Ga naar inhoud

Passat Variant R-Line naar R36


NiekVW

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Nu heb ik onlangs een Passat Variant R-Line gekocht uit 2009 waar ik twee sierstukken plus einddempers wil laten plaatsen om een R36 look te creëren van achter alleen weten jullie of de diffuser (met twee uitsparingen aan weerskanten) die ik daarvoor moet bestellen ook gewoon past op een normale passat?

 

Weet iemand ook of dit klusje voor het verwijderen van de ouwe diffuser en het bevestigen van de nieuwe een makkelijk klusje is? is het bijvoorbeeld gewoon een klik systeem?

 

Daarbij is het mogelijk om een bandenmaat te nemen van 245 rondom inplaats van de standaard 235?

 

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie hulp.

 

Niek 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de vraag was of de lip er op kon.. ivm sier stukken. uitlaat incl demper is andere koek. maar het kan ook met beleid, slijptol en las app. Maar zoek dan wel oem eind demper set. staat eff mooier

 

 

 

Verstuurd van mijn SM-G900F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

De R36 lip past alleen op de R36 bumper.

Maar de lip voor de 3.2 V6 past wel op de "normale" R-line bumper en heeft ook aan weerszijde een uitsparing voor een uitlaat.

 

Maar wat Kristof al aangeeft is een V6 uitlaat (R36 of 3.2V6 versie) plaatsen niet mogelijk zonder een 4 motion wielbak te plaatsen.

Dus wanneer je al een 4 motion hebt, past het gewoon.

Ik heb mijn auto onlangs volledig omgebouwd naar een R36 (bumpers, sideskirts, uitlaat en interieur) en de wielkuip demonteren is een klusje waar je even de tijd voor moet nemen.

 

Een bandenmaat van 245 zou ik niet doen. Daar zullen de banden zeker bij gaan aanlopen.

Ik heb zelf een bredere velg eronder gezet (9J ipv 8J), maar wel met de zelfde ET waardoor de band dus op de zelfde plek in de wielkast zit en nergens aanloopt, maar de velg komt verder naar buiten waardoor de wielkast veel lekkerder gevuld is.

Banden zijn dus nog steeds 235 breed en staan nu dus wel getrokken, maar dat vind ik persoonlijk wel dik staan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties, ik zal me ergens volgende week netjes voorstellen met wat foto's, komt goed!

 

OT: ik schrik me rot van alle aanpassingen die ik moet maken.....daar ikzelf ook niet zo handig ben....

wat zal het me kosten om dit te laten doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties, ik zal me ergens volgende week netjes voorstellen met wat foto's, komt goed!

 

OT: ik schrik me rot van alle aanpassingen die ik moet maken.....daar ikzelf ook niet zo handig ben....

wat zal het me kosten om dit te laten doen?

de wielbak eruit slopen kan je beter zelf doen, dat scheelt behoorlijk in uurloon ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@NiekVW

 

Een diffuser heeft @@martijn171175 nog voor je te koop en volgens mij heeft

@@passat b6 marko, nog een R36 uitlaat te koop http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/37488-r36-uitlaat/

 

Ik zou zeggen neem eens contact met ze op, het kan je een hoop schelen.

 

En om alles in te bouwen kun je eens contact met @@bandenman opnemen

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken iemand die een stuk bij de rechter uitlaatpijpje een stuk heeft bijgelast, lipje van een 3.2 eronder heeft gezet en nu heeft ie ongeveer dezelfde look als een 3.2/3.6, en dat voor zowat 1/5 van de prijs als je het OEM met r36 uitlaat enz. doet.

 

Of dit lukt i.c.m. een (afneembare) trekhaak weet ik niet.

aangepast door Ozzy40
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken iemand die een stuk bij de rechter uitlaatpijpje een stuk heeft bijgelast, lipje van een 3.2 eronder heeft gezet en nu heeft ie ongeveer dezelfde look als een 3.2/3.6, en dat voor zowat 1/5 van de prijs als je het OEM met r36 uitlaat enz. doet.

 

Of dit lukt i.c.m. een (afneembare) trekhaak weet ik niet.

Ja dat is toch geen porum, als het kouder is komt er alleen condens uit een pijp, zie je meteen dat het nep is. Maar ieder zijn ding he ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is toch geen porum, als het kouder is komt er alleen condens uit een pijp, zie je meteen dat het nep is. Maar ieder zijn ding he ;)

Uit beide pijpen komt condens...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is toch geen porum, als het kouder is komt er alleen condens uit een pijp, zie je meteen dat het nep is. Maar ieder zijn ding he ;)

Moet je ff denken hoe dat er na 'n jaar uit ziet bij 'n Diesel... Eén zwarte pijp en één nieuwe :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden