Ga naar inhoud
  • 0

Bestuurdersdeur wil niet meer open vanaf buitenkant


zuk4wd

Vraag

vanmorgen, -6 graden

 

auto geopend, gestart en weer naar buiten om te krabben.

echter de deur wou niet in het slot blijven hangen.

ik heb vervolgens de key weer uit het dash gehaald.

deur dicht gedaan en vast gehouden, toen met de remote op slot gedaan en dit ging.

de deur zat weer dicht.

vervolgens weer ontgrendeld met de remote maar de deur gaat niet meer open.

via de passagiers kant en de hendel aan de binnenkant gaat de deur wel open.

ook heb ik een paar keer deur op slot en van het slot geprobeerd met de remote maar ook met de sleutel nadat ik het kapje had verwijderd.

 

wat kan er hier stuk zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb dit probleem met deze temperaturen ook af en toe de laatste tijd. In de deur blijft de sluiting hangen. Heb deze vorige week een keer ingespoten met WD40 en toen ging het een paar dagen goed. Gisteren wederom niet open kunnen krijgen. Heb het vermoeden dat er smeer tussen zit.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb het probleem zelf ook gehad met paar graden vorst, ( denk nu week of 2,3 geleden )

heb het sluitmechanise schoongespoten met perslucht en daarna ingesmeerd met kruipolie ( geen wd-40, gaat na 40 dagen nog harder roesten dan dat het daarvoor deed )

 

bij mij is het probleem weg 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

puur vocht in combinatie vorst.

Achterklep van de auto van mijn vrouw ging ook niet meer open,

bekleding los gehaald, droog gespoten met lucht, en vervolgens flink siliconen en vaseline erop en erin.

tot nu toe (is nu 3 weken geleden) blijft die het gewoon doen met vorst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zojuist in mijn lunch pauze kon ik de deur al weer gewoon openen, dus er is niets stuk, maar er zit dus wel vocht in wat vast gevroren was.

kortom vocht verdrijven en klaar. normaal gezien is WD40 daar het beste voor, maar gezien "Ramses II" hier een negatief advies op gaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zojuist in mijn lunch pauze kon ik de deur al weer gewoon openen, dus er is niets stuk, maar er zit dus wel vocht in wat vast gevroren was.

kortom vocht verdrijven en klaar. normaal gezien is WD40 daar het beste voor, maar gezien "Ramses II" hier een negatief advies op gaf.

 

WD-40 staat voor Water Dispencer voor 40 dagen, ( zo heb je ook wd 80 enz enz )

probleem van WD is dat het na het aantal dagen dat het water tegen moet houden, een zeer corrosieve werking achterlaat ( mits geen nieuwe smeermiddelen of in veel gevallen weer opnieuw wd 40 gebruikt word ( wat het corrosieve werking verder versterkt enz enz enz )

 

beste is wat de meesten zeggen, met perslucht schoonmaken en daarna met siliconen / vaseline / goeie kruipolie etc in te spuiten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

WD-40 staat voor Water Dispencer voor 40 dagen, ( zo heb je ook wd 80 enz enz )

probleem van WD is dat het na het aantal dagen dat het water tegen moet houden, een zeer corrosieve werking achterlaat ( mits geen nieuwe smeermiddelen of in veel gevallen weer opnieuw wd 40 gebruikt word ( wat het corrosieve werking verder versterkt enz enz enz )

 

beste is wat de meesten zeggen, met perslucht schoonmaken en daarna met siliconen / vaseline / goeie kruipolie etc in te spuiten

Heb ik nu toch mijn leermomentje

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden