Jørg Geplaatst 11 januari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 11 januari, 2016 (aangepast) Mijn Passat 3C heeft een hardnekkig probleem. De rechter achterrem blijft aanlopen. Het begon een week geleden met een vastgelopen parkeerrem motor. Nieuwe klauw, nieuwe motor, succesvolle VAG com reset, rijden maar. Echter met de nieuwe klauw volle maan in de velg. Remschijf rood gloeiend. Nieuwe klauw, kon maar zo een maandagochtend model zijn. Dus een andere nieuwe erop. Weer warm aanlopende rem. Stekkers handrem motoren eraf. Geen centje pijn. Dus elektronische aansturing? Nieuwe handremmodule. Nieuwe dashboardknop. Alles opnieuw ingeleerd.. Monteur rijdt er stad en land mee af, heeft de Passat tijdelijk als onderdelen ophaal auto gebruikt om te testen. Geen centje pijn.. Ik haal hem op; bij de eerste beste rotonde al teveel weerstand bij gas los... Weer warmloper. Heb mezelf al als bestuurder geanalyseerd en dat mag het probleem ook niet zijn. Wie heeft er een verhelderend idee? 11 januari, 2016 aangepast door Jørg Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 11 januari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 11 januari, 2016 Remschijf is nog wel oke, niet krom getrokken? Ik zou ook kijken, als je de ontluchtingsnippel opendraait of ie dan wel weer vrij geeft, dan blijft er druk op het systeem staan. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jørg Geplaatst 11 januari, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 januari, 2016 Dank voor je reactie! Eenmaal afgekoeld draait het wiel zonder enige weerstand vrij rond. Dus de schijf lijkt in orde. Durf niet te zeggen of de nippel reeds is opengedraaid, een aanname van mij is, dat deze 'simpele' test al is gedaan. Maar zal hem aandragen. Andere mogelijke tips blijven welkom! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 11 januari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 11 januari, 2016 Ja ik neem ook aan dat ze dat al gedaan hebben. Maar er blijft weinig over. Wiel vast, nippel open, wiel los, dan blijft er dus druk op het systeem. Blijft het wiel zwaar draaien dan de handrem meerdere malen bedienen om te kijken of deze goed vrij komt. Of de remklauw staat niet haaks op de schijf waardoor die zou kunnen blijven hangen, maar dat zou je ook moeten zien. Hoeverre zijn de blokken versleten? Of misschien schuin gesleten? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jørg Geplaatst 11 januari, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 januari, 2016 Navraag leerde dat de druk meerdere malen is gecontroleerd en juist is. Schijf heeft natuurlijk meerdere malen op z'n donder gehad, gek genoeg loopt hij koud gewoon recht en vrij. Uiteraard is testen met nieuwe schijven en blokken een mogelijkheid, kostentechnisch loopt het al gruwelijk uit de hand, dus dat is het laatste redmiddel. Het rare is ook dat het probleem niet consequent aanwezig is. 120km lang kan het goed gaan, een nieuwe rit gaat binnen 5km fout.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 11 januari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 11 januari, 2016 Heeft de auto autohold? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jørg Geplaatst 11 januari, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 januari, 2016 Nope.. Het is een Passat 3C Trendline, 1.9TDI (BLS) BlackMotion. Amper tot geen 'bijzondere' opties. (lees zeer kaal uitgevoerd) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 11 januari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 11 januari, 2016 Remolie al eens vervangen? klinkt als lucht of een verstopping van het retourkanaaltje. Als de remolie al wat ouder is, kan het teveel vocht hebben opgenomen en daardoor ontstaat er vervuiling. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 11 januari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 11 januari, 2016 Oke kunnen we dat ook uitsluiten. Maar klakkeloos dingen gaan vervangen is niet de oplossing! Voor het zelfde geld is het een stukje remslang aan de achterkant die verrot is van binnen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jørg Geplaatst 11 januari, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 januari, 2016 Dank! Geef de tips gewoon weer 1 op 1 door aan degene die het mag uitvoeren.. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jørg Geplaatst 12 februari, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 februari, 2016 Het probleem lijkt opgelost. Oorzaak: de nieuwe remklauw van TRW. Ondanks het bestellen op basis van chassisnummer bleken er toch verschillen te zijn. Nu met een originele klauw lijkt alles weer als vanouds.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 12 februari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 12 februari, 2016 Het probleem lijkt opgelost. Oorzaak: de nieuwe remklauw van TRW. Ondanks het bestellen op basis van chassisnummer bleken er toch verschillen te zijn. Nu met een originele klauw lijkt alles weer als vanouds.... Hoop voor je dat het zo bliijft. Grtz jan 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Jørg
Mijn Passat 3C heeft een hardnekkig probleem. De rechter achterrem blijft aanlopen. Het begon een week geleden met een vastgelopen parkeerrem motor.
Nieuwe klauw, nieuwe motor, succesvolle VAG com reset, rijden maar.
Echter met de nieuwe klauw volle maan in de velg. Remschijf rood gloeiend.
Nieuwe klauw, kon maar zo een maandagochtend model zijn. Dus een andere nieuwe erop.
Weer warm aanlopende rem.
Stekkers handrem motoren eraf. Geen centje pijn. Dus elektronische aansturing?
Nieuwe handremmodule. Nieuwe dashboardknop. Alles opnieuw ingeleerd..
Monteur rijdt er stad en land mee af, heeft de Passat tijdelijk als onderdelen ophaal auto gebruikt om te testen. Geen centje pijn..
Ik haal hem op; bij de eerste beste rotonde al teveel weerstand bij gas los... Weer warmloper.
Heb mezelf al als bestuurder geanalyseerd en dat mag het probleem ook niet zijn.
Wie heeft er een verhelderend idee?
aangepast door JørgLink naar reactie
Delen op andere sites
11 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten