Ga naar inhoud
  • 0

TMC werkt niet


FN1362

Vraag

Momenteel ben ik onderweg iin Frankrijk. Ik merk alleen dat de TMC daar niet werkt. Wanneer ik de traffic lijst bekijk is deze leeg en staat er als bron TMC met een streep  erdoor. Vorige week hetzelfde gehad in België.

 

Carnet werkt wel goed en geeft, indien ik roaming inschakel, zeer goed de file informatie door. Maar indien ik dit uitzet heb ik helemaal geen informatie meer. Dan moet in principe toch wel de gewone informatie via TMC beschikbaar zijn? Radio geeft ook van tijd tot tijd gewoon file informatie door.

 

In Nederland heb ik hier nooit op gelet aangezien ik daar altijd Carnet gebruik. In verband met het dataverbruik heb ik deze in het buitenland echter niet altijd aan. Enkele weken geleden in Duitsland werkte TMC wel goed.

 

Iemand anders hier ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ondertussen terug in Nederland. Zodra ik de grens over was in België, en later ook Nederland, werkte de TMC functie zonder problemen.

In de tussentijd ook wat nagezocht op internet en het blijkt dat het vaker voorkomt, ook bij andere navigatiesystemen, dat deze functie in Frankrijk niet goed functioneert.

​Wellicht dat iemand hier, hier meer ervaring/verstand van heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Momenteel ben ik onderweg iin Frankrijk. Ik merk alleen dat de TMC daar niet werkt. Wanneer ik de traffic lijst bekijk is deze leeg en staat er als bron TMC met een streep  erdoor. Vorige week hetzelfde gehad in België.

 

Carnet werkt wel goed en geeft, indien ik roaming inschakel, zeer goed de file informatie door. Maar indien ik dit uitzet heb ik helemaal geen informatie meer. Dan moet in principe toch wel de gewone informatie via TMC beschikbaar zijn? Radio geeft ook van tijd tot tijd gewoon file informatie door.

 

In Nederland heb ik hier nooit op gelet aangezien ik daar altijd Carnet gebruik. In verband met het dataverbruik heb ik deze in het buitenland echter niet altijd aan. Enkele weken geleden in Duitsland werkte TMC wel goed.

 

Iemand anders hier ervaring mee?

Ik heb in Frankrijk precies hetzelfde. In Duitsland en Luxemburg prima TMC via radio, Frankrijk ho maar. Achter geen enkele zender staat TMC. Iemand nog suggesties? Volkswagen Passat Variant Highline

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden