Ga naar inhoud
  • 0

Hulpveren achter passat verwijderen (spoed)


Arjanr

Vraag

Heren,

 

Net terug van de apk, afgekeurd op een minuscuul scheurtje in de hulpveer.... nu is mijn vraag aan jullie is het mogelijk om de draagarmen te laten zakken de hulpveren te verwijderen en alles weer in elkaar in een uurtje of 2:) Dat zou dan vanavond zijn tussen 8 en 10:P

 

De vraag is; ik heb geen brug dus doe alles gewoon op de oprit, kan ik met een huis tuin en keuken krik de boel weer in elkaar krijgen als ik alles uitelkaar heb gekregen, je moet ruimte maken voor het verwijderen van de veer door de draagarm te laten zakken, geen punt das zo gepiept. Maar hij moet ook weer in elkaar:)

 

Ik hoor het graag.

 

Groeten Arjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

oke nou dan moet dat dus lukken, nog valkuilen waar ik op moet letten? 

als je zo 'n vaste steun hebt om onder je auto te zetten als je hem omhoog hebt, dan zou ik dat zeker gebruiken, toch altijd wat veiliger dan 'n simpele krik :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

klopt heb ik er ook bij, net ff weer wezen kijken, op het opkrikpunt voor normaal de bandenwissel de krik gezet, de hulpveer zit los tussen de hoofdveer, gek idee misschien maar als ik de hulpveer nu stuk slijp dan kan ik hem er toch gewoon tussen uit halen? Of is dit niet verstandig? Als de bouten niet los willen zeg maar:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

klopt heb ik er ook bij, net ff weer wezen kijken, op het opkrikpunt voor normaal de bandenwissel de krik gezet, de hulpveer zit los tussen de hoofdveer, gek idee misschien maar als ik de hulpveer nu stuk slijp dan kan ik hem er toch gewoon tussen uit halen? Of is dit niet verstandig? Als de bouten niet los willen zeg maar:)

als de veer inderdaad ontspannen is, zou je dat kunnen proberen, wel zorgen dat je niet uitschiet met je slijper!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou ze zijn er onderuit, de bouten zaten erg vast, heb dus de oude veren met een haakse slijper/flex doorgeslepen en ze zo verwijderd. Ging prima, binnen een kwartier klaar:) De nieuwe veren lijken mij niet nodig aangezien ik geen zware goederen vervoer, laat het eerst zo en mocht het nu toch een keer tegen vallen dan maak ik ze er dan wel onder:) Bedankt voor de response heren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het even nagekeken, en inderdaad voor de hulpveren gelden dezelfde eisen als de hoofdveren.

Weer wat geleerd.

 

wat je schrijft @@Arjanr alles wat er op zit moet werken is niet (helemaal) correct. Bijvoorbeeld een achterruitwisser hoeft niet te werken en de autoradio ook niet ook als het er wel op zit.

aangepast door martijn v o
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden