Ga naar inhoud
  • 0

Binnenverlichting B7 werkt niet op deuren


w.smits22

Vraag

Beste forumleden,

Ik ben in het bezit van een Passat B7 2.0 high line uit 2012 waar de binnenverlichting niet meer aangaat als de deuren worden geopend. Via de schakelaar in de plafondconsole werkt de verlichting wel en de schakelaar is goed.

Voor zover ik gemeten heb zijn alle zekeringen goed en merk dat al het andere op en aan de auto geen klacht geeft.

Daar ik op het forum gezocht heb maar niet de juiste info heb gevonden doe ik nu zelf een oproep

Mijn vragen zijn:

waar zitten de schakelaars of sensoren die detecteren of een deur opengaat. Werk dit magnetisch?

Kan er een module defect geraakt zijn en zo ja welke en waar zit deze.

Kan er toch een zekering defect zijn en zo je welke.

Alle nuttige info omtrent werking van de binnenverlichting is welkom.

 

w.smits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De binnenverlichting wordt gestuurd uit het boornet via de sloten, dus geen lichtschakelaartjes.

 

De keuzeschakelaar voor de verlichting heeft 3 standen : uit, vast aan en deur. dwz wisselschakelaar. Wanneer één kant van de wisselschakelaar defect is kan de andere kant nog werken (continue aan in dit geval).

 

De draad aan de binnenverlichting die door het deurslot gestuurd wordt geeft massa bij open deur. (Rood/paarse draad aan de binnenverlichting of T52C/10 aan het boordnet

 

Schema binnenverlichting :  (in de rode circel de keuzeschakelaar)

post-13946-0-59256100-1454088660_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb dit nu dus precies t zelfde. Laatst ook al gehad. Toen alles laten wissen en toen deed alles het weer naar behoren. Lijkt er nu op dat ik net de binnenverlichting aan deed met de knop op de hemel en daarna deed hij t niet meer op de deuren. Raar... hier nog mensen die weten wat toen de oplossing was??

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Probleem hier opgelost. Terug gegaan naar de garage en onder garantie laten maken. Bleek de vorige eigenaar bij t monteren van de trekhaak de kabelboom niet goed aangesloten te hebben. Raar dat daar dus ook storing op komt op de binnenverlichting.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 29-1-2016 at 17:57, ArieV said:

Echt het knopje boven in de hemel.

De keuze schakelaar van handmatig aan of op de deuren en uit.

Yup, bij mij is de schakelaar lam, met een beetje rommelen werkt het nog redelijk. Kan nu zelfs de lichtsterkte regelen met het knopje, is niet helemaal goed volgens mij. ? Nu mijn vraag: moet ik alles vervangen of kun je ook enkel de elektronica vervangen en hoe krijg ik dat deel los? Alvast bedankt voor alle antwoorden.??

172717400_4_big.jpg

Vw-Passat-B6-3C-Front-Roof-Interior-Light.jpg

aangepast door The-stig
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou........ weer wat geprobeerd. Blijkt dat er niet één maar twee contacten zijn voor de binnenverlichting. De ene is goed zichtbaar aan de buitenzijde (gele rondje), de andere is zichtbaar door het gaatje van de printplaat (rode rondje). Degene die onder de printplaat zit is het probleem, bij mij was hij flink vervuild. Plaatje lag ook redelijk los. 

20200614_150316_copy_1134x1512.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met Philips contactspray in de weer geweest. Eerst ingespoten en laten drogen, toen nogmaals met de zijkant van een kleine schroevendraaier (Die door het gaatje kon) het stalen plaatje als het ware geschuurd. Laten drogen en daarna nogmaals met een ingespoten schroevendraaier herhaald. Er zat veel zwarte rommel op de schroevendraaier. Net teruggezet en moet zeggen dat het beter gaat, werkt een stuk beter. Kijken hoe lang hij het volhoudt.

Nog een paar foto's ter verduidelijking. 

20200614_150516_copy_1134x1512.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden