Ga naar inhoud
  • 0

Hendel motorkapontgrendeling verwijderen


Ronald1967

Vraag

Zoals de titel aangeeft wil ik graag weten hoe deze hendel losgemaakt/verwijderd moet worden. Ik wil namelijk een nieuwe voetsteun plaatsen die bij een set pedaalkappen zit en kan de bekleding waar de hendel doorheen zit zo niet verwijderen. Ik zie geen klemveer achter deze hendel en ook geen schroef of zo in de hendel zelf.

 

Ik heb nu zo zitten wringen met de bekleding dat ik motorkap wel kan ontgrendelen, echter bij de kap zelf komt de vergrendeling niet zover los dat de kap open kan. Dit moet ik daarna nog zien te herstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

@@Diver

kun je dezelfde ook tevoorschijn toveren voor een New Beetle van 1999

Bij ons is de hendel afgebroken en moet de boel repareren.

Ik heb het plaatje gekregen van Navi16/Peter. Maar ik zal even kijken of ik het kan vinden in elsawin.

 

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zoals de titel aangeeft wil ik graag weten hoe deze hendel losgemaakt/verwijderd moet worden. Ik wil namelijk een nieuwe voetsteun plaatsen die bij een set pedaalkappen zit en kan de bekleding waar de hendel doorheen zit zo niet verwijderen. Ik zie geen klemveer achter deze hendel en ook geen schroef of zo in de hendel zelf.

 

Ik heb nu zo zitten wringen met de bekleding dat ik motorkap wel kan ontgrendelen, echter bij de kap zelf komt de vergrendeling niet zover los dat de kap open kan. Dit moet ik daarna nog zien te herstellen.

aha, heb je je aliset al binnen dan? dan kan ik 'm ook elke dag verwachten :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

aha, heb je je aliset al binnen dan? dan kan ik 'm ook elke dag verwachten :D

 

Ik heb set gisteren ontvangen, echter zit er een 2de koppelingskapje bij ipv 1 koppeling en 1 rempedaalkapje. Gaspedaal en koppeling zitten keurig, montage van voetsteun is ivm regen gestaakt. Heb bericht + foto van foutief kapje naar verkoper gestuurd, kijken of men alsnog een juiste stuurt. Anders bestel ik een 2de set, prijstechnisch gezien is een sixpack KUTBIER duurder  :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb set gisteren ontvangen, echter zit er een 2de koppelingskapje bij ipv 1 koppeling en 1 rempedaalkapje. Gaspedaal en koppeling zitten keurig, montage van voetsteun is ivm regen gestaakt. Heb bericht + foto van foutief kapje naar verkoper gestuurd, kijken of men alsnog een juiste stuurt. Anders bestel ik een 2de set, prijstechnisch gezien is een sixpack KUTBIER duurder  :mrgreen:

oei! hopelijk bij mij geen koppelingpedaal :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey, even de topic hier reviven.. 

M'n aliset is binnen en staat erop, maar de hendel wil de motorkap niet meer openen  :neutral:

Ik heb nochtans de guide goed gevolgd.

 

Ik kan de hendel nu wel aantrekken, maar die gaat erg ver zonder weerstand... Niets afgebroken hopelijk?? :unsure:

 

Mijn wagen is een B8

aangepast door Vanhoucke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ga straks eens langs bij de VW garage.

Ik had voor de pedaal ombouwing nog de motorkap willen openen en daar is het fout gegaan denk ik...

Vorige auto was een opel combo, hard trekken aan de kabel tot je plop hoort, dan staat de motorkap al een stuk open.

Nu was de plop iets anders, is niet door de ombouwing fout gegaan. Wel erg stom van me, want de kap stond al open bij een zachte trek, maar erg stil en amper omhoog gekomen (ik dacht dat hij nog dicht was).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden