarden

Verstuurd van mijn SM-G900F met Tapatalk

Maak ze nou niet wakker...

Straks krijgen we nog racende GTE rijders op de Nederlandse wegen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik vraag me af hoeveel van die 50 km nog wordt afgesnoept door de dvd speler :/

Voor jou heeft het geen nut. Als jij dvd gaat kijken kan je beter op de fiets gaan zo weinig blijft er over. En je zetel verwarming aan en kachel op 25+ graden.

Nee, een GT-E is niks voor jou Kristof.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor jou heeft het geen nut. Als jij dvd gaat kijken kan je beter op de fiets gaan zo weinig blijft er over. En je zetel verwarming aan en kachel op 25+ graden.

Nee, een GT-E is niks voor jou Kristof.

Vergeet dan ook niet alle verlichting die ik continu voer! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ooh maar ozzy ik heb nu al phev en prius rijders die links naast me staan bij het stoplicht... dan liever een gte. voorbij komen ze er toch niet.

Verstuurd van mijn SM-G900F met Tapatalk

Een prius of een metsubsidie outlander heeft nog niet eens 150pk. De GTE doet circa 300pk en 500nm koppel, dat is heel wat andere koek.

Maar idd, voorbij komen ze je toch niet. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

laat de cc eens na wegen. zit er zomaar 100kg extra bij.
geld ook voor de gte

 

edit off topic;

De gewichten op papier zeggen heel weinig, ken niet 1 auto die gelijk of lichter was bij een RDW na weging.

Mustang van mij broer was ook 100 kg zwaarder dan verwacht (import) ondanks halve tank en geen spullen in de auto als reserve wiel etc.. 

 

Bij nieuw gewicht maakt een optie van memory stoelen of niet niks uit. 

Dus een auto full option staat op papier vermoedelijk lichter, dan hij in werkelijkheid is.

 

Maar ik vindt de GTE een mooie wagen en had wel iets eerder op de markt mogen komen.

Verstuurd van mijn SM-G900F met Tapatalk

aangepast door ATS
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden