Passat B8 2.0Bi TDI R-line Geplaatst 28 januari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 28 januari, 2016 Ik heb op meerdere sites gezien dat als ik mijn passat laat chiptunen ik tot 270/280 pk kan gaan maar heb ook al gehoord dat dat niet goed is als je een DSG boite hebt in mijn geval DSG7 versnellingen. Weet iemand hier meer over ? Mvg, arnz Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Schippersss Geplaatst 28 januari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 28 januari, 2016 Boite? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat B8 2.0Bi TDI R-line Geplaatst 28 januari, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 januari, 2016 Sorry vlaams, versnellingsbak Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 RohanV6 Geplaatst 28 januari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 28 januari, 2016 De DSG kon je ook tunen/aanpassen heb ik gelezen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Mich76 Geplaatst 28 januari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 28 januari, 2016 Beste plek om dat even na te vragen: http://www.vagtechniek.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 -=mYst=- Geplaatst 28 januari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 28 januari, 2016 De DSG kon je ook tunen/aanpassen heb ik gelezen. heb ik zelfs moeten doen, anders begonnen ze bij VAGtechniek niet eens aan 'n maatchip zoals ik het begrepen heb, wordt de koppelingsdruk dan verhoogd om meer Nm koppel aan te kunnen. In hoeverre dat je zo kan gaan met 'n DSG7, kan ik niet zeggen. Overigens is het wel 'n aanrader om je DSG ook te laten tunen, vooral als de schakelmomenten ook op maat gezet worden Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 louisvdd76 Geplaatst 28 januari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 28 januari, 2016 (aangepast) Check eens bij Apec Belgium... http://www.apec-chiptuning.be/product/2-0bitdi-240pk/ 28 januari, 2016 aangepast door louisvdd76 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 louisvdd76 Geplaatst 28 januari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 28 januari, 2016 (aangepast) Maar heb jij niet de DSG7 met natte koppeling? De DSG7 met droge koppeling ligt alleen in de 1.6tdi en de 1.4 tsi. Daarna komt de DSG 6 met natte koppeling en vervolgens de DSG 7 met natte koppeling Die 2 zijn veel sterker! 28 januari, 2016 aangepast door louisvdd76 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 -=mYst=- Geplaatst 28 januari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 28 januari, 2016 http://chiptuning.vagtechniek.nl/dsg-tuning Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 28 januari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 28 januari, 2016 Ik ben met mijn 3C bij Apec geweest voor een paar extra paardjes. Nog geen enkel probleem mee gehad en een vlotte service. Rollenbank uitdraai voor aanpassing en een uitdraai na de aanpassing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 28 januari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 28 januari, 2016 Dit is denk ik een 240PK TDI, die zijn best zeldzaam nog, zeker in NL en vraag me af hoeveel tuners die al hebben gehad.. men kan wel std bij elk nieuw model 40pk opzetten op de site.. maar ja.. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 -=mYst=- Geplaatst 28 januari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 28 januari, 2016 Ik ben met mijn 3C bij Apec geweest voor een paar extra paardjes. Nog geen enkel probleem mee gehad en een vlotte service. Rollenbank uitdraai voor aanpassing en een uitdraai na de aanpassing. maar twee uitdraaien? ik heb er minstens vijf zien passeren bij de mijne (dat wil zeggen: ik heb 'm minstens vijf "runs" weten doen, maar ik zat het merendeel van de tijd in de wachtzaal koffie te drinken en dvd te kijken ) Wat Vdub aangeeft is ook wel waar, ikzelf zou toch nog 'n tijdje afwachten met zo 'n nieuwe motor te laten tunen. Kwestie dat jij niet gaat fungeren als zijnde een "proefkonijn", als je begrijpt wat ik wil zeggen? als dat inderdaad 'n 240 pk blok is, lijkt dat nu niet ZO 'n overdreven straf om 'n half jaartje ofzo met "slechts" je standaard fabrieksvermogen te rijden Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 28 januari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 28 januari, 2016 het gaat mij niet om wel of niet tunen, ik tune zelf elke auto die ik aanschaf, ongeacht km-stand, als ie al getuned is word het opnieuw gedaan indien het geen JD Engineering software is. Het ging er mij meer om, dat er tuningbedrijven zijn die al voordat een auto daadwerkelijk te koop is al weten wat zo'n auto doet en daar ook een vermogen en prijs aan vastknopen.. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ozzy Geplaatst 29 januari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 29 januari, 2016 En dat weten ze eigenlijk pas nadat ze daadwerkelijk de tuning op die wagen hebben uitgevoerd dan? Uhu Misschien is de 240pk het maximum wat er uit dat blok komt. Hetzelfde blok ligt ook in de golf 7 gtd en die doet gechipt maximaal (zonder motorische aanpassingen) zo'n 240pk. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 29 januari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 29 januari, 2016 En dat weten ze eigenlijk pas nadat ze daadwerkelijk de tuning op die wagen hebben uitgevoerd dan? Als je ervanuit gaat (op je site) dat elke (mogelijk) te tunen auto 25% vermogenswinst heeft na tuning dan kun je er natuurlijk makkelijk een sommetje op loslaten.. Des te treuriger is het dan voor de klant als het blijkt dat men de auto nog niet kan tunen.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 29 januari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 29 januari, 2016 Uhu Misschien is de 240pk het maximum wat er uit dat blok komt. Hetzelfde blok ligt ook in de golf 7 gtd en die doet gechipt maximaal (zonder motorische aanpassingen) zo'n 240pk. Dat is sowiezo nooit zo, VW zal nooit een motor uitbrengen die al op zn max draait Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 -=mYst=- Geplaatst 29 januari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 29 januari, 2016 Dat is sowiezo nooit zo, VW zal nooit een motor uitbrengen die al op zn max draait dat zou pure zelfmoord zijn, want je weet op voorhand dat er 'n hoop gaan sneuvelen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JanSL Geplaatst 28 oktober, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 28 oktober, 2018 Ik heb sinds een paar maanden ook een 240 BiTDI (2015). Ik kom al jaren bij VAG-Techniek. Daar hebben ze al aangegeven dat ze mijn blok tot 300pk kunnen chippen. De DSG7 die bij dit blok hoort is een natte en kan de grote hoeveelheid NM wel aan. Maar het standaard vermogen (500nm) en 4Motion is voor mij genoeg. Laatst op de Duitse autobahn kon ik makkelijk een audi S7 bijhouden ! Sent from my iPhone using Tapatalk 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 mikeske Geplaatst 15 augustus, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 15 augustus, 2019 Al iemand ervaring met het chippen van de bitdi ? heb zelf ook een sinds een maandje en is toch verleidelijk. Maar 300pk en 620nm uit een 2L diesel ? Dat maakt me wat bang ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JanSL Geplaatst 16 augustus, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 16 augustus, 2019 DiMarco1976 heeft dit al laten doen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Passat B8 2.0Bi TDI R-line
Ik heb op meerdere sites gezien dat als ik mijn passat laat chiptunen ik tot 270/280 pk kan gaan maar heb ook al gehoord dat dat niet goed is als je een DSG boite hebt in mijn geval DSG7 versnellingen. Weet iemand hier meer over ?
Mvg, arnz
Link naar reactie
Delen op andere sites
19 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten