Ga naar inhoud
  • 0

Help! Aanlopende rechter achterrem...


Jørg

Vraag

Mijn Passat 3C heeft een hardnekkig probleem. De rechter achterrem blijft aanlopen. Het begon een week geleden met een vastgelopen parkeerrem motor.

 

Nieuwe klauw, nieuwe motor, succesvolle VAG com reset, rijden maar.

 

Echter met de nieuwe klauw volle maan in de velg. Remschijf rood gloeiend.

 

Nieuwe klauw, kon maar zo een maandagochtend model zijn. Dus een andere nieuwe erop.

 

Weer warm aanlopende rem.

 

Stekkers handrem motoren eraf. Geen centje pijn. Dus elektronische aansturing?

 

Nieuwe handremmodule. Nieuwe dashboardknop. Alles opnieuw ingeleerd..

 

Monteur rijdt er stad en land mee af, heeft de Passat tijdelijk als onderdelen ophaal auto gebruikt om te testen. Geen centje pijn..

 

Ik haal hem op; bij de eerste beste rotonde al teveel weerstand bij gas los... Weer warmloper.

 

Heb mezelf al als bestuurder geanalyseerd en dat mag het probleem ook niet zijn.

 

Wie heeft er een verhelderend idee?

aangepast door Jørg
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dank voor je reactie!

 

Eenmaal afgekoeld draait het wiel zonder enige weerstand vrij rond. Dus de schijf lijkt in orde.

 

Durf niet te zeggen of de nippel reeds is opengedraaid, een aanname van mij is, dat deze 'simpele' test al is gedaan. Maar zal hem aandragen.

 

Andere mogelijke tips blijven welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja ik neem ook aan dat ze dat al gedaan hebben. Maar er blijft weinig over. Wiel vast, nippel open, wiel los, dan blijft er dus druk op het systeem. Blijft het wiel zwaar draaien dan de handrem meerdere malen bedienen om te kijken of deze goed vrij komt. Of de remklauw staat niet haaks op de schijf waardoor die zou kunnen blijven hangen, maar dat zou je ook moeten zien. Hoeverre zijn de blokken versleten? Of misschien schuin gesleten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Navraag leerde dat de druk meerdere malen is gecontroleerd en juist is.

 

Schijf heeft natuurlijk meerdere malen op z'n donder gehad, gek genoeg loopt hij koud gewoon recht en vrij.

 

Uiteraard is testen met nieuwe schijven en blokken een mogelijkheid, kostentechnisch loopt het al gruwelijk uit de hand, dus dat is het laatste redmiddel.

 

Het rare is ook dat het probleem niet consequent aanwezig is.

 

120km lang kan het goed gaan, een nieuwe rit gaat binnen 5km fout..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het probleem lijkt opgelost. Oorzaak: de nieuwe remklauw van TRW. Ondanks het bestellen op basis van chassisnummer bleken er toch verschillen te zijn. Nu met een originele klauw lijkt alles weer als vanouds....

Hoop voor je dat het zo bliijft.

 

Grtz jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden