Ga naar inhoud
  • 0

slecht aanslaan 1.4tsi


Garfield

Vraag

Goedemorgen allemaal,

 

Ik heb de laatste tijd het probleem, nou-ja, dat het bij mijn motor (CAXA 1.4TSI) wat langer duurt voordat het aanslaat. Met name de koude start in de ochtend. Normaliter is het één druk op de sleutel en het slaat binnen een seconde aan. Nu begint het steeds vaker voor te komen dat het aanslaat en gelijk weer uit. Nogmaals starten met iets gas erbij blijft het wel draaien. En vervolgens loopt het als vanouds.

Vanmorgen duurde het starten langer voordat de motor aanslaat. En als je daarna wegrijdt is er niets aan de hand. Starten later op de dag is geen probleem.

 

Uitlezen gaf geen foutmelding, ook niet bij een dealer. Ik hoor de pomp lopen als de sleutel op contact wordt gezet.

Hier op het forum staan genoeg topics over slecht aanslaan, maar dat betreft diesels, en ik heb een benzine.

Het lijkt erop dat het even geen of te weinig benzine krijgt, of zou het ergens anders aan kunnen liggen?

 

Iemand een suggestie?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb precies hetzelfde. Soms start die wel gewoon in 1x en de andere x lukt het niet om aan te slaan, toerenteller hikt langzaam naar beneden en valt uit. Geef ik een beetje gas dan doet die het gewoon goed.

 

Mijn Passat is 13 jaar oud en ondertussen al het 1 en ander vervangen, vanwege onderhoud en defecten. Brandstofpomp, accu, dynamo, bougies, brandstoffilter.

 

Hoopte dat de oorzaak zo wel zou verdwijnen, maar helaas

aangepast door Snicky
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

?? Twee keer op contact? Geen idee of dat helpt, zal het morgen proberen. Maar wat is dan het idee erachter?

Als je het contact aan zet pompt je brandstofpomp enkele seconden brandstof richting je motor. Zet je het contact weer uit en weer aan pompt die nog een keer. Dan weet je zeker dat er genoeg brandstof in je leidingen zit.

 

Zeg ik dit goed?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanmorgen die startprocedure geprobeerd, en het werkt. In die zin, nu sloeg het in één keer aan en bleef het draaien. :thumb:

Maar een vraagje, als ik het contact aanzet werkt de pomp voor een paar seconden, dan is het systeem toch onder druk? Waarom dan nog een keer, tenzij de pomp standaard stopt na een paar seconden, druk of geen druk.

 

Er zou dan lucht ergens in het systeem moeten komen, de inspuitleidingen o.i.d. Moet er dan iets aangedraaid worden, waar zou ik kunnen beginnen? Suggesties zijn welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

wellicht beginnen het brandstof filter te vervangen?

 

vraagje voor de experts, dacht dat de deuropening voldoende was om de pomp in te schakelen, of doen die nieuwe types dat niet meer?

Was ook mijn 1e idee. Maar dat hielp uiteindelijk niet.. Misschien wel voor de topic starter.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het filter is bij 80.000km vervangen, staat nu op 92D en een beetje. Dus dat zou het eigenlijk niet kunnen zijn.

 

Bij het openen van een deur schakelt de pomp niet in, tenminste niet bij mij. Ik heb ook niet het idee dat er iets lekt of zo, je ruikt geen brandstof, binnen niet en buiten ook niet.

 

Zijn er andere verdachte plekken die het misschien zouden kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden