Ga naar inhoud
  • 0

RNS510; GPS ontvanger in haaienvin of onder dashboard?


BlackPassat

Vraag

Gisteren kwam ik erachter dat de RNS niet meer de juiste locatie oppakt. Op het scherm reed ik constant door de weilanden en ook in het display in het dashboard stond "off road" aangegeven.

Na enkele keren een reset uitgevoerd te hebben was wel duidelijk dat dit de oplossing niet was.

Vervolgens heb ik via het "kompasmenu" uitgelezen hoeveel satellieten ontvangen werden. Dit waren er 0.

Ik begin nu te vermoeden dat mijn GPS ontvanger kapot is. Voor dat ik de halve auto uit elkaar ga halen op zoek naar de GPS ontvanger mijn vraag:

Zit de GPS ontvanger achter de RNS in het dashboard weggebouwd of bevindt deze zich in de haaienvin op mijn dak?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Dank voor de snelle reacties  @@dieseltje en @@ferre.

Ik heb een CC met een haaienvin Alle. Ik weet niet of dat iets bijzonders is.

Ten tijde dat ik op zoek was naar een raar geluidje heb k de binnenbekleding weleens los gehad. Tegen het plaatwerk zaten wat "blokjes" gemonteerd. Ik dacht toen nog eventjes dat die het geluidje veroorzaakten, maar dat bleek later niet zo te zijn. Kan één van die blokjes iets met de GPS ontvanger te maken hebben?

Ik probeer nog even een fotootje op te duikelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij de variant zit oem de gps ontvanger in de vin. Kan ook de gsm antenne bij zitten of zelfs de tv antennen en antenne voor de standkachel.

 

Zowieso,

Gps aansluiting - blauwe fakra stekker

Gsm aansluiting - paarse fakra stekker

 

Het zwarte kastje met de grote A erop is de antenne versterker van de radio. Het andere zwarte kastje zegt me voorlopig niks. Misschien dat je eens kan kijken wat voor bekabeling er aan de vin hangt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zijn GPS ontvangers te koop die je gewoon onder het dashboard kunt plaatsen en met fakra aansluiting.

is een veel goedkoper alternatief en kun je zelf plaatsen.

 

hier een link

http://link.marktplaats.nl/a1044520406

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@ATS heb  je al eens een andere GPS antenne geprobeerd? Kan best zijn dat die van jou ook minder is.

Heb heel wat systemen ingebouwd de afgelopen jaren en altijd de GPS antenne onder het dashboard gebouwd. Als er een probleem was met niet snel signaal binnen, lag het voor 99% altijd aan de GPS antenne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb op zolder nog een GPS antenne gevonden van een Blaupunkt Travelpilot2. Het is er een voor montage onder het dashboard (een vergelijkbare met de antenne uit de link van @@dieseltje )

Die ga ik eerst eens even proberen. De RNS uit het dashboard halen vind ik een stuk minder spannend dan het hemeltje loshalen om bij de sharkfin te komen.

Dank voor alle reacties VW vrienden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goeieavond , ik heb de start van deze discussie gelezen en heb het zelfde probleem navigatie wijst aan dat ik in almere rijd of in hoofdorp of off the road  terwijl ik in Utrecht stad rijdt of op de A12 tussen Driebergen en Utrecht . Ik heb een Passat station 1.4 TSI en met haaievin op het dak is de navigatie moeilijk los te halen uit het dashboard om eventueel een nieuwe GPS ontvanger te plaatsen ? En zou ik gewoon de draad naar de haaienvin kunnen laten zitten nadat deze is losgekoppeld om dan de nieuwe onder het dashboard te plaatsen . En dan heb ik 2 verschillende prijzen gezien van GPS ontvangers voor VW 19,95 of 39,95 euro iemand ervaring hier mee, is de duurdere veel beter ? Of kan ik voor de goedkopere gaan jullie zien een hoop vragen graag hoor ik van jullie en bij voorbaat dank , Dirk 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goeieavond , ik heb de start van deze discussie gelezen en heb het zelfde probleem navigatie wijst aan dat ik in almere rijd of in hoofdorp of off the road  terwijl ik in Utrecht stad rijdt of op de A12 tussen Driebergen en Utrecht . Ik heb een Passat station 1.4 TSI en met haaievin op het dak is de navigatie moeilijk los te halen uit het dashboard om eventueel een nieuwe GPS ontvanger te plaatsen ? En zou ik gewoon de draad naar de haaienvin kunnen laten zitten nadat deze is losgekoppeld om dan de nieuwe onder het dashboard te plaatsen . En dan heb ik 2 verschillende prijzen gezien van GPS ontvangers voor VW 19,95 of 39,95 euro iemand ervaring hier mee, is de duurdere veel beter ? Of kan ik voor de goedkopere gaan jullie zien een hoop vragen graag hoor ik van jullie en bij voorbaat dank , Dirk 

Uit ervaring zou ik bij de dealer 1 van Hirschman halen, kosten rond de 43 euro maar zijn beter dan die troep van 15 euro.

Ik plaats ze altijd achter de teller op de tellersteun., gezien de dongle magnetisch is en de magneet ook zijn werking heeft heb je daar de beste  ontvangst.

Wil je meer info over plaatsen, stuur me maar een PM @@hadeehadirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je linkjes naar die GPS ontvangers Dirk ?

 

Zelf heb ik een goedkope van (lijkt mij) niet meer dan €10,- onder het dashboard liggen welke ik bij de RNS kreeg en werkt goed.

Misschien niet de snelste maar ik ben er tevreden me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je linkjes naar die GPS ontvangers Dirk ?

 

Zelf heb ik een goedkope van (lijkt mij) niet meer dan €10,- onder het dashboard liggen welke ik bij de RNS kreeg en werkt goed.

Misschien niet de snelste maar ik ben er tevreden me.

Zit echt toch wel verschil in hoor Maurice @@Mausey

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren ik zie net op marktplaats een adres  poedercoatenlombok heet het en die verkoopt vw gps antennes voor 10 euro zie ik net origineel voor vw en zoals zij zelf zeggen geen chinese troep maar het komt uit polen gemaakt voor vw zou dit wat zijn ? Dank voor de snelle reactie. Overigens kan ik niet zo snel de link vinden

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden