Ga naar inhoud
  • 0

instapverlichting 3c pinbezetting


-=mYst=-

Vraag

In afwachting tot ome ali's setje instapverlichtingen en kabelboom arriveren al maar 'n keer gaan zoeken naar de juiste pinbezettingen daarvoor. Om één of andere reden vind ik vooral pinbezettingen van golf/jetta en ik kom ook her en der tegen dat er 'n verschil is bij de modellen van 2007

 

Daar gaat dus bij mij al meteen een alarmbel af, gezien ik ditzelfde al mee heb gemaakt met het aansluiten van de zetelverwarming op de vagtechniek meeting... hele dag zitten klooien op niks, en bleek dat mijn auto nog één extra kabeltje moest hebben, omdat 2006 model... :bash:

 

schrale troost dat ik alles wat ik gedaan had, ook correct had gedaan, maar dat mijn schema simpelweg niet compleet was.

Hier heb ik dus net ff geen zin in om dat opnieuw tegen te komen en vandaar is dus mijn vraag:

 

op welke pin nummer moet de instapverlichting worden aangesloten bij 'n passat 3c, bouwjaar 2006? Massa is geen probleem, die kan ik overal wel vinden op zo 'n deurpaneel, maar het is natuurlijk de pluspool die ik graag zou willen weten :)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Kan ik morgen wel voor je opzoeken. Weet dat de achterste deuren via de comfortmodule moeten en dat je even geluk moeten hebben hiermee. Ofwel ligt de bedrading al vanaf comfortmodule tot aan de deur connector en dan is het enkel nog vanaf de deurconnector tot aan het lampje dat je moet bij trekken. Zoniet moet de volledige bedrading getrokken worden tot aan de comfortmodule. Heb er al 2 gehad die geluk hadden hiermee.

De activering moet dan ook in de comfortmodule gebeuren.

 

De verlichting in de voorste deuren kan gewoon op de raam motor afgetakt/ingeplugd worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan ik morgen wel voor je opzoeken. Weet dat de achterste deuren via de comfortmodule moeten en dat je even geluk moeten hebben hiermee. Ofwel ligt de bedrading al vanaf comfortmodule tot aan de deur connector en dan is het enkel nog vanaf de deurconnector tot aan het lampje dat je moet bij trekken.

@@wulfke, heb je die aansluiting ook voor een B7, gaat in eerste instantie alleen over de voorportieren, heb nu geen verlichting, maar gaat er wel inkomen.. Ali is druk bezig met versturen....

Grtzz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan ik morgen wel voor je opzoeken. Weet dat de achterste deuren via de comfortmodule moeten en dat je even geluk moeten hebben hiermee. Ofwel ligt de bedrading al vanaf comfortmodule tot aan de deur connector en dan is het enkel nog vanaf de deurconnector tot aan het lampje dat je moet bij trekken. Zoniet moet de volledige bedrading getrokken worden tot aan de comfortmodule. Heb er al 2 gehad die geluk hadden hiermee.

De activering moet dan ook in de comfortmodule gebeuren.

 

De verlichting in de voorste deuren kan gewoon op de raam motor afgetakt/ingeplugd worden

Hopelijk heb ik dan ook zoveel geluk (gezien mijn auto 'n trendline is/was). Just in case... waar zit die comfortmodule ergens?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zo even gekeken en wat topics samengebundeld

 

om te kijken of de bedrading al tot aan de deurstijl loopt kan je dit topic gebruiken

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/35417-instapverlichting-achter-passat-b6-bouwjaar-2006/

 

Als je op de B stijl in T28 stekker pin10 (wagen tot mei 2005) of pin9 (na mei 2006) bezet is dan hoeft je geen kabel vanaf comfortmodule naar T28 stekker te trekken

 

je kan de bedrading ook controleren op de comfortmodule - deze zit achter het handschoenkastjes

 

even geleend van Navi16,

Op de comfortmodule stekker T18b pin5 /links/ T18b pin12 /rechts/.

post-13700-1423829902,447_thumb.jpg

Als je op de B stijl in T28 stekker pin10 (wagen tot mei 2005) of pin9 (na mei 2006) bezet is dan hoeft je geen kabel vanaf comfortmodule naar T28 stekker te trekken (VW bedankt).

post-13700-1423829902,5719_thumb.jpg

Vanaf pin9 of pin10 naar de instapverlichting lampje pin2. Massa is pin1.
Coderen comfortmodule Byte 17 bit 0 aanvinken.

Benodigde lijnen 000979132 EA en 000979150 EA.

 

coderen is in de comfortmodule

screenshot:
46_byte17bit0.jpg

 

deurverlichting vooraan kan je hier wel uithalen

 

http://www.passat3c.info/cms_neu/index.php?page=150

 

 

 

bron topics

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/35417-instapverlichting-achter-passat-b6-bouwjaar-2006/

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/37635-instapverlichting-aansluiten-achterdeuren-2006/?hl=instapverlichting

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/23010-deurverlichting-achter/page-4?hl=instapverlichting

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@wulfke moest je niet ergens nog 64 bij optellen? Dit moest ik wel doen?

Dat is bij 3C na 2006 - hier kan je de instapverlichting gewoon aansluiten bij de ruitmotoren en dan coderen in de ruitmotor. aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@wulfke, heb je die aansluiting ook voor een B7, gaat in eerste instantie alleen over de voorportieren, heb nu geen verlichting, maar gaat er wel inkomen.. Ali is druk bezig met versturen....

Grtzz

 

@@ka0191

Voordeur : pin 18 positief, pin 19 negatief

Achterdeur : pin 6 positief, pin 18 negatief

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@ka0191

Voordeur : pin 18 positief, pin 19 negatief

Achterdeur : pin 6 positief, pin 18 negatief

 

grtz, dre

@@ka0191Voordeur : pin 18 positief, pin 19 negatiefAchterdeur : pin 6 positief, pin 18 negatief grtz, dre

Helemaal goed, vandaag deze van Ali binnengekregen, eerste indruk valt helemaal niet tegen ????????, van de week maar eens inbouwen.. Heb er eerst maar 2 besteld, om te kijken of het wat is, maar ga er nog 2 bestellen voor de achter deuren..

post-24257-0-14513100-1456962438_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helemaal goed, vandaag deze van Ali binnengekregen, eerste indruk valt helemaal niet tegen , van de week maar eens inbouwen.. Heb er eerst maar 2 besteld, om te kijken of het wat is, maar ga er nog 2 bestellen voor de achter deuren..

ik verwacht er 4 :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

't is dus gelukt, ik had geluk dat pin 9 al bezet was achteraan (thanks VW!!!)

 

wel 'n paar keer achterste deuren moeten coderen... kreeg 'n foutmelding. Codering uitzetten, foutcodes wissen, en opnieuw coderen... dan werkte het. Heb ik voor beide deuren op die manier moeten doen om één of andere reden (vraag me niet waarom)

 

voorste moest ik inderdaad 64 bijtellen bij de codering van de ruitmotoren :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

't is dus gelukt, ik had geluk dat pin 9 al bezet was achteraan (thanks VW!!!)

 

wel 'n paar keer achterste deuren moeten coderen... kreeg 'n foutmelding. Codering uitzetten, foutcodes wissen, en opnieuw coderen... dan werkte het. Heb ik voor beide deuren op die manier moeten doen om één of andere reden (vraag me niet waarom)

 

voorste moest ik inderdaad 64 bijtellen bij de codering van de ruitmotoren :)

Hoi Kristof,

Ben dat ook van plan voor de voordeuren.

Heb je een screenshot van VCDS voor het coderen en evt een foto voor de aansluiting op de raammotor?

Ik heb een 3c van nov 2007.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Van KA0191 heb ik het volgende antwoord gekregen.

 

Ruitmotorstekker pin 18 is plus en pin 19 is min.

Coderen in module 42 (bestuurdersdeur) en 52 (passagiersdeur) coding 07 en dan 64 bij bestaande coding optellen. (181 wordt dus 245)

 

Bedankt Willem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hi Cruisers,

 

MOET de accu pool echt los voor het aansluiten?

Ben net begonnen met de rechter achter deur.....

 

Rechts achter is gefixed. Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en de Accupool los gehaald.  Helaas braken er een aantal deur pinnen af en de Stealer is gesloten... Maandag maar ff langs dan.. Had gelukkig nog een reserve voordeur van @ Alle  daar maar wat van af gesnoept  :grin:

 

Nu eerst ff een La Chouffe en dan de rechter voordeur proberen.

Dan is het afwachten op de na-zending van ome Ali voor de 2 harnessen, als die binnen zijn pakken we de Linkerkant aan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog ff een vraagje voor de voordeuren qua aansluiten...

 

Lampje: Bruine plus      draad = Pin 1 --> naar raam motor Pin 18 plus ?

              Rode   massa  draad = Pin 2 --> naar raam motor Pin 19 massa ?

 

Klopt dit? Bouwjaar is 2009...

aangepast door comfortcruiser
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tx Jan,

 

 

Die info had ik al bestudeert, vond het iets vaag omschreven.

Ben er denk wel uit nu...

 

Achterdeur heb ik de massa ( bruin pin 1 ) aangesloten op pin 6 in de Cruiser

                              de plus     ( rood pin 2 ) aangesloten op pin 18    

en het werkt. Valt me op dat na een poosje het lampje gaat knipperen en dan uit gaat...

 

 

Voor de Voordeur wordt het dus de massa ( bruin pin 1 ) aansluiten op pin 19 in de Cruiser

                                                    de plus     (  rood pin 2 ) aansluiten op pin 18

 

Morgen maar eens het rechter voordeurtje doen.... te veel buitjes hier vanmiddag...

Tx all !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tx Jan,

 

 

Die info had ik al bestudeert, vond het iets vaag omschreven.

Ben er denk wel uit nu...

 

Achterdeur heb ik de massa ( bruin pin 1 ) aangesloten op pin 6 in de Cruiser

                              de plus     ( rood pin 2 ) aangesloten op pin 18    

en het werkt. Valt me op dat na een poosje het lampje gaat knipperen en dan uit gaat...

 

 

Voor de Voordeur wordt het dus de massa ( bruin pin 1 ) aansluiten op pin 19 in de Cruiser

                                                    de plus     (  rood pin 2 ) aansluiten op pin 18

 

Morgen maar eens het rechter voordeurtje doen.... te veel buitjes hier vanmiddag...

Tx all !!

Knipperen en uitgaan na een x aantal minuten zou kunnen kloppen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tx Jan,

 

 

Die info had ik al bestudeert, vond het iets vaag omschreven.

Ben er denk wel uit nu...

 

Achterdeur heb ik de massa ( bruin pin 1 ) aangesloten op pin 6 in de Cruiser

                              de plus     ( rood pin 2 ) aangesloten op pin 18    

en het werkt. Valt me op dat na een poosje het lampje gaat knipperen en dan uit gaat...

 

 

Voor de Voordeur wordt het dus de massa ( bruin pin 1 ) aansluiten op pin 19 in de Cruiser

                                                    de plus     (  rood pin 2 ) aansluiten op pin 18

 

Morgen maar eens het rechter voordeurtje doen.... te veel buitjes hier vanmiddag...

Tx all !!

Rechter voordeur ook klaar..

Deed het eerst niet, moest toch de pinnen omzetten naar:

 

Massa ( bruin pin 1 ) aangesloten op pin 18 in de Cruiser 

Plus     ( rood pin 2 ) aangesloten op pin 19

 

Bouwjaar is 2009 blijft apart... anyways de kaboedel werkt.

 

Tx all !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden