Ga naar inhoud
  • 0

Passat GTE actieradius elektrisch


Vraag

Geplaatst

Hallo wie heeft er ervaring met het elektrisch rijden met een Volkswagen Passat GTE. Ik haal nog geen 20 km net een volledig opgeladen accu. Contact gezocht met Volkswagen en reactie is dat ue voldoet asn de normen?

Aanbevolen berichten

  • 0
Geplaatst

20 kilometer maar??? ja sorry, dan ontgaat het nut ervan mij ook wel, moet ik zeggen :shock:

  • 0
Geplaatst

Het zou toch eerder bijna het dubbele moeten zijn?

 

Maar waarschijnlijk ligt het ook een beetje aan het temperatuur die we momenteel hebben.

  • 0
Geplaatst

Het zou toch eerder bijna het dubbele moeten zijn?

 

Maar waarschijnlijk ligt het ook een beetje aan het temperatuur die we momenteel hebben.

Nou 40 km zet ook geen zoden aan de dijk. Met -40 graden zou je mindere actieradius verwachten ja, maar met temperaturen rond vriespunt?

  • 0
Geplaatst

Nou 40 km zet ook geen zoden aan de dijk. Met -40 graden zou je mindere actieradius verwachten ja, maar met temperaturen rond vriespunt?

Dit topic deed me een beetje denken aan de actieradius van de Tesla model s. Die zou normaal ook iets van 450km moeten halen met 1 oplaadbeurt, maar in de winter haalde ie ongeveer de helft.

 

Vergeet ook niet dat de GTE een PIH is en geen volledig electrische auto zoals de Tesla model s. De GTE is niet geproduceerd om er lange afstanden enkel electrisch mee te rijden... Volgens het linkje hieronder zou ie volledig electrisch tot 50km kunnen rijden.

http://www.passat.com/be/nl/home.html?page=thepassatgte&modal=GTE-Range.html§ion=areaContent-highlights

 

Maar goed... Verder heb ik er ook geen verklaring voor. :rolleyes:

 

Het bovenstaande is mijn antwoord en daar moeten jullie het maar mee doen :mrgreen:

  • 0
Geplaatst

Dat is idd niet zo wauw, welk voordeel heb je er dan bij ? Aankoopprijs van deze wagen is al een stuk hoger dan de gewone versie, je hebt ook nog het elektriciteits verbruik of je moet al zonnepanelen liggen hebben maar deze heb je ook zelf moeten financieren. Dan kost de diesel ong 1eur per liter. Verbruik van 6l/100km is 3 liter op 50km dus 3eur dat je uitspaart door elektrisch rijden. Daar ga je het niet mee redden vrees ik. Of het moet zijn dat ik met deze denkwijze volledig de mist in ga maar zowieso is dit niet echt schitterend.

  • 0
Geplaatst

Waarom GTE? Omdat het 'schoner' zou moeten zijn (op papier dan...) en de bijtelling lager is...

Gewoon puur 'lease-gedreven' ontwerp lijkt het wel...

Denk dat je de 'non-lease' GTE's op 2 handen kunt tellen.

  • 0
Geplaatst (aangepast)

Dat is idd niet zo wauw, welk voordeel heb je er dan bij ? Aankoopprijs van deze wagen is al een stuk hoger dan de gewone versie, je hebt ook nog het elektriciteits verbruik of je moet al zonnepanelen liggen hebben maar deze heb je ook zelf moeten financieren. Dan kost de diesel ong 1eur per liter. Verbruik van 6l/100km is 3 liter op 50km dus 3eur dat je uitspaart door elektrisch rijden. Daar ga je het niet mee redden vrees ik. Of het moet zijn dat ik met deze denkwijze volledig de mist in ga maar zowieso is dit niet echt schitterend.

Denkwijzen is leas! Je rijd gewoon een dikke, mooie wagen, goed in de spullen voor een lage bijtelling, in NL dan he. Het verbruik zullen dan de meeste een worst wezen.

 

Maar na die plus minus 20km, dan rij je met een te zware Passat en een 1.4tje dus??

aangepast door Schippersss
  • 0
Geplaatst

Ligt deels aan de temperatuur, aantal afremmen en optrekken, snelheid. 

Is niet zo makkelijk om te roepen hij haalt 50km.

leraar van mij heeft er 1 nu 4 maanden en haalt het wel, zegt hij..

Laad de auto ook op. 

 

Voor mij had een pracht auto geweest. woon werk verkeer kan dan elektrisch. lange stukken op de motor.

En dat was ook het doel denk ik van deze hybrides. 

 

Je denkwijze van petrolhead moet je wel eerst kwijt.

  • 0
Geplaatst (aangepast)

@@ATS

 

Idd

Denkwijzen is leas! Je rijd gewoon een dikke, mooie wagen, goed in de spullen voor een lage bijtelling, in NL dan he. Het verbruik zullen dan de meeste een worst wezen.

Maar na die plus minus 20km, dan rij je met een te zware Passat en een 1.4tje dus??

Onderweg/ondertussen laad die ook bij he... Dus vaak met een compleet lege accu zul je niet staan

aangepast door Ozzy40
  • 0
Geplaatst

T.S. lijkt me een goede kandidaat voor de gratis GTE-cursus die aangeboden wordt aan Golf en Passat GTE bestuurders. Mij is het nog nooit gelukt om minder dan 30 km elektrisch te halen. Grootste energieslurper is de kachel. Als je dus start met een voorverwarmde auto scheelt dat enorm in het elektrische bereik. In praktijk haal ik 40-50 km elektrisch met mijn Passat GTE, genoeg om al mijn woon-werk verkeer en stadsverkeer in het weekend elektrisch te doen.

  • 0
Geplaatst

Sta er echt versteld van. Actie radius tot 50 km....

 

Doe mij maar een dikke sjoemel TDI.

 

ik vraag me af hoeveel van die 50 km nog wordt afgesnoept door de dvd speler :/

  • 0
Geplaatst

gte op de rollerbank en de meeste zijn heel blij met die auto.. zag van de week nog eentje bij jd op fb. leuk aantal paarden

 

Verstuurd van mijn SM-G900F met Tapatalk

  • 0
Geplaatst

gte op de rollerbank en de meeste zijn heel blij met die auto.. zag van de week nog eentje bij jd op fb. leuk aantal paarden

Verstuurd van mijn SM-G900F met Tapatalk

Maak ze nou niet wakker...

Straks krijgen we nog racende GTE rijders op de Nederlandse wegen :P

  • 0
Geplaatst

ik vraag me af hoeveel van die 50 km nog wordt afgesnoept door de dvd speler :/

Voor jou heeft het geen nut. Als jij dvd gaat kijken kan je beter op de fiets gaan zo weinig blijft er over. En je zetel verwarming aan en kachel op 25+ graden.

Nee, een GT-E is niks voor jou Kristof.

  • 0
Geplaatst

ooh maar ozzy ik heb nu al phev en prius rijders die links naast me staan bij het stoplicht... dan liever een gte. voorbij komen ze er toch niet.

 

Verstuurd van mijn SM-G900F met Tapatalk

  • 0
Geplaatst

Voor jou heeft het geen nut. Als jij dvd gaat kijken kan je beter op de fiets gaan zo weinig blijft er over. En je zetel verwarming aan en kachel op 25+ graden.

Nee, een GT-E is niks voor jou Kristof.

Vergeet dan ook niet alle verlichting die ik continu voer! :D

  • 0
Geplaatst

ooh maar ozzy ik heb nu al phev en prius rijders die links naast me staan bij het stoplicht... dan liever een gte. voorbij komen ze er toch niet.

Verstuurd van mijn SM-G900F met Tapatalk

Een prius of een metsubsidie outlander heeft nog niet eens 150pk. De GTE doet circa 300pk en 500nm koppel, dat is heel wat andere koek.

Maar idd, voorbij komen ze je toch niet. :mrgreen:

  • 0
Geplaatst (aangepast)

laat de cc eens na wegen. zit er zomaar 100kg extra bij.
geld ook voor de gte

 

edit off topic;

De gewichten op papier zeggen heel weinig, ken niet 1 auto die gelijk of lichter was bij een RDW na weging.

Mustang van mij broer was ook 100 kg zwaarder dan verwacht (import) ondanks halve tank en geen spullen in de auto als reserve wiel etc.. 

 

Bij nieuw gewicht maakt een optie van memory stoelen of niet niks uit. 

Dus een auto full option staat op papier vermoedelijk lichter, dan hij in werkelijkheid is.

 

Maar ik vindt de GTE een mooie wagen en had wel iets eerder op de markt mogen komen.

Verstuurd van mijn SM-G900F met Tapatalk

aangepast door ATS
  • 0
Geplaatst

Eerlijk gezegd kom ik meestal zo rond de 35km met mijn GTE,

Temperatuur is van belang, maar natuurlijk ook of je 130 wilt rijden op de snelweg of rustig 80 binnendoor rijdt

 

Verstuurd vanaf mijn SM-T805 met Tapatalk

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden