Ga naar inhoud
  • 0

Blazend geluid direct na gas geven


Toontje1

Vraag

Heeft er iemand een idee wat het kan zijn;  Iedere keer wanneer ik gas geef komt er een geluid uit de motorkap vandaan wat lijkt op een blazend geluid (zelfde geluid als het blazen van je kachelventilator) wanneer het toerental bereikt is dan verdwijnt het geluid weer. Des te meer gas des te harder het geluid, gas los geluid weg! Wanneer ik langs de auto sta en gas geef dan is er geen bijgeluid, alleen tijdens rijden dus... Het gaat over VW Passat  19TDI 3B3. De auto rijdt en trekt verder 100%. Tijdens een vluchtige inspectie zie ik geen slangen los of lek!

Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Oke Oele, je hebt gelijk, zal me even voorstellen. Ik ben Toontje en ik rij al sinds 1985 Passat diesel, mijn eerste Passat type B2 was er een met een 1600cc 54 pk diesel motortje> Auto is mij altijd goed bevallen ondanks zijn kleine motor vermogen.Zijn opvolger was een passat B5 19 TDI 90 pk. Deze auto had wat problemen met de los lopen van de krukas poeli, en later met de elektrische bediening van de ramen, zoals spontaan open gaan en niet meer dicht gaan. Daarna werd het in 2005 de passat TDI 130 pk  type 5.5, 6 traps handgeschakeld met meer dan genoeg power, die ik nu nog altijd met veel plezier rijdt. Het enige wat er op dit moment speelt is het rare `blazend geluid` tijdens gas geven, dus ik hoop dat dat bij andere passat diesel rijders bekend in de oren klinkt!

 

Met vriendelijke groeten, Toontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Probleem opgelost!!!!

Klopt precies, heb de motor laten trekken met de handrem rem erop, en inderdaad dan is het blazende geluid wel te horen. Vanavond de auto boven de put, bodemplaat er onderuit, en zoeken naar het lek, gericht zoeken deze keer, en gevonden. Het is inderdaad de S-slang direct aan de turbo uitgang aan de wielkast zijde was ie gescheurd, ik kon het zo niet vinden, met spiegeltje en zaklantaarn het lek gevonden, slang gedemonteerd (tijdelijk) in getaped en morgen vroeg naar de keuring en tevens nieuwe slang bestellen en daarna monteren. Probleem opgelost!!

 

Hartelijk dank voor jullie support!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden