Ga naar inhoud
  • 0

Temperatuur meter loopt niet op


metaaltebbes

Vraag

Hoi beste lezers,allereerst een gelukkig nieuwjaar allemaal!!

Ik heb het volgende probleem met mijn Passat 2.8 V6,de temperatuurmeter loopt niet op en de kachel blijft ijs en ijs koud,is niet leuk meer gewoon,en met de aankomende vorst kan dit wel eens krabben aan de binnenkant vd ramen betekenen,iets waar ik niet op zit te wachten dus,iemand enig idee wat dit probleem veroorzaakt???

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

:welcome:  Op Het Passat Forum metaaltebbes .

 

Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd. :angel:

 

Mocht je je eigen en je passat voor willen stellen kan dat in het Klik hier zo  :arrow:Ik ben.....En ik rij..... Topic.

 

&

 

Bent u blij met onze hulp, steun dan de club.

Zo wordt je Full Member

Veel leesplezier. Groetje Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan voor de zekerheid na 30 a 60minuten gereden hebt je motor kap open

En zoek als je voor je auto staat

Links onder achter je radiateur zo dikke slang en voel met je hand op de slag warm of koud is en dit doe je ook aan de rechterkant boven ff voelen. Ik hoor het wel.

 

Gr Fai

aangepast door Fai
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je hand knoppen voor de kachel

Of climatroic.?

 

Als je toch climatroic het kan zijn dat de klep in de kachel huis vast of defect is die regelt de koude of warme lucht in je auto komt.

Met vag com kan je het uitlezen die moterjes in de kachel huis zit er zijn er 4 stuks er in en ook op basis stand zeten.

 

Voor de zekerheid zo nieuwe coolwater sensor groene G62 erin zetten.

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Info ervan..

 

 

Stelmotor (V71) van Luchtinlaatklep

 

Extra info bij de foutcodes.

 

Let op: onderstaande gegevens zijn niet afkomstig van het VAG concern, wel uit talloze andere bronnen. Volledig en foutloos kan dus niet worden gegarandeerd. Blijf kritisch nadenken.

Foutief ↔ (Faulty)

Geblokkeerd of geen voedingsspanning ↔ (Blocked or No Voltage)

 

Mogelijke verschijnselen:

De verwarming doet het niet (blijft koud)

Mogelijke oorzaken:

Zekering(en) maken slecht contact of zijn defect

Fout in bedrading / aansluitingen van/naar de Stelmotor (V71) van luchtinlaatklep

Stelmotor (V71) van luchtinlaatklep is zit vast, klemt, is defect

Mogelijke oplossingen:

Check / vervang zekering(en)

haal de zekering(en) er uit

maak de uiteinden van de zekering(en) schoon (heel licht opschuren met fijn schuurpapier, daarna heel klein beetje contactspray er op)

zekering(en) doormeten met een multimeter (de zekering(en) ziet er soms prima uit, maar schijn kan bedriegen)

zekering(en) terugplaatsen / vervangen

soms is aan de buitenkant van de zekeringkast niets zichtbaar, maar inwendig is zekeringkast defect

is het gedeelte waar je de zekeringen indrukt geoxideerd of gesmolten?

Check de Stelmotor (V71) van luchtinlaatklep

check meetwaardeblokken

doe een Output Test in [Module 08] in de hoop dat de klep los schiet

doe een Basic Setting

Check / repareer bedrading en aansluitingen

Vervang de Stelmotor (V71) van luchtinlaatklep

Extra info:

Het bleek de sensor te zijn die de fan doet aanslaan. Mijn fan sloeg dus nooit aan, dus ging mijn clima flipperen. Sensor vervangen, fans werken weer, clima ook

De kleppen van het climatronic-systeem willen wel eens klemmen of vastzitten. Eerst alle foutcodes wissen, dan een stukje rijden. Tijdens die rit moet je zelf de kleppen van je luchtbehandelingssysteem regelmatig bedienen. Dus de lucht naar alle kanalen leiden, maar vooral warme en koude lucht. Geef die kleppen wel de kans hun uiterste positie te bereiken, dus niet te snel de standen wisselen (wacht 10 sec.). Komt de fout niet terug dan is het een tijdelijk iets geweest, het kan zijn dat er iets tussen de kabels en stangen gezeten heeft waardoor de kleppen niet geheel konden sluiten of openen. Ter voorkoming van toekomstige problemen: herhaal deze actie (handmatig openen en sluiten van het luchtbehandelingssysteem) een paar keer per maand.

Als je gelukt hebt dan schiet de klep weer los. Als je pech hebt dan moet de hele clima-regeling worden uitgebouwd.

aangepast door Fai
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De foutcode v71 krijg ik ook elke keer. Geen idee waar ik de zekeringen kan vinden?

 

Outputs test gedaan en basic setting.

 

Maar alles werkt wel gewoon. Koude en warme lucht. Alleen lijkt de luchtstroom of en toe te haperen zacht en dan weer hard. Misschien nog wat vaker de luchtstroming bedienen. Klinkt wel als een klep die beetje vast zit?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als de temp meter niet oploopt en je hebt geen verwarming, heb je waarschijnlijk te weinig koelvloeistof in het systeem (m.a.w. er is (mogelijk) een lek).

 

Aan den lijve ondervonden met een Mondeo (waar de meter nog wel opliep overigens), moest er 4,5L bij mikken (ging 12L in...!)

aangepast door 7700
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De sensor geeft alleen door wat ie meet, maar als je kachel koud blijft dan moet je kijken of er stroming is, dan is de waterpomp in orde, of je thermostaat werkt, als je de motor laat warm draaien en de slang naar de radiateur blijft koud en na een tijdje voel je hem heet worden, dan over het algemeen werkt deze, word ie langzaam en gelijkmatig lauw en daarna warm, dan zal ie open blijven staan. En word de kachelradiateur warm, deze zit onder het dashboard en zorgt voor de warmte in de auto. En de klep die verbonden zit met je temperatuurknop zorgt voor de luchtstroom of deze warm is of koud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Toch bedankt Fai,voor de uitgebreide info en moeite die je er voor hebt gedaan!!!

Maar ik heb maar een "gewone"airco dus....

Zwaar Kilo Utrecht Tango met dit weer,het is nog een variant ook dus de ramen achter zijn constant beslagen.

Ik zet er morgen uit voorzorg een nieuwe kvs sensor in,kan ik dat iig uitsluiten als probleem.

Alleen de thermostaat hebben ze wel op zo'n onmogelijke plek weggebouwd,dat je dit als huis tuin en keuken sleutelaar eigenlijk zelf niet kunt.

Wagen moet op een brug en de hele voorkant moet er af,wat zou zo'n geintje kosten bij de garage?Iemand een idee??

 

As ik een paar honderd neer moet tellen voor het vervangen van een thermostaat gaat ie op marktplaats,dat vertik ik in alle toonaarden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thermostaat zit idd op een rotplek,achter bij de waterpomp.maar ik heb hem zelf op een krikje onder de auto liggend vervangen.

Was met een half uurtje klaar.

Dus de hele voorkant hoeft er niet af....

Wat ik in elsawin kon vinden is dat de distributieriem eraf moet, bij een V6, dus ik denk niet dat je dat in een half uurtje doet? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De bovenste slang vd radiateur wordt lekker heet,die onderin blijft koud,lauwig.

De kachelradiateur wordt totaal niet warm,de slangen er naar toe ook niet,tenminste als ik de goede heb,maar ik neem aan dat dit die twee slangen zijn die overgaan in aluminium???

Zitten van die draaidingetjes op(ontluchting ofzo?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden