Ga naar inhoud
  • 0

Car-Net in buitenland


robertapple1

Vraag

Hi allen,

 

Deze week eerste lange ritten in Passat, kortweg heerlijk gereden. Wel klein dingetje met Car-Net, misschien weet iemand van jullie hoe het zit.

 

Deze week via Duitsland naar Oostenrijk. Gezorgd voor SIM-kaart in Premium Telefoonvoorbereiding met dataroaming AAN. Op de heenreis functioneerde CarNet prima (ook in Duitsland, via Duitse Telecom Provider).

Heden (13 februari) op de terugreis (start in Oostenrijk, via Duitsland naar Nederland) functioneerde CarNet NIET: dataroaming stond aan, herhaaldelijk RegistratieCode ingevuld, maar zowel in Oostenrijk als Duitsland geen CarNet. Bij passeren grens met NL (en verbinding via Nederlandse Telecomprovider) functioneerde CarNet wel weer. Beetje jammer, want de online verkeersinfo kon ik welgebruiken met die drukte. Iemand een idee?
 
Groet
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Door je data heen misschien?

Nope; zoals ik zei, bij passeren grens bij Venlo (en verbonden met NL provider) CarNet weer beschikbaar. Op heenreis was ik halverwege even bijrijder en heb Travel&Surf pas gekocht voor 24 uur via SMS functie van premium telefoon, op terugweg niet gedaan (ik reed zelf) Kunnen twee dingen aan de hand zijn: 1. Ligt aan CarNet 2. Ligt aan mijn prepaid sim die in het buitenland niet werkt ondanks aanzetten dataroaming, tenzij ik aparte databundel koop.

 

E.e.a. wat lastig uit te proberen als je rijdt....

aangepast door robertapple1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een soortgelijke ervaring afgelopen Donderdag in Belgie. Op de heenweg geen probleem. Op de terugweg werd aangegeven dat de verbinding met Car-net verbroken was. Ook na de grens werkte het niet. Vrijdag werkte alles ineens weer zonder problemen. Probleem met de stabiliteit van Care-net?

aangepast door FN1362
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik merkte het op het moment dat ik verkeersstroming aanzette; de registratiecode werd geverifieerd maar dit mislukte. Ik had volgens de display een actieve 3G verbinding. Wat kan zijn is dat ik bij mijn telekom provider (t-mobile) een extra handeling moet verrichten om dataroaming toe te staan. Als ik op mijn iPhone (ook t-mobile) dataroaming aanzet, wordt m gevraagd op ik een speciale "roaming pas" wil kopen of het "gewone eu-tarief" wil betalen. Pas daarna start het roaming. Vraag is dus of het aan mijn SIM/provider ligt of aan CarNet.

 

Ik rij morgen ff naar Duitsland en ga kijken wat er gebeurt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik rij regelmatig met carnet in buitenland en dan via de hotspot van mijn iPhone. Tot op heden nooit geen issue en werkt altijd.

 

Dus ik gok dat het aan je kaartje gelegen heeft.

Laatst had ik de hotspot aanstaan en ook verbonden maar de dataroaming op mijn iPhone uit staan... Dan denk je hij doet het niet goed want het WiFi plaatje zie je wel.

 

Dus ik gok echt dat het je sim kaart is geweest.

aangepast door louisvdd76
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik rij regelmatig met carnet in buitenland en dan via de hotspot van mijn iPhone. Tot op heden nooit geen issue en werkt altijd.

 

Dus ik gok dat het aan je kaartje gelegen heeft.

Laatst had ik de hotspot aanstaan en ook verbonden maar de dataroaming op mijn iPhone uit staan... Dan denk je hij doet het niet goed want het WiFi plaatje zie je wel.

 

Dus ik gok echt dat het je sim kaart is geweest.

 

Hi Louis,

 

Ja, na wat zoekwerk gok ik ook op de SIM. Heb T-mobile; indien je dataroaming aan hebt staan moet je op een smartphone (via app of SMS) eerst nog aangeven of je een buitenland pas wilt aanschaffen of het standaard EU-tariefwenst te betalen. Een extra actie op je telefoon (Smartphone of In-Car phone) is dus vereist. Hotspot gebruik zou bij mij ook werken, alleen in mijn iPhone heb ik ook een T-mobile SIM, dus moet ik nog steeds een extra actie uitvoeren. Optie is dus om of: 1. een SMS via premium phone te sturen naar T-mobile dat ik dataroaming accepteer 2. via app smartphone een keuze te maken 3. andere SIM kaart in auto van andere provider bij wie ik geen extra handelingen hoef te verrichten.

 

Ik meende dat aanzetten van roaming voldoende was, maar helaas niet. Ik ga mijn datategoed opmaken en koop dan een hema SIM-kaartje

aangepast door robertapple1
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden