Ga naar inhoud

als nieuwe auto, dan opnieuw passat?


andre

Aanbevolen berichten

Beste lezer,

Sinds 2008 heb ik met veel plezier gereden (en nog steeds) in passat variant uit 2003. Sterke benzine motor, ik rijd er heerlijk in. Echter, airco is al een paar keer kapot, nu weer, onbekende lekkage waardoor we ook binnen de ramen moeten krabben/ wissen, deur rechts achter doet het niet meer, motor management brandt continu (andere lamda sonde zorgde voor korte onderbreking), Lekkages, deurproblemen en airco schijnen 'bekende' problemen te zijn voor vw passat. We zitten met de optelsom aan reparaties te denken aan iets anders, opnieuw passat? Zijn de bekende problemen verholpen vanaf bepaald bouwjaar?

Vriendelijke groet, André

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar zit je naar te kijken, welk bouwjaar, wat voor motor?

 

Elk merk heeft zo ze kwaaltjes en je leest vaak alleen de slechte dingen van de auto's

 

Is je auto voor de rest nog in orde, en wil je niet perse naar een andere kijken, dan kan je ook wat investeren in je huidige. Bij jongere auto heb je vaak minder kosten voor reparaties, maar weer meer afschrijving en bij een oude auto heb je dat vaak andersom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van je geld kom je toch wel af, linksom of rechtsom. Als je totaal geen gezeur wilt, koop je een nieuwe.

Maar kun je dan kopen wat je eigenlijk het liefst zou willen? Vaak niet.

 

Elk merk heeft zijn kwaaltjes, binnen de merken zijn er ook bepaalde types waar je beter om heen kunt lopen. Als je op internet gaat zoeken, kun je altijd wel gezeur vinden. Je mag er rekening mee houden dat negatieve zaken meer gedeeld worden dan positieve.

 

Airco is een luxe, daar laat de auto je niet om staan. Ik heb in het verleden ook wel met aan kapotte airco rondgereden, omdat ik in die auto niets wilde investeren.

 

Voor je deurslot kun je kijken naar http://www.deurslotreparatie.nl/

 

Mocht je wel doorrijden met deze auto dan mag je er rekening mee houden dat er af en toe iets kapot gaat. Da's niet heel gek, maar je moet er wel rekening mee (willen) houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekkages kan je (laten) repareren

Wij hadden laatst ook een natte achtervloer. Daar ga je niet mee rondrijden maar dan laat je alle deurpakkingen vervangen door bv de bandenman Twan.

Pakkingen hebben nu eenmaal niet het eeuwige leven.

 

Motormanagement brandde bij ons ook, vdub is daar een hele tijd mee bezig geweest voordat hij de juiste sensor te pakken had.

 

Alle kosten bij elkaar koop ik geen andere wagen mee. En al helemaal geen nieuwe :wink:

aangepast door Petroman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die lekkage had ik even aan de airco geknoopt, maar zoals Wim zegt, 'even' opsporen en (laten) fiksen en je bent daar in elk geval weer van af.

 

Alle kosten bij elkaar koop ik geen andere wagen mee. En al helemaal geen nieuwe :wink:

 

+1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die lekkage had ik even aan de airco geknoopt, maar zoals Wim zegt, 'even' opsporen en (laten) fiksen en je bent daar in elk geval weer van af.

 

Petroman, op 24 Jan 2016 - 5:24 PM, zei:snapback.png

Alle kosten bij elkaar koop ik geen andere wagen mee. En al helemaal geen nieuwe :wink:

 

+2

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden