Ga naar inhoud

Apple Car Play


robertapple1

Aanbevolen berichten

Hi,

 

vraag. Ik heb B8 met Premium Telefoonvoorbereiding. Ik weet dat bij gebruik van Bluetooth RSAP protocol je de antenne van de auto gebruikt. Ook is me bekend dat dit NIET werkt bij iPhones, omdat Apple RSAP niet ondersteunt.

 

Apple CarPlay werkt bedraad via de USB in de middenconsole, en werkt bij mij prima. Dus ik kan via CarPlay bellen ("gewone" Bluetooth is dan uitgeschakeld).

 

Kan iemand mij vertellen of je via de CarPlay modus de iPhone antenne gebruikt of de auto-antenne? Ik vermoed het eerste, maar ben gewoon nieuwsgierig naar het antwoord.

aangepast door robertapple1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is Apple Carplay een aanrader Robertapple1? Bij mijn dealer kunnen ze nog steeds niet aangeven hoe en wanneer carplay beschikbaar wordt gesteld op mijn systeem.

 

Tja, wat zal ik zeggen. 't Zit er bij mij op omdat de productie lang duurde (mei 2015 besteld, week 48 geproduceerd, dus MY2016 :angel: ). Daar ik DiscoverPro en CarNet heb , heb ik de kaarten-app van apple niet echt nodig. SMS'en/iMessage via Siri is grappig, maar voor mij niet belangrijk. Kinderen lachen zich sowieso suf met Siri in de auto. Muziek luisteren is natuurlijk wel handig, alleen ik heb een iCloud muziekbibliotheek, hetgeen betekent dat mijn databundel rapido verbruikt wordt......... Dus, ik heb mijn 10Gb opslag in de Passat gebruikt om mijn muziek op te zetten. Bellen werkt prima, je contacten zijn ook zichtbaar met foto (in tegenstelling tot via Bluetooth geïmporteerde contacten), maar heb me laten vertellen dat belsignaal dan helaas niet via dakantenne loopt, dus is er voor mij geen wezenlijk verschil met BT-bellen. Tot slot werkt het alleen bedraad (de BT-verbinding wordt dan beëindigd), en zijn er nog niet veel geschikte apps (maar dat zal wel snel wijzigen). Samenvattend, ben gek op apple (what's in a name), vind het leuk dat het er op zit, maar zou er niet veel extra geld voor over hebben

aangepast door robertapple1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben het eens met robertapple1, ook ik heb alles van apple, nu ook in de passat. heb er een paar keer mee gespeeld maar heb niet echt de meerwaarde gevonden.

Muzien via mijn iPod in de armsteun en mijn telefoon leg ik in het vakje voor de versnellingspook voor betere ontvangst (werkt trouwens super goed).

 

Rest zit allemaal al op discover pro. Alleen jammer dat apple de contacten via BT niet laat zien met foto.....

 

maar nogmals ik rij nu zonder apple car play.

Wat ik wel nog wil testen is de carnet optie om online verkeers informatie te krijgen, heb ik tot nu toe nog geen ervaring mee, wie wel ? en hoe bevalt dit??

Link naar reactie
Delen op andere sites

nadeel van bellen vind ik dat tijdens het bellen, via carplay, je minder goed te verstaan bent. Mijn vrouw merkt heel goed of ik bel via carplay of gewoon via BT, ook al houd ik m'n IPhone vlak bij mijn mond dan wordt het niet beter....

 

Nou vind ik het enige voordeel dat via de via carplay beter aangeeft waar het druk is terwijl de normale nav het moet doen met de gegevens via TMC wat dus minder actueel en accuraat is.

aangepast door polder
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je iPhone voor je mond houden als je via Carplay of BT belt???

Misschien ben je daarom minder te verstaan? Je belt toch handsfree, met de ingebouwde microfoon en speaker van de auto?

Mij valt het juist op hoe goed ik de "andere kant" kan verstaan als ik vanuit de auto bel. Ik heb nog niet onderzocht welke ik beter vind bellen, BT of carplay.

Zal ik je vrouw eens bellen?  :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik via BT bel dan ben ik inderdaad heel goed te verstaan, veel beter tov de vorige B7. Maar als ik m'n IPhone via USB heb gekoppeld en dan handsfree bel dan ben ik veel minder goed te verstaan, dus toen dacht ik misschien pakt ie wel de iPhone microfoon ipv de microfoon van de auto zelf, vandaar dat ik als test de iPhone in m'n handen had genomen om te testen. Maar beter werd het niet.

 

@@Bricks Ik zal m'n vrouw even vragen of ze door jou gebeld wilt worden :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Is dat "vakje" enkel als je Premium telefoon voorbereiding hebt? Kan iemand even een foto ervan posten? Thanks.

Beste Louisvdd76. Het telefoonvakje zit bij mij al bij de comfort telefoon voorbereiding. Daar waar "vroeger" de asbak en sigarette aansteker zat, is nu een bakje en usb aansluiting. De usb is voor het connecten met apple airplay. Zie de bijgevoegde fotos. foto 1 is afdekschuif dicht, foto 2 schuif open en bakje zichtbaar en foto 3 is iphone erin en usb zichtbaar.

post-23547-0-41792500-1454243143_thumb.jpg

post-23547-0-80853000-1454243143_thumb.jpg

post-23547-0-19913500-1454243144_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Louisvdd76. Het telefoonvakje zit bij mij al bij de comfort telefoon voorbereiding. Daar waar "vroeger" de asbak en sigarette aansteker zat, is nu een bakje en usb aansluiting. De usb is voor het connecten met apple airplay. Zie de bijgevoegde fotos. foto 1 is afdekschuif dicht, foto 2 schuif open en bakje zichtbaar en foto 3 is iphone erin en usb zichtbaar.

Hi,

en bij mij (ik heb premium telefoonvoorbereiding) zit daar een ASBAK, BAH!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal morgen eens een foto maken van de mijne.... is idd ook een bakje (waar de tankpas en nog wat rotzooi in ligt) Maar als je Iphone daar dus in ligt dan heeft hij betere ontvangst?

Ik heb hem vaak in de Brodit houder staan en moet zeggen het klinkt allemaal een stuk beter dan in de B7 hiervoor. Ik heb ook Comfort telefoonvoorbereiding. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, even over Carplay. Bij mij werkt het helemaal niet betrouwbaar. Elke ochtend en elke avond crasht Carplay na ca. 5 tot 20 minuten. Systeem schakelt dan over op standaard bluetooth verbinding. Ik heb een iPhone 5.

Herkent iemand dit?

Nog niet; ik zal er op letten komende week tijdens rit naar Oostenrijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden