Ga naar inhoud

Iemand ervaring met Duo SIM? (i.c.m. Telefoonvoorbereiding Premium)


Herbie

Aanbevolen berichten

Heeft iemand een extra SIM-kaart in gebruik i.c.m. 'Telefoonvoorbereiding Premium'? Heb zelf een abonnement met één SIM-kaart, maar wil wel graag een extra SIM hebben om te gebruiken in de auto (ik heb optie 'Telefoonvoorbereiding Premium' in de auto). Ik heb een iPhone, die ondersteunt helaas geen rSAP. Zit nu aan twee scenario's te denken:

  1. Extra SIM-kaart alleen voor internet
  2. Extra SIM-kaart voor bellen + internet

Nadeel van optie 1 is dat ik een apart abonnement moet nemen voor internet, terwijl ik ook al een internetbundel bij m'n huidige telefoonabonnement heb zitten. Voor optie 2 moet ik overstappen naar een andere provider, omdat ik bij mijn huidige provider (Telfort) als particulier geen Duo SIM kan krijgen. Optie 2 is denk ik wel interessanter, omdat ik dan kan bellen via de antenne van de auto (maakt dit qua bereik veel uit?). Heb me laten vertellen dat de smartphone uitgezet/op vliegtuigmodus gezet moet worden als je in de auto zit en gebruik wilt maken van de tweede SIM, klinkt logisch en is snel te doen (vliegtuigmodus heb je zo aan/uitgezet). 

 

Op dit moment gebruik ik m'n iPhone als Hotspot als ik in de auto zet om CarNet te kunnen gebruiken, maar dat is niet ideaal. Helaas pakt het systeem de Hotspot niet altijd automatisch op als ik in de auto stap. Als ik de Hotspot heb gebruikt en de volgende dag weer in de auto stap (iPhone is nog steeds actief als Hotspot), dan pakt het VW-systeem de verbinding niet op. Op het moment dat ik de Hotspot op de iPhone dan deactiveer en vervolgens direct weer activeer, dan pakt het VW-systeem het signaal weer op, maar dat duurt meestal even. Gaat dat sneller (of automatisch?) als er een SIM-kaart in het mediasysteem zit? Ben benieuwd!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herbie, als je hotspot van de iPhone 5 minuten niet gelinked is met een gebruiker dan schakelt hij af om het batterijgebruik te beperken. Als je "hotspot" weer selecteert bij instellingen schakelt hij onmiddelijk weer in, je hoeft hem niet te de-activeren en weer te activeren in het hotspot menu. Toch blijft het lastig, dat vind ik ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb duo sim voor mijn werk en moet eerst mijn smartphone op vliegtuig stand zetten en dan de andere aan want allebei aan kan niet. Dan storen ze elkaar en gaat geen enkele telefoon over.

In jou geval betekent dit dat je als je met iemand in gesprek bent voordat je in de auto stapt je dit gesprek moet afronden voordat je je premium telefoonfunctie aanzet. Ze nemen namelijk geen gesprekken van elkaar over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd niet altijd handig.

Kaartje wat laatst gebeld heeft, daar komt ook de eerstvolgende oproep op binnen.

Verstuurd vanaf mijn HTC Sensation XL with Beats Audio X315e met Tapatalk

Als de laatste oproep vanuit de auto is gedaan (via de extra SIM) en ik zit inmiddels in huis, komt de eerst volgende oproep dan binnen op de SIM van de auto terwijl deze niet in gebruik is? Krijgt de beller dan de voicemail? Of gaat de oproep dan rechtstreeks naar m'n iPhone omdat die inmiddels weer actief is en de SIM in de auto niet? Heb -zoals je waarschijnlijk al hebt gemerkt- geen ervaring met Duo SIM...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herbie, ik heb ook hetzelfde probleem en ook een iPhone. ik denk dat de beste oplossing een mifi is. een portable wifi station in je auto. op de Duitse forums is hier veel over geschreven.

Een mifi heb je al vanaf 55 euro en kan via de 12v voeding aangesloten worden, even connecten en je hebt je eigen hotspot

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb duo sim voor mijn werk en moet eerst mijn smartphone op vliegtuig stand zetten en dan de andere aan want allebei aan kan niet. Dan storen ze elkaar en gaat geen enkele telefoon over.

In jou geval betekent dit dat je als je met iemand in gesprek bent voordat je in de auto stapt je dit gesprek moet afronden voordat je je premium telefoonfunctie aanzet. Ze nemen namelijk geen gesprekken van elkaar over.

Heb je het idee dat je beter bereik hebt als je met de extra SIM in de auto belt als je dat vergelijkt met 'gewoon' bellen met de telefoon via Bluetooth? Ik rijd regelmatig in gebieden waar de ontvangst niet optimaal is, soms maar één streepje van vijf (?) gekleurd. Zou het schelen als ik dan bel via een extra SIM die via de antenne van de auto gaat?

 

Gebruik je trouwens ook CarNet in en auto? Is die direct beschikbaar als je de SIM van de auto activeert? Of is de SIM per definitie actief zodra je de auto start?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de laatste oproep vanuit de auto is gedaan (via de extra SIM) en ik zit inmiddels in huis, komt de eerst volgende oproep dan binnen op de SIM van de auto terwijl deze niet in gebruik is? Krijgt de beller dan de voicemail? Of gaat de oproep dan rechtstreeks naar m'n iPhone omdat die inmiddels weer actief is en de SIM in de auto niet? Heb -zoals je waarschijnlijk al hebt gemerkt- geen ervaring met Duo SIM...

ik heb duo sim in mijn wagen en dit werkt prima. wagen van contact dan komt gesprek binnen op iPhone. af en toe de iPhone via btverbinden als extern telefoonboek zodat ik weer de nieuwste contactlijst heb. bereik is prima nu ik bel via dedakantenne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 months later...

Dit topic is al weer bijna een jaartje stil maar nu ik bijna mijn B8 krijg ben ik erg benieuwd hoe de ervaringen zijn met dual SIM. Ik heb een tel abbo van Vodafone met Europa bundel. Het meest ideale is dan ook een 2e sim aanvragen en deze in de auto stoppen vandaar de vraag.

 

Ik heb ook gelezen dat je de auto via WIFI kunt aansluiten op je thuisnetwerk iemand daar ervaring mee? Voordeel zou zijn dat ie bij instappen snel verbinding heeft en niets van je databundel gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden