Ga naar inhoud
  • 0

Winterbanden


Hendrik38

Vraag

Dag Allen,

 

Ik snap het niet meer.... Ik heb sinds het weekend een passat station uit 2011. Nu wil ik er nog een setje winterbanden onder hebben. Liefst wissel ik ze op de bestaande lichtmetalen velg (235). In het boekje bij de auto wordt alleen maar gesproken over winterbanden met de maten 205 of 215. Sneeuwkettingen kunnen alleen maar op deze maten gelegd worden. Kan ik nu eigenlijk alleen maar een nieuwe set winterbanden + velgen kopen? Krijg je anders problemen met de ABS oid als ik er winterbanden omleg met dezelfde maat als de zomerbanden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

2011, dat is dus een 3AA ?

 

Je kunt winterbanden in principe in dezelfde maat monteren als de zomerbanden (behoudens verkrijgbaarheid van de betreffende maat). De opmerking in de gebruikershandleiding betreft de bandenmaat in combinatie met sneeuwkettingen. Als je nooit sneeuwkettingen gebruikt is er niets aan de hand. Wil je dat uiteindelijk wel en je hebt 235 banden, dan gaan de kettingen in de wielkasten aanlopen. Bij gebruik van sneeuwkettingen ben je dus gebonden aan de smallere band (en dus ook smallere velg, want een 205 bandje op een 8J velg gaat 'm niet worden).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Houd er ook rekening mee dat als je met je winterbanden naar bijvoorbeeld duitsland gaat dat ze je kunnen verplichten om op sneeuw kettingen te rijden.

En als je dan banden heb waar geen kettingen om passen, kom je mischien wel eens in een vervelende situatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Toen ik nog in de verkoop zat een klant gehad met een Passat welke sneeuwkettingen om zijn 17 inch velgen (235 breed) had gebruikt. Dit werd afgeraden op 17 inch maar hij had t toch gedaan. Werd toen gebeld dat hij met in Oostenrijk gestrand was. Sneeuwkettingen hadden de ABS sensoren en wielkuip vanbinnen kapot geslagen. Goed opletten dus of t goed past... ;)

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

aangepast door ThomasTDI
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden