Ga naar inhoud
  • 0

Aansluiten DRL


®win

Vraag

Ik wil dagrijlichten op mijn 3C monteren en denk daarbij aan deze:

post-19381-0-71735000-1452588666_thumb.jpg

 

Volgens de verkoper makkelijk aan te sluiten: één draadje op de + van de accu en de ander op de - pool ...

 

Yeah right! :roll:      Dat moet dus anders.

 

 

Een mogelijkheid is via geschakelde plus (evt met relais) en een relais ter onderbreking op de stadslichten. Er zit verder geen elektronica bij, dus op deze manier aansluiten zal dimmen bij knipperen niet kunnen.

Wat is een goede optie voor de geschakelde plus?

 

 

 

Zijn er andere opties voor aansluiten van deze lampen? Mijn 3C is voorzien van een 3C0 boordnet (30-bit high end).

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Mijn schakelaar heeft de functies uit/auto/stadslicht/dimlicht aangevuld met mist voor / mist voor+achter. Daar is niet voorzien in DRL. Heeft de 3C überhaupt de optie DRL af fabriek gehad? Bij mijn weten niet en zal die pin er ook niet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

achterzijde van de schakelaar zit waarschijnlijk wél een pin die dat signaal uitstuurt... ;)

In principe gewoon de  'geschakelde plus' die het lampje van je schakelaar aan/uit schakeld die onderbroken wordt zodra je verder licht aan zet (of auto light het overneemt) volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zal eens kijken. Schakelaar heeft een 10-pins aansluiting. Heeft iemand een schema van de pinbezetting en kleurcoderingen van de bedrading er naartoe?

aangepast door ®win
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zijn her en der wel wat DRL aansluitkastjes te vinden,

hier bvb 1tje

http://www.ebay.de/itm/TFL-RELAIS-STEUERMODUL-gem-R-87-Zulassung-mit-3-Stufige-Dimmfunktion-/371313339864?hash=item5673ffedd8:g:00gAAOSwcldUaK29

 

auto style heeft ze ook wel dacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zijn her en der wel wat DRL aansluitkastjes te vinden,

hier bvb 1tje

http://www.ebay.de/itm/TFL-RELAIS-STEUERMODUL-gem-R-87-Zulassung-mit-3-Stufige-Dimmfunktion-/371313339864?hash=item5673ffedd8:g:00gAAOSwcldUaK29

 

auto style heeft ze ook wel dacht ik.

 

 

Er van uitgaande dat de aansluiting bij de verlichtingsknop is en de bedrading naar de lampen voor onder de auto gaat, hoe krijg je de draden vanaf het dashboard in de motorruimte? Is er ergens een geschikte kabeldoorvoer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er van uitgaande dat de aansluiting bij de verlichtingsknop is en de bedrading naar de lampen voor onder de auto gaat, hoe krijg je de draden vanaf het dashboard in de motorruimte? Is er ergens een geschikte kabeldoorvoer?

Ja bij de accubak ergens.

 

De accu staat in een kunstof bak ( zit vast met 3 boutjes) deze moet  gedemonteerd worden.

Hieronder zit een kabelgoot en het rubber naar het interieur word goed zichtbaar.

post-18022-0-61547500-1452787691_thumb.jpg

 

Jan

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er van uitgaande dat de aansluiting bij de verlichtingsknop is en de bedrading naar de lampen voor onder de auto gaat, hoe krijg je de draden vanaf het dashboard in de motorruimte? Is er ergens een geschikte kabeldoorvoer?

Ikzelf zou er niet van uit gaan dat deze pin aanwezig is op de lichtschakelaar. Dat is volgens mij enkel bij de voorgaande modellen.

maar je zou eens kunnen proberen - is schijnbaar pin 3 van de lichtschakelaar

http://www.passatplus.de/umbauteile/audi-s6-tfl/

 

Voor dat ik het 3C8 boordnet had had ik ook een drl kastje die mijn S6 units aanstuurde.

Hierbij moest ik er constante voeding op aansluiten, signalen van beide stadslichten en een massa.

net boven de pedalen zit er een doorvoerrubber die naar het motorcompartiment gaat. moet je wel even de batterij uitbouwen om aan de doorvoer te kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je gaat idd wel wat lampjes zien (ESP) en de eerste 100m rijden zal het eventueel stroef sturen zijn maar dit komt allemaal vanzelf in orde na die 100 meter rijden. Ook is er een hele kleine kans dat je de ramen eens terug moet zetten naar basis instelling. Keer omlaag en wanneer deze volledig beneden is de knop nog eens eens een tikje geven om naar beneden te gaan.

Dan het raam terug omhoog en wanneer het volledig dicht is de knop even lossen en dan terug nog een tikje om naar omhoog te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik wil dagrijlichten op mijn 3C monteren en denk daarbij aan deze:

DRL.JPG

 

Volgens de verkoper makkelijk aan te sluiten: één draadje op de + van de accu en de ander op de - pool ...

 

Yeah right! :roll: Dat moet dus anders.

 

 

Een mogelijkheid is via geschakelde plus (evt met relais) en een relais ter onderbreking op de stadslichten. Er zit verder geen elektronica bij, dus op deze manier aansluiten zal dimmen bij knipperen niet kunnen.

Wat is een goede optie voor de geschakelde plus?

 

 

 

Zijn er andere opties voor aansluiten van deze lampen? Mijn 3C is voorzien van een 3C0 boordnet (30-bit high end).

Win ik heb de zelfde drl verlichting als wat jij laat zien.

Deze heeft de dealer voor mij opgezet, en die heeft 1 draad naar de accu gezet (-) en de plus heeft hij aan de contactslot vast gemaakt.

Zodra je contact aanzet dan gaat hij branden en bij uithalen van de sleutels en deuren sluiten brand hij kort.

Net als coming home effect.

Draad gaat wel onder de accu langs naar binnen.

 

Veel plezier win

aangepast door Rachid17
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb nog z'n ongebruikte DRL module van TeamAPT liggen een V2.0

http://www.teamapt.de/tagfahrleuchten/apt-s-lichtsteuermodul/

Als je interesse hebt laat maar weten -door R36 bumper zit er geen DRL in bij me-

 

Ander oplossing is een 3C8 module of aansluiten op de + van je schakelaar.

Op de schakelaar blijft deze altijd branden.

bij 3C8 en APT module kan  je ze schakelen/programeren dat ze bij knipperen dimmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden