Gast Fappie Geplaatst 29 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2015 Vraagje Wie heeft dit type RNS 510 in zijn passat en welke Firmware heb je daar op draaien. VW-Blue Motion (start/Stop) 3C0 035 680C; Produktie 09.09.2009 HW: H01 SW: 1200 (C_EU_7.112_txxx) Heb nu een probleempje dat de RNS niet meer reageert op contact, dus gaat niet uit als de sleutel uit het contact gaat. En het tiptoets gedeelte op het schermpje werkt niet meer.. knoppen aan zijkant wel. Als laatste ik kan niet met VCDS bij adres 37 en 56 komen om de RNS te coderen. Dit alles is gebeurd na een FW update, die ik al zo vaak heb uitgevoerd. RNS zit in een Passat CC uit 2009, terwijl het Type 3C8 035 680C voor een VW Bluemotion staat. Maar volgens mij maakt dat geen zak uit, hij heeft het gewoon goed gedaan en kon voor ik de FW update deed gewoon in beide adressen komen. Wie oh wie weet raad. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ids30postma Geplaatst 29 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2015 heb je de rns al een keer van de stroom afgehlaald Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ids30postma Geplaatst 29 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2015 achter in de stekker zit ook nog een zekering , kun je misschien ook checken of ie nog heel is.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 29 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2015 achter in de stekker zit ook nog een zekering , kun je misschien ook checken of ie nog heel is.. Denk als die kapot is dat hij het helemaal niet meer doet. Jan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ids30postma Geplaatst 29 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2015 er zit een zekering maar ik weet niet waar die geheel voor dient natuurlijk... hoeft niet perse alleen stroom te zijn, kan voor bepaalde gedeeltes van de rns zijn, storingen zit soms in een onverwachte hoek waar je ze niet verwacht.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ids30postma Geplaatst 29 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2015 eerst alles uitsluiten..voordat je dieper gaat graven...althans dat is mijn gedachten van storing zoeken.. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gast Fappie Geplaatst 29 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2015 Rns ligt hier nu op tafel, dus is van het stroom af. Canbus kan nu tot rust komen, ga morgen weer verder. Zekering zat ik ook al aan te denken omdat Gerrit Speek dat ook al aan gaf ivm foutcode. Ben alleen even op zoek naar FW1200 die er vanuit de fabriek op zit, die wil ik er weer op zetten en dan gewoon weer in stappen updaten tot FW 4120...die volgens mij er gewoon op kan. Volgens mij maakt een 3C0 en 1T0 unit qua verschil niets uit. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gast Fappie Geplaatst 29 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2015 Zekering kan er ook zijn tegen kortsluiting i.c.m Canbus, zodat die je Canbus geen schade aan kan brengen. Ik ga het morgen even na Ids Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 29 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2015 Zekering kan er ook zijn tegen kortsluiting i.c.m Canbus, zodat die je Canbus geen schade aan kan brengen. Ik ga het morgen even na Ids Meet hem even door dan weet je het meteen. Jan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gast Fappie Geplaatst 29 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2015 @@Diver, Jan dan moet ik naar de schuur daar ligt mijn multimeter. Morgen weer een dag ga nu lekker darten kijken. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 29 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2015 @@Diver, Jan dan moet ik naar de schuur daar ligt mijn multimeter. Morgen weer een dag ga nu lekker darten kijken. Er komt vast wel een pauze Jan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gast Fappie Geplaatst 29 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2015 Zal eens kijken Jan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 30 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2015 Zal eens kijken Jan Weet je al wat het was? Jan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 butcher1981 Geplaatst 30 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2015 Hij is zo onder de indruk van van gerwen dat hij vandaag offline is denk ik Jan 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 30 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2015 kwestie van prioriteiten denk ik Jan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 butcher1981 Geplaatst 30 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2015 Zo als ik Fappie Ronald ken is een man die alleen maar bezig is dus grote kans Jan dat hij druk is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 30 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2015 we horen het vanzelf wel denk ik Jan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gast Fappie Geplaatst 30 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2015 Zonder zekering doet de RNS helemaal niets nada. Ik heb van een goede hulpzame bron de officiële FW gekregen, dit ga ik morgen proberen. Anders denk ik dat de RNS toch in een Passat Bluemotion moet om zijn coding weer in te voeren. Mijn vermoeden na de originele FW is dat de Can Gateway misschien anders is van een Bluemotion Start/Stop systeem. Misschien dat iemand dit kan bevestigen. Hou jullie op de hoogte Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 30 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2015 (aangepast) Op 30-12-2015 om 18:08, Fappie zei: Zonder zekering doet de RNS helemaal niets nada. Ik heb van een goede hulpzame bron de officiële FW gekregen, dit ga ik morgen proberen. Anders denk ik dat de RNS toch in een Passat Bluemotion moet om zijn coding weer in te voeren. Mijn vermoeden na de originele FW is dat de Can Gateway misschien anders is van een Bluemotion Start/Stop systeem. Misschien dat iemand dit kan bevestigen. Hou jullie op de hoogte zat ik er niet zo ver naast betreffende de zekering. grt Jan 31 december, 2019 aangepast door Vdub telefoonnummer verwijderd Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gast Fappie Geplaatst 30 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2015 Ik heb al contact met iemand, maar hou het zeker in gedachten... Thanks Jan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bm-er Geplaatst 30 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2015 Start-stop is misschien wel begonnen op de Bluemotion, maar niet lang daarna heeft dat zijn intrede gedaan bij alle maten en typen van motorisering. Daar is nooit een speciale RNS510 voor gemaakt, dus dit zou gewoon moeten werken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gast Fappie Geplaatst 30 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2015 Wat ik ook vreemd vind is dat ik helemaal geen security code hoef in te voeren... toen ik hem in mijn passat plaatste. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bm-er Geplaatst 31 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 31 december, 2015 Is dit niet een beta-testmodel van VW zelf geweest oid? Vraag eens aan de eigenaar hoe hij er aan gekomen is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 31 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 31 december, 2015 Wat zegt onze rns goeroe van het forum ervan ? Ik heb er een C versie in zitten met FW4120 erop. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 31 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 31 december, 2015 Misschien is er software matig in geknoeid en heb jij de problemen er van. grt Jan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vsc Geplaatst 31 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 31 december, 2015 de beveiligingscode kan je uitzetten als je hem aan de computer hangt, dit kan je ook weer aanzetten. Hoor het wel als je hem hebt gedowngrade naar originelw sw Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Gast Fappie
Vraagje
Wie heeft dit type RNS 510 in zijn passat en welke Firmware heb je daar op draaien.
Heb nu een probleempje dat de RNS niet meer reageert op contact, dus gaat niet uit als de sleutel uit het contact gaat.
En het tiptoets gedeelte op het schermpje werkt niet meer.. knoppen aan zijkant wel.
Als laatste ik kan niet met VCDS bij adres 37 en 56 komen om de RNS te coderen.
Dit alles is gebeurd na een FW update, die ik al zo vaak heb uitgevoerd.
RNS zit in een Passat CC uit 2009, terwijl het Type 3C8 035 680C voor een VW Bluemotion staat.
Maar volgens mij maakt dat geen zak uit, hij heeft het gewoon goed gedaan en kon voor ik de FW update deed gewoon in beide adressen komen.
Wie oh wie weet raad.
Link naar reactie
Delen op andere sites
25 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten