Ga naar inhoud
  • 0

Chip tuning


Passat B8 2.0Bi TDI R-line

Vraag

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De DSG kon je ook tunen/aanpassen heb ik gelezen.

heb ik zelfs moeten doen, anders begonnen ze bij VAGtechniek niet eens aan 'n maatchip ;)

 

zoals ik het begrepen heb, wordt de koppelingsdruk dan verhoogd om meer Nm koppel aan te kunnen. In hoeverre dat je zo kan gaan met 'n DSG7, kan ik niet zeggen. Overigens is het wel 'n aanrader om je DSG ook te laten tunen, vooral als de schakelmomenten ook op maat gezet worden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit is denk ik een 240PK TDI, die zijn best zeldzaam nog, zeker in NL en vraag me af hoeveel tuners die al hebben gehad.. men kan wel std bij elk nieuw model 40pk opzetten op de site.. maar ja..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben met mijn 3C bij Apec geweest voor een paar extra paardjes. Nog geen enkel probleem mee gehad en een vlotte service. Rollenbank uitdraai voor aanpassing en een uitdraai na de aanpassing.

maar twee uitdraaien? ik heb er minstens vijf zien passeren bij de mijne  :lol: (dat wil zeggen: ik heb 'm minstens vijf "runs" weten doen, maar ik zat het merendeel van de tijd in de wachtzaal koffie te drinken en dvd te kijken ;) )

 

Wat Vdub aangeeft is ook wel waar, ikzelf zou toch nog 'n tijdje afwachten met zo 'n nieuwe motor te laten tunen. Kwestie dat jij niet gaat fungeren als zijnde een "proefkonijn", als je begrijpt wat ik wil zeggen?

 

als dat inderdaad 'n 240 pk blok is, lijkt dat nu niet ZO 'n overdreven straf om 'n half jaartje ofzo met "slechts" je standaard fabrieksvermogen te rijden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het gaat mij niet om wel of niet tunen, ik tune zelf elke auto die ik aanschaf, ongeacht km-stand, als ie al getuned is word het opnieuw gedaan indien het geen JD Engineering software is.

Het ging er mij meer om, dat er tuningbedrijven zijn die al voordat een auto daadwerkelijk te koop is al weten wat zo'n auto doet en daar ook een vermogen en prijs aan vastknopen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En dat weten ze eigenlijk pas nadat ze daadwerkelijk de tuning op die wagen hebben uitgevoerd dan?

Uhu

 

Misschien is de 240pk het maximum wat er uit dat blok komt. Hetzelfde blok ligt ook in de golf 7 gtd en die doet gechipt maximaal (zonder motorische aanpassingen) zo'n 240pk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En dat weten ze eigenlijk pas nadat ze daadwerkelijk de tuning op die wagen hebben uitgevoerd dan?

Als je ervanuit gaat (op je site) dat elke (mogelijk) te tunen auto 25% vermogenswinst heeft na tuning dan kun je er natuurlijk makkelijk een sommetje op loslaten..

 

Des te treuriger is het dan voor de klant als het blijkt dat men de auto nog niet kan tunen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Uhu

 

Misschien is de 240pk het maximum wat er uit dat blok komt. Hetzelfde blok ligt ook in de golf 7 gtd en die doet gechipt maximaal (zonder motorische aanpassingen) zo'n 240pk.

Dat is sowiezo nooit zo, VW zal nooit een motor uitbrengen die al op zn max draait

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb sinds een paar maanden ook een 240 BiTDI (2015). Ik kom al jaren bij VAG-Techniek. Daar hebben ze al aangegeven dat ze mijn blok tot 300pk kunnen chippen.

De DSG7 die bij dit blok hoort is een natte en kan de grote hoeveelheid NM wel aan.

Maar het standaard vermogen (500nm) en 4Motion is voor mij genoeg.

 

Laatst op de Duitse autobahn kon ik makkelijk een audi S7 bijhouden !

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden