Ga naar inhoud
  • 0

B8 (GTE) Telefoon en File Assist (Discover Pro)


2015GTE

Vraag

Mede B8 rijders, Ik zie waarschijnlijk iets over het hoofd maar......

 

Indien mijn Discover Pro op het navigatiescherm staat en de telefoon gaat, komt er een keurig schermpje in beeld met de bekende rode en groene hoorn om te weigeren of op te nemen. So far so good. Zodra ik opneem verdwijnt na enkele seconden dit pop up schermpje. Indien ik het telefoongesprek wil beëindigen kan ik dus nergens op het rode telefoonhoorntje drukken ???  Kortom ik wacht tot de andere kant ophangt of ik beëindig via mijn telefoon (niet echt veilig)   Heb het instructieboekje er al op nagezien maar dit bied geen uitkomst. Wat zie ik over het hoofd ?? Suggesties. 

 

En dan mijn tweede vraag

 

Ik heb het bestuurders assistentiepakket Plus erbij genomen met name om de File assistent:

Volgens de brochure:

A:  Automatisch volgen van voorgangers in file

B:  Automatisch gas geven en remmen tussen 0-60 km/h en sturen in rijbaan 

 

Ik kan het mis hebben of wederom iets over het hoofd zien maar zowel punt A als B doet mijn ACC dus ook.

Ik heb de meerwaarde ( en dus meerprijs) van de file assistent nog niet kunnen ontdekken.

 

Zodra ik op de ACC rijd en er is file remt de auto keurig af en volgt mijn voorganger ( = ACC).   Ook tot 60 km/h per uur roept het systeem regelmatig "stuur overnemen"  maar dat doet ie ook bij 120 km/h of welke snelheid dan ook.

 

Zodra de auto volledig stilstaat in de file en de voorganger gaat weer rijden blijft mijn auto stilstaan, tot ik een tikje op het gas geef of op de RES knop op het stuur druk, dan volgt ie weer netjes. ( = ACC)

 

Verwacht ik nu te veel of...

Ik had verwacht tot 60 km/h volgt de auto netjes mijn voorganger zonder 'alarm' te slaan en na een stop moment gaat hij weer vanzelf rijden.

 

Ik denk dat collega Passat rijders met ACC maar zonder file assist hetzelfde hebben als ik !!!  Kortom waar heb ik nu voor betaald.

 

Of zie ik het verkeerd.

aangepast door 2015GTE
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

"Gewone" Lane Assist werkt niet onder de 60 km/u.  Bij de File Assistent werkt Lane Assist vanaf stilstand, maar met dezelfde beperking dat je je stuur niet langer dan 10 seconden kan loslaten voor hij begint te mekkeren. ACC werkt inderdaad hetzelfde, bij beide uitvoeringen moet je het gas weer even aanraken (of resume drukken) om weer op gang te komen nadat je langer dan 3 seconden stil gestaan hebt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

"Gewone" Lane Assist werkt niet onder de 60 km/u.  Bij de File Assistent werkt Lane Assist vanaf stilstand, maar met dezelfde beperking dat je je stuur niet langer dan 10 seconden kan loslaten voor hij begint te mekkeren. ACC werkt inderdaad hetzelfde, bij beide uitvoeringen moet je het gas weer even aanraken (of resume drukken) om weer op gang te komen nadat je langer dan 3 seconden stil gestaan hebt. 

OK, dat is helder. Ik wist niet dat de gewone Lane assist onder de 60 niet werkte. En inderdaad als je een kort moment stilstaat en de melding ACC actief staat in het scherm trekt de auto automatisch weer op, boven de drie seconden dus niet, vindt ik persoonlijk jammer maar goed je kunt niet alles hebben.

 

@@martijn v o Twee maal op de telefoonknop drukken om op te hangen werkt bij mij niet, Op de Phone knop drukken werkt wel om dan op te kunnen hangen.

 

Tnx voor de antwoorden.

aangepast door 2015GTE
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb wel ACC, maar geen lane assist of file assistent.

En dan heb je dus geen stuurcorrectie. Dus daar zit in ieder geval al een verschil.

 

Daarnaast moet ik altijd wegrijden door het gas aan te tikken. nog een keer resume indrukken werkt bij mij niet volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden