Ga naar inhoud
  • 0

Stotteren en noodloop AVF


JoMe

Vraag

De laatste paar dagen heb ik wat problemen met de Passat. 

 

De problemen doen zich tot nu toe voor op het moment dat ik qua toerental richting de 2700/3000 ga. Hij trekt op dat moment niet soepel meer door en begint te stotteren. Na een paar seconden horten en stoten legt hij een zwart rookgordijn. Steeds vaker springt hij hierna ook in de noodloop. Na herstart zijn de problemen weer weg tot het toerental weer te hoog wordt.

 

Verder zijn er geen rare bijgeluiden te ontdekken. Is er iemand die hier ervaring mee heeft wat het zou kunnen zijn? Of iemand in de omgeving Groningen die binnenkort hem binnenkort een keer zou kunnen/willen uitlezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Mogelijk turbo probleem N75 klep?

 

Het lijkt op een probleem wat ik met mijn 3C had. Bij een te hoge turbodruk gooit hij een klep open waardoor de druk wegvalt en en auto in de noodloop gaat. Wanneer ik hem opnieuw startte ging het goed totdat ik weer hoog in de toeren kwam.

 

Bij mij bleken de schoepen van de variabele turbo vast te zitten waardoor hij een overboost gaf en uit veiligheid de klep dus opengooide.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanmorgen lekker in het zonnetje de kabelboom vervangen. De oude brak toen ik hem eruit haalde dus ik was wat voorzichtig met de nieuwe waardoor ik misschien te voorzichtig was. Maar na een hoop gewurm is het uiteindelijk toch gelukt. De klachten zijn tot nu toe verdwenen.

 

Bedankt voor het meedenken en Alle bedankt voor het uitlezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden