Ga naar inhoud
  • 0

Aanschaf 3BG 1.8T,2.0,2,3 V5, 2.8 V6?


Kingversace

Vraag

Hallo iedereen,

 

Ik ben hier een tijdje weggeweest nadat ik zo'n 2,5 jaar geleden mijn passat 3C verkocht heb. Nu wil ik toch weer een passat gaan rijden en dan wel een 3BG station benzine. 

 

Nu ben ik al enkele weken aan het zoeken op marktplaats naar een geschikte auto voor een redelijke prijs.

Mijn vraag is: Er zijn verschillende type's maar welke te kiezen?

 

En natuurlijk een handbak of automaat, en waarom? Hoe doen de automaatbakken het bij deze type's?

 

De 2,3 V5 had mijn voorkeur. Leuk vermogen, mooi geluid en meestal luxe uitvoering. Nu krijg ik alleen een beetje een naar gevoel bij het verhaal omtrent de distributieketting en dan vooral het werk en de kosten die het met zich meebrengt.

 

2.8 V6 is ook een goede optie maar daar rijden er dan weer weinig van en is het al snel de vraag wat je dan koopt.

 

1.8T is dan degene die mijn voorkeur heeft. Deze zijn ook goed te chippen en met een turbo rijden is toch wel erg lekker. Alleen hoor ik hier weer zaken over extreem olieverbruik. Al wel het 1 en ander gelezen over monteren van een groter filter en geen longlife interval. Nou ben ik toch al niet van het longlife gebeuren dus mijn intervallen met een benzine zullen sowieso 10.000km zijn.

 

Of natuurlijk een W8 station. Maja die zijn prijzig auto's en ik weet niet wat mij gaat overkomen qua onderhoud

 

Ik ben in bezit van VCDS 12.12 ik heb alleen net die oude laptop aan de lader gezet en hoor dat hij het nog enigzins gaat doen na 2,5 stilstand en hij was al niet al te best.

 

Wie kan mij adviseren of zijn ervaringen hiermee delen? 

aangepast door Kingversace
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Oke dat valt zeker mee. Waar besteld dan? En inbouwen makkelijk te doen?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

http://nl.aliexpress.com/item/VW-Auto-Headlight-Light-Sensor-And-Switch-For-Golf-MK4-4-IV-Jetta-MK4-Bora-Polo/684927137.html

 

ff onder je stuur het dashboard verwijderen, dan stekker van de module in de stekker van je lichtschakelaar en dan werkt ie.  :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

kapje aan de zijkant bij de zekeringkast weghalen, lichtschakelaar eruit halen(indrukken, slag naar rechts draaien en eruit trekken).

Module kan boven de zekeringkast vastgemaakt worden, oude stekker in module, nieuwe stekker door het gat doen, nieuwe lichtschakelaar eraan klikken, in het gat drukken.

Lichtsensor tussen dashboard en a-stijl doortrekken en op dashboard bij/vlak onder voorruit vastplakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

kapje aan de zijkant bij de zekeringkast weghalen, lichtschakelaar eruit halen(indrukken, slag naar rechts draaien en eruit trekken).

Module kan boven de zekeringkast vastgemaakt worden, oude stekker in module, nieuwe stekker door het gat doen, nieuwe lichtschakelaar eraan klikken, in het gat drukken.

Lichtsensor tussen dashboard en a-stijl doortrekken en op dashboard bij/vlak onder voorruit vastplakken.

 

Jij hebt dan waarschijnlijk die nieuwere versie, die past idd zo door het gat van je zekeringkast.

Bij de oude module die ik heb ging dat niet, vandaar dat ik aangaf het dashboard onder je stuur te demonteren.  :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij de mijne helaas ook, heb 2 weken terug mijn verroeste chromen verwisseld met zwarte van een export-passat, de schade aan het dak is aanzienlijk..

 

Binnenkort even met de spuiter overleggen, heb nog een klein plekje op de wielrand RA

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou ik heb nog wel meerdere plekjes rondom de auto en een wielrand die in elkaar zit. Dat gaat een beetje kostbaar worden bij de spuiter

 

Bij mij komt het van onder de lak en dit zijn trouwens al de tweede set dakrail die erop zit. Maja het is niet anders.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden