Ga naar inhoud

Audi S6 Dagrijlichten


Yippo

Aanbevolen berichten

Hoi allen.

 

Na wat rondstruinen op het web over dagrijlichten ben ik deze Audi ledjes tegengekomen. Iemand op het forum ervaring met het inbouwen?

 

Zou ze zelf ook wel willen. Het inbouwen lijkt me geen probleem (ben wel handig genoeg om dat te kunnen), alleen het aansluiten lijkt me nogal te technisch.

 

Die dingen kosten 200 euro per set bij de dealer. Kan ze wel met korting krijgen via een vriend van me.

 

http://www.passatplus.de/umbauteile/aud ... /index.htm

 

Wat pics:

post-3730-1423822282,7765_thumb.jpg

post-3730-1423822282,8702_thumb.jpg

post-3730-1423822282,964_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 57
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik zie op geen van de foto's sporen dat er iets bewerkt is.

Lijkt me dus dat het zonder al te veel moeite moet passen.

 

Aansluiten technisch ?

Waarom ?

 

Aan de lampjes zal een plusje en een minnetje zitten, schakelaartje ertussen , stroom erop en er was licht :) (tenminste ik zou niet weten hoe het anders zou zitten)

Waar die chips voor zijn die ze op de website laten zien weet ik niet.

Het enigste wat ik eruit kan lezen is iets van omschakelen tussen de LED's en stadslicht. Maarja, als je gewoon een apparte schakelaar hebt dan heb je dat niet nodig lijkt me.

 

Echter lijkt het me bij mij wel een probleem omdat ik mislichten heb zitten in die roosters.

 

Ik moet wel zeggen dat het er heel erg gaaf uitziet :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze passen heel erg slecht naar wat ik gehoord heb. Ze lopen nogal rond, vergeleken met de Passat bumper, dus strak erin werken wordt moeilijk.

 

Als je ze iets dieper inbouwd, (in de roosters bijvoorbeeld)moet het echter lukken. Aansluiten lijkt me ook niet zo'n heel groot probleem. Er zijn n.m.w. 3 aansluitingen, eentje voor massa, eentje voor stadslicht (licht = gedimd) en een voor dagrijlverlichting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben hier ook mee aan het kijken geweest.

 

Ten eerste zijn ze volledig legaal aangezien ze gewoon uit een S6 komen. Daarop mogen ze branden zowel zonder andere verlichting als MET dimlicht.

 

Wat betreft inbouwen, bij zowel de 3B als de 3BG moet je diverse dingen afzagen in die grill-lijsten, bij de 3BG nog iets meer dan de 3B.

 

Gedimt licht heb je ook niet zo ff hoor, daarvoor zal er wel enige electronica ingebouwd moeten worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik wilde ze ook graag erin zetten, totdat ik de prijs zag van die krengen... Dat geld besteed ik liever aan nuttiger dingen.

 

Zal zoiets niet zelf te maken zijn? De ledjes zijn zo te bestellen. Moet alleen een nette behuizing gemaakt worden, met eventueel reflectoren erin.

 

Weet jij niets, Visionled ehh, Visionroy?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er moet wel wat ombouwwerkverricht worden. Er moet wat in de gril gezaagd worden en hij moet vastgezet worden aan de bumper met wat creatief knutselen.

 

Chip op site is gemaakt om gecombineerd stads en dagrijlicht te kunnen rijden, waarbij dagrijlicht gedimd wordt.

 

Als je normaal aansluit moet ie zo aangesloten worden dat deze bij contact maken (dus sleutel in contact en lichtschakelaar op 0) direct aangaat. Dan staan ze voor 100 procent aan. Zodra je lichtknop draait in een bepaalde stand dan gaan de dagrijlichten uit. Dus geen gecombineerde stads met dagrijlicht mogelijk.

 

Zal nog even een paar pics opzetten hoe iemand het erin gezet heeft bij een 3b en 3bg.

post-3730-1423822283,2765_thumb.jpg

post-3730-1423822283,4015_thumb.jpg

post-3730-1423822283,464_thumb.jpg

post-3730-1423822283,5265_thumb.jpg

post-3730-1423822283,5733_thumb.jpg

post-3730-1423822283,6358_thumb.jpg

post-3730-1423822283,7139_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor al die moeite heb je natuurlijk wel wat.

 

Ik zat eerst naar de die daglichtjes van Hella te kijken die Vdub volgens mij heeft.

 

Blijkt nu dat het setje dat pasklaar is voor de 3B, niet meer geproduceerd of verkocht wordt. Dus maar online naar een alternatief gezocht.

 

Dat van Hella had ook wel zo een 140 euro gekost. Dus als ik met korting die S6 dingen maar iets duurder uit ben dan vind ik het al die moeite wel waard. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor al die moeite heb je natuurlijk wel wat.

 

Ik zat eerst naar de die daglichtjes van Hella te kijken die Vdub volgens mij heeft.

 

 

 

Ik heb ze nog en je mag ze voor 50 euro ophalen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben hier ook mee aan het kijken geweest.

 

Ten eerste zijn ze volledig legaal aangezien ze gewoon uit een S6 komen. Daarop mogen ze branden zowel zonder andere verlichting als MET dimlicht.

 

Wat betreft inbouwen, bij zowel de 3B als de 3BG moet je diverse dingen afzagen in die grill-lijsten, bij de 3BG nog iets meer dan de 3B.

 

Gedimt licht heb je ook niet zo ff hoor, daarvoor zal er wel enige electronica ingebouwd moeten worden

 

Dat valt nog maar te bezien Mathijs, komen ze origineel bij Audi vandaan dan zal het wel goed zitten maar komen van de aftermarket sale dan is het nog maar de vraag of deze lampen goed gekeurd zijn.

Dagrijlichten branden in principe altijd, moment dat je auto op contact zet gaan ze branden vandaar dat er andere richtlijnen voor zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand gaf het al eerder aan, maar idd zelf maken is dat geen oplossing ??

 

Als ik kijk naar mijn LED stadslichten... Als hiervan links 10 en rechts 10

in de bumper zijn weggewerkt dan heb je toch enigszins hetzelfde idee ? En waarschijnlijk een hoop minder problemen ! Evt aansluiten op de stroom van de stadslichten als dat kan ;):idea:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Heb het verhaal op duitse forums ff doorgelezen.

Maar je bent nog niet zomaar klaar met de S6 daglichten.

De daglichten hebben meer dan 1 functie, je moet er in principe ook nog een kastje bij kopen die het hele zaakje aanstuurt (59 euries).

Je kan ze gebruiken als daglicht, dan branden ze 100%

Zodra je je normale verlichting aandoet zakt de sterkte naar 75%.

Ook zit een een coming-leavinghome functie op en nog meer poespas.

 

Voordat je alles hebt zoals je het wilt en moet hebben ben je wel ff verder.

Maar de blauwe smurfen kunnen je eigenlijk nix maken want het is allemaal orgineel Audi met E-keurmerk.

 

greetz Maus

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden