Ga naar inhoud
  • 0

2.5 V6 4motion


Ramses II

Vraag

Goedemorgen,

 

ik ben in het bezig van een passat variant 2002 2.5 V6 4 motion ( zoals de titel al zegt  :mrgreen:  )

zal vandaag of morgen even fotos posten in het stel me voor topic, ben hier net nieuw.

 

mijn vraag is nu en hij is waarschijnlijk al 1000 keer gesteld maar heb nogal ruzie met de zoek functie  :angel:

 

kan een w8 uitlaatsysteem ( vooral de einddempers en sierstukken ) samen met de bumper lid op een 4 motion v6 gemonteerd worden.

 

vind de achterkant er dan namelijk een heel stuk leuker uitzien.

 

bedankt alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Tjsa, daar heb ie geen k.. an hè.

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I8260 met Tapatalk

 

Ja meer kan ik niet vertellen, moet ie anders ff Twan PB doen..

+ het is een 2.5TDI V6, zal vast wel wat anders zijn.

Misschien moet er net als bij de 3C ook de wielkuip aangepast worden..

aangepast door RohanV6
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

een 4m heeft altijd links en rechts een uitlaat en een diesel dezelfde tank als een benzine, ik zou zeggen past gewoon, al dan niet met een verloopstukje naar de eventueel grotere diameter pijp

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

een 4m heeft altijd links en rechts een uitlaat en een diesel dezelfde tank als een benzine, ik zou zeggen past gewoon, al dan niet met een verloopstukje naar de eventueel grotere diameter pijp

 

Dan zou ie gewoon 2 einddempers van een W8 moeten monteren, en ff kijken welke diameter hij nodig is.

Bij de mijne heb ik ook W8 dempers, en de middendemper verwijderd en alles vervangen voor RVS pijp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

een 4m heeft altijd links en rechts een uitlaat en een diesel dezelfde tank als een benzine, ik zou zeggen past gewoon, al dan niet met een verloopstukje naar de eventueel grotere diameter pijp

 

 

Dan zou ie gewoon 2 einddempers van een W8 moeten monteren, en ff kijken welke diameter hij nodig is.

Bij de mijne heb ik ook W8 dempers, en de middendemper verwijderd en alles vervangen voor RVS pijp.

 

 

dat klinkt nog niet heel moeilijk, bedankt zal eens nakijken wat het verschil in diameters is en dan hebben we weer een leuk projectje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

pfff na een dagje lekker sleutelen aan de auto voor nieuwe koplamp units, en een heel arsenaal aan ali mods. rij ik naar huis om daar nog 1 keer te stoeien met een stoeprand.....

helaas heeft de stoeprand gewonnen

  :ban:  :stupids:  :bash:  :bash:

nu zijn er een heel stel schroeven om de bumper aan de wielkasten etc vast te schroeven afgebroken / kwijtgeraakt, weet iemand hier het onderdeel nummer van voor een 3bg ?

 

nupo6pldekl.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mannen en vrouwen, 

    helden van het Passat Forum,

 

ik heb wederom uw hulp nodig.

 

Zommige hebben het tijdens de JD meeting miss al meegekregen, maar mijn bedoeling is om een klein beetje meer vermogen uit de v6 passat te krijgen, nu wordt ik op dit moment geklierd door een te kleine brandstof pomp, maar heb via een canadees miss de goeie pomp gevonden,

 

nu komt alleen het probleem, ik heb een set zien staan met een T4 turbo kit, alles erop en eraan inclusief intercoolers, regelaars enz, de gedachtes gaan uit dat de passat dan ( volgens de turbo waardes ) richting de 500pk moet gaan lopen ( dit is een beetje teveel van het goede, maar als het haalbaar is waarom ook niet )

 

qua torque weet ik niet waar dit uitkomt, of dat de auto dit uberhaubt wel aankan.

 

mijn vraag nu, weet iemand of heeft iemand de specs, van een 2.5 TDI V6 AKN motor, en dan vooral de testbank testen, tot hoeveel het blok belast kan worden, het zij de

boost PSI,

cilinder druk,

inspuit druk max,

egt max

etc etc.

 

ik weet van dodge en ford dat ze dit testen voor de diesel blokken in pick ups.

 

de code van de versnellingsbak weet ik zo niet, maar deze moet zoiezo zwaarder worden uitgevoerd

 

graag hoor ik van jullie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

eigenlijk moet je even een brandstofdrukmeter aan de pomp hangen, de pomp mag (blijkbaar) bij vollast niet onder de 0,7bar komen.

Het probleem bij jouw V6tdi voor meer PK was de brandstoftoevoer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

eigenlijk moet je even een brandstofdrukmeter aan de pomp hangen, de pomp mag (blijkbaar) bij vollast niet onder de 0,7bar komen.

Het probleem bij jouw V6tdi voor meer PK was de brandstoftoevoer..

 

ja dat klopt, alleen zal die dan nog blijven steken op een 200 - 210 pk, mijn doel is om rond de 300 uit te komen,

dus er zal nog wel een paar uurtjes hobbyen worden ben ik bang.

 

kun je vollast nabootsen bij een pomp anders dan op de rollebank of ?

aangepast door Ramses II
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je moet even zoeken naar een pomp van voor 2002 en neem dan een paar aangepaste nozzles, je moet dan een heel eind komen.., schijnt nl dat voor 2002 er minder/geen begrenzing zit op de pomp van de VP44

 

nog een verhaaltje over de vp44

http://docplayer.org/7724095-Die-vp44-einspritzpumpe-in-der-werkstatt-1-m.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je moet even zoeken naar een pomp van voor 2002 en neem dan een paar aangepaste nozzles, je moet dan een heel eind komen.., schijnt nl dat voor 2002 er minder/geen begrenzing zit op de pomp van de VP44

 

nog een verhaaltje over de vp44

http://docplayer.org/7724095-Die-vp44-einspritzpumpe-in-der-werkstatt-1-m.html

 

het is ook echt dat ik het geluk weer heb dat het vanaf 2002 pas gelimiteerd is  :bash:  :bash:  :bash:

 

is er iemand hier op het forum die een VP44 pomp heeft liggen van voor 2002 ???, schrok een beetje van de prijs voor een gereviseerde pomp... zonder electronica

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden