Ga naar inhoud

Feedback bij aflevering


SanderBerkouwer

Aanbevolen berichten

Vandaag werd ik gebeld door de dealer die vorige week de Passat GTE heeft afgeleverd.

Ik heb de TNS-NIPO evaluatie ingevuld en nu gaat Pon een onderzoek instellen nav mijn feedback, omdat het eindcijfer voor de aflevering blijkbaar een 4 is.

 

Aangezien de dealer hiervan schrikt, en ik ook, vraag ik hieronder feedback op mijn feedback.

 

  • Vinden jullie dat een Volkswagen GTE-model bij aflevering afgetankt en volgeladen dient te zijn?
    De nieuwe Passat GTE van mij en van een ander werden op dezelfde dag afgeleverd.
    Ze hingen dagenlang beide aan één stekkerdoos, waarvan de zekering telkens knalde.
    Ik heb zelf één van de twee auto's op een andere stekker gezet 's ochtends zodat ze 's middags met 15km range de showroom verlieten.
    Ik heb bij de evaluatie aangegeven dat ik niet tevreden - niet ontevreden was op dit punt.

 

  • Vinden jullie dat een Volkswagen schadevrij dient te worden afgeleverd?
    De nieuwe Passat GTE werd met schade op de achterbumper afgeleverd.
    Een grote dikke kras die er niet uit kon worden gepoetst. Aangezien de aflevering op een zaterdag plaats vond, was de werkplaats dicht.
    Ik mocht met de auto op een later tijdstip terug komen. Dit mocht niet bij een andere dealer.
    Ik heb bij de evaluatie aangegeven dat ik ontevreden was op dit punt.

 

  • Vinden jullie dat een Volkswagen dealer afspraken hoort na te komen?
    Bij het bestellen van de auto kon ik niet aangeven welke kentekenplaten ik erop wilde.
    Twee weken voor aflevering heb ik aangegeven dat ik luxe platen wilde (met opgelegde letters).
    Hiervoor is een offerte gemaakt voor € 19,84. Deze heb ik ondertekend voor akkoord geretourneerd.
    Wat schetst mijn verbazing bij oplevering: geen luxe platen.
    Ook hiervoor mocht ik op een later tijdstip terug komen. Bij dezelfde dealer, want die heeft ze na de oplevering besteld.
    Ik heb bij de evaluatie aangegeven dat ik niet tevreden - niet ontevreden was op dit punt.

 

 

 

Wat ik persoonlijk jammer vind is dat de aflevering niet van een leien dakje ging, maar de verkoper wel hemel en aarde heeft bewogen om eindelijk na goedkeuring van de lease-offerte vanuit mijn bedrijf (duurde vier weken), ongeacht de wurgconstructie die mijn bedrijf heeft met een andere Pon-aangesloten dealer en op het nippertje van 2015 de Passat heeft kunnen bestellen en leveren, en de oplevering op verkoopdag zaterdag plaats vond.

 

Prsoonlijke noot:

Aangezien ik ook met de privé Passat bij deze dealer in onderhoud ben en ter zijner tijd wil inruilen, vraag ik me af of ik er überhaupt wel goed aan heb gedaan om de evaluatie in te vullen...

aangepast door SanderBerkouwer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met alle respect maar je moet toch kunnen aangeven waar je ontevreden over bent. Dat wordt ook gevraagd. Laat dat juist een leermoment zijn voor de dealer. Overigens neem ik aan dat je wel wat punten hebt waar je wel tevreden over bent

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij vindt dat je niet netjes geholpen bent en ze vragen je mening en je bent eerlijk, dan zie ik het probleem niet.

 

Wat ik me af zou vragen wil je hun wel als dealer?

 

Punt 1: vol afgetankt is wel netjes, maar wat staat er bij afleveringskosten genoemd. Volledig opgeladen moet volgens mij geen probleem zijn.

 

Punt 2: Kan gebeuren, misschien door tijdgebrek niet realiseerbaar om te verhelpen. Maar had in overleg gemoeten met de klant hoe op te lossen, aflevering uitstellen of een afspraak maken voor herstel.

 

Punt 3: is gewoon vergeten om te bestellen, normaal met een dag of max twee zijn die dingen aanwezig.

 

Alles bij elkaar is het slordig en is je beoordeling terecht, waarschijnlijk zijn al de fouten gemaakt door alle afleveringen van de lage bijtelling auto's einde van het jaar en dat het te druk was voor de werkplaats om alles netjes uit te voeren. Is natuurlijk geen excuus voor alle fouten.

 

Dus schaam je niet voor je beoordeling!

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik je bericht zo lees vind ik dat je helemaal gelijk hebt in je beoordeling. het is simpelweg niet verlopen zoals dat hoort te gaan, einde discussie. Hopelijk wordt het allemaal zo snel mogelijk recht gezet :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook slechte ervaringen met het afleveren van een nieuwe VW. Helaas nooit enige terug koppeling gekregen na aanleiding van het onderzoek. Ik zou er dus zeker iets mee doen!

 

Bij mijn GTE ook de luxe platen "vergeten". Alarm had een storing waardoor er een nieuwe module besteld moest worden ( niet fijn je nieuwe auto meenemen waar al een storing inzit ). En als klap op de vuurpijl stond het stuur scheef met rechtuitrijden. Je kan je misschien voorstellen hoe mijn evaluatie eruit zag....

 

Moet eerlijk zeggen dat na 3!!!! Keer terug gaan wel alles netjes is opgelost en ik nu een hele fijne auto heb. Denk dat het bij mij te maken heeft gehad met de eindejaars drukte. Anyway als je 56000 kapotslaat op een nieuwe auto mag je als klant best wat verwachten. Dus zeker mee aan de slag gaan.

 

Gr Sven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Serieus?? kost die wagen 56.000 euro?? Wat een geld man voor een passat.

Vanwege lage uitstoot (CO2) zit er weinig BPM op de opties. De meeste GTE's zitten om die reden vol opties.

 

Vandaar zo'n hoge prijs. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Ozzy40: 'Weinig' en 'BPM' passen niet in één zin,  :roll:

 

 

:wink:

Geen idee hoe ik het verder moet beschrijven, maar zo werkt het ongeveer voor zover ik weet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep, die van mij kost idd 56000 niet normaal helemaal met je eens. Voordeel is dat ik hem als zzper zakelijk rij, anders had ik hem nooit genomen. Ik reed hiervoor een b7 (38000) en daar waren de maandelijkse kosten groter aan als deze b8. Raar belastingstelsel Nederland....

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige manier om jezelf als organisatie of persoon te verbeteren is openstaan voor (opbouwende) kritiek van anderen. De dealer heeft zich opengesteld voor feedback, jij hebt die (denk ik) terecht gegeven.

 

Ik zie het probleem niet. Nu hopen dat de volgende geen auto met kras op de bumper en 'normale' platen afgeleverd krijgt.

 

Helaas heeft niet iedereen dezelfde werkhouding en -verzorging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feedback is prima, maar bedenk wel dat de afgelopen decembermaand zo ongeveer de drukste ooit is geweest voor veel autobedrijven. Deze ongewone omstandigheden zullen de oorzaak zijn dat er van reguliere werkwijzen afgeweken is.

 

Dat neemt niet weg dat VW c.q. de dealer wel wat moeten doen met de feedback. Zal wel iets van compensatie komen, iets van een accesoire uitzoeken of zo.

 

Maar weet wel dat (VW) dealers nu eenmaal uitgeknepen worden door leasemaatschappijen. Mijn ervaringen met VW dealers zijn wisselend. Op de kleinere locaties wordt ik over het algemeen het beste geholpen. Die hele grote lokaties moet je als het kan vermijden, ze hebben een prachtig pand etc, maar je bent gewoon een nummer. Die mensen achter de balie zijn gewoon zo ontzettend druk, die kan je het niet kwalijk nemen.

 

Ik ga meestal naar een vestiging waar ze alleen service doen, bevalt mij uitstekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is goed zoiets in te vullen, het is natuurlijk even de vraag welke puntennormering TNS neemt;

 

Zeer tevreden: 9

tevreden:7

niet tevreden/niet ontevreden: 5

ontevreden:3

zeer ontevreden: 1

 

en dan nog even hoe zwaar weegt een onderdeel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring bij aflevering van mijn Passat Variant GTE bij Huiskes-Kokkeler begin november 2015 in Almelo:

- Volgetankt en volledig opgeladen

- Nummerplaten met opgelegde letters zonder dat ik daar expliciet om gevraagd heb

- Perfect gepoetst en helemaal schadevrij

- Banden reparatieset incl. compressor aanwezig in de auto

- Verkoper had anderhalf uur ingepland om zeker te stellen dat alle ins en outs van de auto duidelijk waren voordat ik de showroom zou verlaten met de auto

- Daarna nog een aantal keer benaderd door de verkoper om te checken of alles echt in orde was en of ik nog vragen had

 

zo kan het dus ook!

aangepast door tvc15
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden