Ga naar inhoud
  • 0

DSG 6 en klein schokje terugschakelen van 2 naar 1


Hendrik38

Vraag

Hello people,

 

Ik kom vanuit een geartronic (volvo) en dan is de DSG even wennen. De schakelingen zijn erg soepel te noemen. het enige wat ik vervelend vind is dat wanneer ik langzaam afrem tot voor een stoplicht en als ik bijna stil sta (beneden de 100 rpm) de automaat nog een terugschakeling doet van de tweede naar de eerste versnelling. Dit voel ik als een klein schokje (geen bijgeluiden o.i.d.). Het betreft een 2.0 tdi 170 pk met 65000 op de teller. Ik heb zelf het idee dat dit een DSG eigenschap is. Herkennen meer mensen dit kleine schokje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
55 minuten geleden, Jeffrey.k zei:

Dank u wel, kan je dit meerdere keren doen of is dit echt alleen te doen als je olie hebt ververst of kan dit ook gewoon een keer wanneer je zou willen ?

kan maar als je na 1x nog steeds dit hebt zit t in je bak. Zorg wel dat je de testrit goed uitvoert en een voldoende lange rit maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
8 minuten geleden, dieseltje zei:

kan maar als je na 1x nog steeds dit hebt zit t in je bak. Zorg wel dat je de testrit goed uitvoert en een voldoende lange rit maakt.

Okè, gaat om een goede temperatuur toch heb ik gelezen. Heb een filmpje gezien hoe diegene het doet op YT. 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden