Ga naar inhoud
  • 0

ombouw comfort telefoon naar premium


red2003

Vraag

Dag allemaal, Voor 2016 happy en veilige kilometers gewenst.

 

ik ben in het bezit van een passat B8 van dec 2015, dus net nieuw. Nu zie ik dat ik bij de configuratie een foutje heb gemaakt en dat ik de comfort uitvoering heb gekozen voor de telefoon. Dit is vervelend omdat ik nu niet/zeer moeilijk met mijn Iphone op het data netwerk kan en daardoor car-net en aanverwante zaken niet kan gebruiken.

 

oplossing is volgens mij het telefoonsysteem om te bouwen naar de premium uitvoering, daar zit in de CD/dvd speler een sim kaart houder en kan ik een data simkaart in kwijt en zo verbinding maken van de internet diensten.

 

Heeft iemand ervaring hiermee en wat zijn de kosten, of is er een betere en simpeler oplossing, behalve van telefoon wisselen met rSap communicatie?

 

alvast bedankt voor jullie reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb een "wingle" gekocht. Die kan ik ook buiten de auto gebruiken voor mijn laptop. Ik heb de vodafone W5101 gehaald. Het blijkt dat die net te lang is om onder de armleuning in de usb aansluiting te kunnen. Hij zit nu dus nog even in de sigaretten aansteker,totdat ik een usb verlengkabeltje heb. Ik heb hem nog maar net. Het functineerd, maar de snelheid is verre van 4G. Thuis maar even uitzoeken hoe dat kan

aangepast door Bricks
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bedankt alvast voor jullie reacties, heb vandaag ook even tijd gehad om nog verder te google. Denk dat een betere optie voor mij is een mifi te kopen, een portable wifi router. Voor 55 euro zijn ze er al en met een data simm card erin het je al wifi in de auto.

Iemand ervaring hiermee ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je auto zal nu geen rsap hebben?

En een Iphone heeft ook geen rsap dus wat bereik je met een eventuele de ombouw?

Hoi,  ik dacht als ik de data simm card gebruik ik dan via de discover pro al de wifi signalen kan ontvangen, maar volgens mij heb ik het dan verkeerd begrepen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kunt op een paar manieren verbinding leggen met internet/car-net.

De Discover kan zelf functioneren als hotspot/router. Dat gaat bijvoorbeeld met de carstick. De carstick verzorgt de 3g verbinding met internet en de Discover verzorgt het wifi signaal in de auto. De carstick moet dan in de USB aansluiting onder de middenarmsteun.

Of de Discover pakt het wifi signaal van een andere hotspot op. Dat kan bijvoorbeeld de hotspot van een iPhone zijn. Alleen gaat die steeds uit, zodat je elke keer in de instellingen van je iPhone de hotspot moet reactiveren.

Ik heb er nu een wifi-stick/Wingle/Mifi voor gekocht. Zoals ik al zei heb ik er eentje gekozen die in staat is een 4G verbinding te leggen, zodat ik hem ook buiten de auto voor mijn laptop kan gebruiken. Helaas is deze stick iets langer, en past niet meer in de middenarmsteun. Dat is dus iets waar je op moet letten. Ik ga dit oplossen met een USB verlengkabeltje.

 

Ik had bij Vodafone een multisim besteld (dacht ik), maar ik ontving een duosim. (eenmalig 30 euro). Nadeel van een duosim is dat er maar een toestel tegelijk in de lucht mag zijn. Gaat bij een data stick niet werken. Gelukkig kon Vodafone mijn duosim nog omzetten naar een dual sim. alleen gaat mij dat 5 euro/maand kosten. Het data verbruik wordt met mijn telefoon bundel gedeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

in mijn Passat GTE heb ik een Discover Pro navigatie systeem.

In het begin gebruikte ik mijn Iphone als hotspot. Nadeel hiervan is dat het automatisch paren alleen goed ging als ik de auto uit ging en weer terug de auto in ging.

Pffff... niet echt een charmante oplossing. In een opwelling dacht ik slim te zijn en schafte via internet de Carstick aan. Na lang en vaak tobben lukte het mij niet deze als hotspot in de auto aan de gang te krijgen.

Bij navraag bij de dealer kreeg ik te horen dat de Carstick alleen geschikt is voor de Discover Media en niet voor de Pro.

Helaas, dan maar een TP link M7350 4G mifi router gekocht. Deze heb ik via de cigaretten aansteker te allen tijde aangesloten staan. Tot op heden geen enkel probleem ondervonden en het paren is tot nu toe nog steeds goed gegaan.

Gelijk een hotspot in de auto voor mede passagiers (meestal mijn eigen kinderen) en een hotspot voor buiten de auto voor op vakantie.

In ieder geval zal een mifi router je meer flexibiliteit geven en waarschijnlijk minder kosten dan een ombouw.

 

Overigens is deze mifi router meer een nice to have dan een need to have :blink2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Allen bedankt voor jullie hulp. Heb inmiddels ook bericht gehad van een in/ombouw centrum en die gaf aan dat het omzetten van de telefoon van comfort naar premium ca 2000 euro gaat kosten. Veel geld, dan maar de mifi oplossing. 

nogmaals bedankt iedereen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ja, daar ben ik ook benieuwd naar!

Ik heb nu 3 dagen ervaring. Alles van CarNet aan behalve Google Earth.

Nu 400 km gereden waarvan 300 km met CarNet actief. 1 rit van 100 km en de rest steeds ca. 50km. Zoek de adressen meest op via online zoeken (bedrijfsnaam en Google zoekt dan het adres).

 

Verbruik staat nu op 3.8 MB. Ik heb een datasim in de auto en dit verbruik valt mij reuze mee. Betekent nog geen 50 mb per maand voor mij als het zo door gaat.

De auto houdt het overigens zelf bij, op te zoeken via CarNet menu.

aangepast door NightBlueBE-R
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

in mijn Passat GTE heb ik een Discover Pro navigatie systeem.

In het begin gebruikte ik mijn Iphone als hotspot. Nadeel hiervan is dat het automatisch paren alleen goed ging als ik de auto uit ging en weer terug de auto in ging.

Pffff... niet echt een charmante oplossing. In een opwelling dacht ik slim te zijn en schafte via internet de Carstick aan. Na lang en vaak tobben lukte het mij niet deze als hotspot in de auto aan de gang te krijgen.

Bij navraag bij de dealer kreeg ik te horen dat de Carstick alleen geschikt is voor de Discover Media en niet voor de Pro.

Helaas, dan maar een TP link M7350 4G mifi router gekocht. Deze heb ik via de cigaretten aansteker te allen tijde aangesloten staan. Tot op heden geen enkel probleem ondervonden en het paren is tot nu toe nog steeds goed gegaan.

Gelijk een hotspot in de auto voor mede passagiers (meestal mijn eigen kinderen) en een hotspot voor buiten de auto voor op vakantie.

In ieder geval zal een mifi router je meer flexibiliteit geven en waarschijnlijk minder kosten dan een ombouw.

 

Overigens is deze mifi router meer een nice to have dan een need to have :blink2:

 

Hallo allemaal... kakelvers hier (zelfs zonder me voor te stellen - Schande, ik weet het.... ) en was op zoek naar precies deze forum vraag. Ik krijg mijn GTE pas over twee weken, en had nog wat vragen richting te dealer over de sim kaart, de Car-Connect toegang etc. Ik kreeg dus (NU PAS) bij stukjes en beetjes de informatie die ik hier boven ook zie....

 

Ik moet toegeven, best wel shocking. Misschien had ik zelf de juiste en gedetailleerde vragen moeten stellen, maar om NU te horen dat:

- SIM kaart niet mogelijk is, omdat ik weliswaar Media Pro heb (1615 Euro in de Exec Plus) maar NIET de telefoon Premium Plus (64 Euro... WTF .... waarom voor dat geld niet inclusief ????)

- verder geen mogelijkheid tot een Carstick juist OMDAT je het dure Pro systeem hebt....

was wel erg teleurstellend. Zo gaat het vertrouwen in auto-verkopers inderdaad nooit beter worden.....

 

toen lag mijn broek al op de grond. Verbijsterd.

 

Ondanks dat in de prijslijst staat dat je 36 maanden 'Guide & Inform Plus' abonnement hebt, moet je alles via je eigen hotspot laten lopen.... eigen data kosten dus. En wat houdt dat 'abonnement' dan precies in? Dat je je abonneert op gewoon publieke data (buienradar, files.... dat had ik ik mijn 6 jaar oude Opeltje ook al allemaal, zonder veel poeha)

Dat er in de prijslijst staat dat je AL die informatie tot je beschikking hebt 'doordat je auto continue net het internet verbonden is' gaat zonder vermelding of disclaimer dat dat dan wel via je eigen telefoon / data moet.......

 

Klinkt mij in de oren als oplichterij.... of ben ik de enige die het leest zoals het er staat ???

 

Anyway.... na honderd keer tot 20 te hebben geteld.... een externe non-VW router is dus de oplossing? Als je niet van je eigen iPhone hotspot afhankelijk wil zijn??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan er van vinden wat je wilt. Feit is dat je alle info gewoon online kunt vinden, of er bij een beetje doorvragen ook wel achter was gekomen.

Ik verdiep me meestal voor een aankoop in de specs in plaats van na de aankoop. Dat scheelt wat verassingen.

 

Er zijn wel wat topics over welke usb oplossing je kunt kopen. Over het algemeen is een Huwaei 3G of 4G stick de beste oplossing.

 

Overigens heb je of een Discover Media of een Discover Pro. Een Media Pro bestaat niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Rolf_K

Je zegt het zelf al, maar toch

Welkom op het forum!

Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.
Je kunt jezelf en je passat voorstellen in het Ik ben.....En ik rij..... topic.
Bent u blij met onze hulp, steun dan de club. Zo word je Full Member
Veel leesplezier namens het moderatorteam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan er van vinden wat je wilt. Feit is dat je alle info gewoon online kunt vinden, of er bij een beetje doorvragen ook wel achter was gekomen.

Ik verdiep me meestal voor een aankoop in de specs in plaats van na de aankoop. Dat scheelt wat verassingen.

 

Er zijn wel wat topics over welke usb oplossing je kunt kopen. Over het algemeen is een Huwaei 3G of 4G stick de beste oplossing.

 

Overigens heb je of een Discover Media of een Discover Pro. Een Media Pro bestaat niet.

 

Hi NightBlue, ja natuurlijk was het beter vooraf beter de info te checken... maar goed... ging ook beetje hectisch. Er moest besteld worden vanwege de aflopende 15%, en ik was bij een dealer begonnen, vervolgens op advies van lease-adviseur naar andere dealer overgestapt, en vervolgens ging het beetje TE snel. Heb niet eens een proefrit gemaakt bijvoorbeeld...

 

Maar goed, nu even op blaren zitten.

 

Mijn twee punten blijven - ook met matige voorbereiding van mijn kant overeind - vind ik:

- als je systeem van 1615 Eur erbij besteld, en laatste kleine dingetje van 64 Eur blijkt cruciaal, waarom wordt zoiets dan niet gewoon standaard geleverd ? Waarom zegt geen verkoper dat dit ook echt erbij moet?

- de formulering van de tekst in de brochure suggereert toch ECHT dat je een abonnement hebt van 36 maanden op die mobiele services, en dat de auto op internet zit. Een disclaimer dat je daarvoor wel ZELF een telefoon met data abonnement moet meenemen is toch wel het MINSTE wat vermeld kan worden ?

 

Ik zal eens kijken naar zo'n Huawei 4G. Het betreft overigens inderdaad een Discover Pro, dat Executive Plus systeem.

 

Overigens.... die VW Carstick schijnt NIET samen te werken met dat Discover Pro system, zo'n Huawei G4 Stick dan wel ??

 

thanks!!

aangepast door Rolf_K
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het ophalen van de informatie kan prima met je iPhone of je Android.

Daar zijn ook tooltjes voor die je telefoon automatisch in hotspot mode zetten. Ik gebruik op mijn Android het appje Tasker.

Zodra mijn telefoon verbind met de bluetooth in de auto zet ie mijn telefoon ook in hotspot mode zodat de auto op die manier kan verbinden met internet.

Werkt prima, en mijn databundel op mijn telefoon is nagenoeg onbeperkt. De andere inzittenden in de auto kunnen dan ook gelijk de hotspot van mijn telefoon gebruiken met hun ipad's e.d. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@MY00

Welkom op het forum!

Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.

Je kunt jezelf en je passat voorstellen in het Ik ben.....En ik rij..... topic.

Bent u blij met onze hulp, steun dan de club. Zo word je Full Member

Veel leesplezier namens het moderatorteam.

 

Gaan we ook zeker doen als de overstap erkomt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

OK, de verbinding zal dus met je iPhone kunnen (Hotspot) voor gebruik in de auto. Maar voor gebruik van de Car-Net app op de iPhone, en dan dus de 'afstand-functies' als vergrendelen, laadstatus, etc moet je dus iets anders verzinnen, correct ?

 

Dan komt daar dus weer die 4G stick (met je dual-Sim?) om de hoek kijken, correct ?

 

Alhoewel... dan heb je straks beide Dual-sims in je auto.... dat gaat toch mis ?

 

 

Overigens... hoe werkt dit allemaal met je iPhone als je naast je hotspot voor je Car-net ook Apple Carplay wil gebruiken, of kan die helemaal niet tegelijk ??

aangepast door Rolf_K
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nee, de car-net functies zoals locatie bepaling en starten/stoppen van het laden en wegrijtijdstip instellen gaat wel via een ingebouwde simkaart van Volkswagen. daar heb je zelf geen losse simkaart of carstick voor nodig. die simkaart zit ingebouwd in alle GTE's ongeacht welke uitvoering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden