Ga naar inhoud
  • 0

VAG CAN PRO bevindingen


vsc

Vraag

Hallo iedereen,

na al in het bezit te zijn van een een vagcom kabel en software heb ik toch maar besloten om ook eens bij de concurrent van ross- tech te shoppen.

Reden hiervoor was omdat ik me steeds meer een meer aan het verdiepen ben ik de navigaties van auto's. Nu kwam ik tegen wat ik zocht:

Vag Can Pro

De voordelen hiervan waren vooral dat:

je alle navi's kan vrijschakelen via de obd stekker.

De rns 510,810 en 850 kon ik zelf al vrijschakelen echter met vag can pro kan je nu dus ook

de audi mmi enz

skoda de nieuwe navis

golf 7 

en de nieuwere seat navis.

De totale lijst van autos met navi zal ik binnenkort er eens opgooien.

Nadat ik het pakket had binnengekregen en alles had geupdate en wat filmpjes had liggen kijken kwam ik erachter dat je vrij veel kan hiermee.

Nadat ik zag dat mijn gateway in de klasse accu leeglopen viel mbt rns 510 ben ik eens gaan zoeken (hiervoor zette ik altijd 1200vuci erop ivm accu drain)

Nu ga ik komend weekend mijn gateway updaten en zal ik mijn ervaringen hier neerzetten.

groetjes patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

@@Lucas dit klopt, echter zijn de flash files zelf door vcp uitgegeven en ook volledig compatible met hun kabel en software, en je krijgt support van hun mocht iets misgaan.

Door omstandigheden is het flashen een week uitgesteld, volgende week beloof ik jullie foto's en een uitleg  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De flashfiles komen NIET van VCP maar van de fabrikanten van de respectievelijke modules.

VCP zal best wel support geven, maar het kan soms erg lastig (of zelfs onmogelijk) zijn een module te herstellen na mislukte update.

Dus mijn tip: update alleen als je dat echt nodig hebt (feature of bugfix).

Ben het dus volledig eens met Lucas, be careful!

 

Gr. Bonny

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De flashfiles komen NIET van VCP maar van de fabrikanten van de respectievelijke modules.

VCP zal best wel support geven, maar het kan soms erg lastig (of zelfs onmogelijk) zijn een module te herstellen na mislukte update.

Dus mijn tip: update alleen als je dat echt nodig hebt (feature of bugfix).

Ben het dus volledig eens met Lucas, be careful!

 

Gr. Bonny

Idd, en support van VCP is lachwekkend waardeloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Bonny@@Lucas  nog bedankt voor jullie reacties, uiteindelijk toch maar niet gedaan dit omdat het niet perse nodig was en het grootste probleem is de kabel van vcp zelf. Deze heeft zeer losse connectie door de losse usb kabel? Snap ook niet dat ze hem zo leveren. VCP gemaild en ze wisten van het probleem,

dus ben benieuwd of die in te wisselen valt als ze met een nieuwe komen. Het vrijschakelen daarentegen gaat super van de navi;s, dit is binnen 1 min gebeurd, echt ideaal

gr 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Afgelopen weekend toch mijn gateway noodgedwongen moeten updaten. De rns zag namelijk niet dat als ik de auto in de achter uit zetten. Wat doet het dan natuurlijk niet> mijn ingebouwde camera die ik met een module op mijn rns 510 geplaats had.

Het updaten is zeer goed bevallen, duurde maar een minuut of 8. Hierna werkte mijn achteruitrijcamera gelijk en ben ik gelijk af van lekstroom mocht ik ooit een rns 315 ofzo willen plaatsen ( niet dat ik dat ooit ga doen maargoed)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank zij een update met VCP mijn stuurhuis mogen vervangen. Ik had al eerder updates gedaan, maar die was toch wel misgelopen... 

BCM programmer werkt ook niet zoals beloofd.

 

Kortom : je kan met VCDS al  veel fout doen, met VCP nog veel makkelijker...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden