Ga naar inhoud
  • 0

Wegvallen luchtstroom.


niekdo

Vraag

Hallo,

 

Ik heb geen post met dit probleem gevonden en voor ik de garage dingen laat vervangen uit proef, graag jullie mening.

 

Ik rijd een passat 3c 2.0 TDI uit 2005 waar sporadisch de luchtstroom van wegvalt, dus het ontbreken van enig lucht uit de roosters.

We horen dan een hard geblaas/geruis achter het dashboard kastje bij het interieurfilter. Zodra de ventilatie harder gezet word. Komt er langzaam maar zeker weer lucht uit de roosters. Tot het na een 10/15 min weer wegvalt en het geruis rechtsonder dus weer terug komt. Vcds geeft geen storingen in het systeem aan.

 

Groet, Niek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Het klinkt alsof de ventilator zijn werk gewoon doet. Handmatig aansturen van de snelheid pakt ook gewoon aan. Onze vermoedens waren dat de lucht ergens geblokkeert word door o.a. een klep die dichtvalt/blijft hangen. Kan dit?

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het klinkt alsof de ventilator zijn werk gewoon doet. Handmatig aansturen van de snelheid pakt ook gewoon aan. Onze vermoedens waren dat de lucht ergens geblokkeert word door o.a. een klep die dichtvalt/blijft hangen. Kan dit?

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

wanneer een klep in de verkeerde positie komt te staan dan wat de clima unit stuurt gaat deze een foutmelding geven in vcds. Tenzij de klep los is gekomen van de stelmotor. Heb je hetzelfde probleem als je de clima in een andere stand zet - bvb lucht blazen naar enkel de voeten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als het probleem aanwezig is blijft dit in alle standen. Hij gaat alleen weg als ik de ventilatiemotor volop laat blazen. Hierbij maakt het niet uit in welke stand ik hem zet

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

aangepast door niekdo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En daarna is ie oke?

 

Meestal geven de motortjes wel een foutmelding als ze niet goed staan tijdens het verstellen. Welk type clima heb je er in? @@dieseltje

Had er een te koop, misschien kan je die proberen of het daar inzit, anders heb ik er nog een liggen van de 1 generatie en kan ik die meegeven aan dieseltje aanstaande vrijdag, hij woont in Groningen en kan je hem daar oppikken als hij het ook wil natuurlijk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Daarna is ie voor dat moment wel goed, 
Niet veel ritten later geeft hij alsnog weer problemen.

Ik heb op dit moment de 1e generatie clima erin, heb al wel naar een 2e of 3e generatie gekeken maar voor ik er iets voor aanschaf wilde ik jullie mening eens weten :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het probleem is dat sommige stelmotoren op hele moeilijk bereikbare plekken zitten, en ook vaak een foutmelding geven als ze niet goed werken, gezien jij geen foutmelding krijgt als je hem uitleest, zou ik beginnen met de unit te wisselen. Die zit vast met vier schroefjes en is met een paar minuten te vervangen.

 

Voel je helemaal geen lucht meer uit een van de openingen? Ook niet bij de voeten? Staan alle rooster open?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ga van de week even naar emmen. Daar ligt een.. volgens mij 2e generatie unit van een passat cc uit 2011. Even kijken daar wat die moet kosten.

 

Weet jij zo of dit plug and play is of dat er wat aangepast moet worden?

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo,  de nieuwe clima zit erin en werkt tot nu toe goed.  Ik zie hem alleen niet in VCDS..   Krijg de melding: 08-Auto HVAC -- Status: Malfunction 1010        

met: Address 08: Auto HVAC Cannot be reached.

 

Iemand een idee hoe dit komt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een 2e generatie kunnen krijgen uit een cc en daar een poging mee gedaan vanmiddag. Kan het zijn dat daarvoor ook mijn gateway een upgrade moet? (Las ik net iets over op het forum) heb er nu de 3c0 907 530A in

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden