Ga naar inhoud

Vertraging file en aanpassing aankomsttijd Discover Pro


Dex074

Aanbevolen berichten

Ik rijd een Passat 2016 met daarin de Discover Pro navigatie.

 

Nu herinner ik mij van een vorige Passat dat de toenmalige NAV (RNS) rekening hield met de vertraging ontstaan door de files op de route bij berekening van de aankomsttijd.

 

Is dit op de Discover Pro ook in te stellen? 

 

alvast dank voor de reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het vorige model met een RNS-510 of een MFD2 houdt het systeem automatisch rekening met extra reistijd door file of wat dan ook. Dat aspect is niet aan te passen.

 

Wat wel aan te passen is op de RNS-510 is met welke gemiddelde snelheid (zonder vertraging) rekening gehouden moet worden bij het berekenen van de reistijd. Ik meen zelfs dat dit in 3 stappen is in te stellen.

Wel valt mij met de RNS-510 tegen met welke nauwkeurigheid de vertraging berekend wordt. Ik vermoed ook dat het niet beter kan, omdat er bij dit systeem alleen van RDS gegevens gebruik gemaakt wordt.

 

 

Mijn suggestie zou zijn, duik eens flink in het navigatiemenu, het zal vast wel ergens staan en zo leer je je auto nog eens kennen. En als je het gevonden hebt, vermeld dan hier even het antwoord.

aangepast door bm-er
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Mijn suggestie zou zijn, duik eens flink in het navigatiemenu, het zal vast wel ergens staan en zo leer je je auto nog eens kennen. En als je het gevonden hebt, vermeld dan hier even het antwoord.

 

Dank voor deze waardevolle tip, maar ik ben gewend pas vragen te stellen nadat ik zelf het nodige heb ondernomen om een antwoord te vinden...

 

Het gaat niet zozeer om de snelheid aan te passen (hetgeen idd kon). Discover Pro geeft wél de files aan op de route. Het pakt zelfs een andere route indien dit sneller is. Vandaar mijn vraag of ergens een instelling over het hoofd gezien wordt door mij waarin ik aan kan geven dat de aankomsttijd rekening moet houden met de filevertraging op de route.

aangepast door Dex074
Link naar reactie
Delen op andere sites

kies instellingen als je in de navigatie modus zit.

 

Als je Dynamische route aan vinkt dan zal de navigatie een alternatieve route kiezen. Als de alternatieve route sneller is zal hij deze automatisch kiezen. Nadeel is wel dat dit niet dmv een (keuze) melding op het scherm getoond wordt.

 

Staat te lezen op pagina 55 van de handleiding: http://issuu.com/volkswagennl/docs/discoverpro?e=12966189/8800978 Dit is niet de meest recente versie van de discover pro. maar dit deel klopt wel.

aangepast door polder
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit had ik inderdaad gezien.

 

Het staat mij bij dat de RNS navi destijds een melding gaf "de route wordt opnieuw berekend met inachtneming van verkeersproblemen" oid. Er kon toen geklikt worden op een alternatieve route of de reeds berekende route. Daar werd dan de filevertraging in meegenomen.

 

Dat doet deze Navi dus volgens mij niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden