Ga naar inhoud
  • 0

Hoogteverstelling bestuurdersstoel


stevedem

Vraag

Ik heb een probleempje met de hoogteverstelling van de bestuurdersstoel.

Auto is al terug geweest voor garantiewerkzaamheden (defecte handremsensor) en ik heb dit ook aangekaart, maar ze hebben er niet direct een oplossing voor, enkel dan het vervangen van de stoel en dan wellicht verschil qua kleur te krijgen van je interieur.

Het probleem is als volgt,

de hoogteverstellingt werkt gewoon normaal, 

alleen als deze deels of helemaal omhoog staat, en er komt een bepaalde kracht op, dan gaat die direct weer naar de onderste stand.

Dat is in mijn geval niet zo erg, ik heb hem toch altijd op de laagste stand staan.
Maar als mijn vrouw er eens in rijd staat de stoel halverwege, na een goede heuvel o.i.d. zakt zij ook ineens naar beneden.

Lijkt mij op een versleten deel oid, maar wat ?
En is dat los te vervangen ?

Las al een topic over een veer die eruit valt, maar dan werkt de verstelling nog gewoon.

any advice ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

@@stevedem: is al bekend wat het probleem is? Ik heb nl. een soortgelijk probleem.

 

In beide voorstoelen ontbreken die grote veer die helpt bij het omhoog brengen van de stoel. Ik vond ze op onder de stoelen op de autovloer. De bestuurdersstoel is goed in hoogte te verstellen. Die van de bijrijdersstoel echter niet. Die gaat aan de binnenkant niet omhoog (blijft hangen) zodat de zitting scheef/schuin komt te staan. Wanneer ik de stoel nog verder omhoog wil brengen dan schiet de gehele stoel weer in de nul-stand (laagste stand). Wat dit precies veroorzaakt is mij niet bekend.

 

De autostoel moet er helemaal uit om e.e.a na te kunnen kijken. Zodra ik wat meer weet zal ik het hier posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden