Ga naar inhoud
  • 0

Remklauw (tang)


eerse032

Vraag

Afgelopen week is de Passie gekeurd, was niets bijzonders. Dus kan er weer een jaar mee rijden. (had niet anders verwacht)

Alleen werd mij verteld, dat de remklauw links achter (bestuurderskant) wat zwaar gaat, maar voor de keuring nog net genoeg.

Hoor hem soms piepen als ik 's morgens wegrijd.

 

Mijn vraag: Kan ik dit zelf eenvoudig vervangen, of zijn er bijzonderheden, zoals de motor van de handrem of o.i.d.

Volgens de garage heeft gangbaar maken geen zin bij dit type remklauw?

 

Graag jullie expertise.... en alvast bedankt!

aangepast door eerse032
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je kan de stekker eraf halen en met twee draadjes erop en een accu, de plus en min omdraaien en de motor gaat heen en weer draaien. Alleen je kan geen basis afstelling doen, als je storing krijgt moet het zeker gedaan worden.

 

Ik zou sowieso eerst de klauwen terug stellen en weer laten opstellen en kijken hoe die dan het wiel draait. En de remblokken eruit halen reinigen en invetten.

 

Als je de tijd hebt dan zou je ook de klauw kunnen demonteren, reinigen en weer terugbouwen. Mocht dat niet helpen dan een nieuwe erop.

aangepast door Vinniepilon
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat je de oude klauw prima kunt gebruiken als je de zuigercupjes en pakkingen vernieuwd.

Motor electrische handrem terugstellen met VCDS of anders via een 12 Volt aansluiting met de accu.

 

wel even de motor bekijken of er geen scheur in het plastic huis zit, zo ja vervangen anders sta je binnenkort met een niet werkende electrische motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zit aan een revisie te denken. Zijn er mensen die mij daarbij zouden kunnen/willen helpen? heb zelf geen VAG Com en heb het nog nooit zelf gedaan. Het laten doen vind ik best wel prijzig moet ik zeggen. Hoeft absoluut niet voor niets!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden