Ga naar inhoud
  • 0

upgrade climatronic


hudeck

Vraag

ja ik weet ben er een tijdje niet geweest met upgrades enz.

moet ook gewerkt worden en had wat probleempjes die binnenkort verholpen zijn.

 

maar dat betekend mijn bucketlist moet weer eens wat leger worden.

dus de volgende vraag..

 

past deze climatronic 3AA907044AN in mijn cc want vindt deze units mooier/strakker dan de huidige die er nu in zit.

weet dat er wat aangepast moet worden maar als ik weet hoe en wat dan ga ik het zeker niet uit de weg.

als er nog geen goede schrijven is van hoe dit moet gebeuren dan zal die na deze retrofit er zeker wel komen 

 

thanks mannen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Oeps wulfke vergeten... Heb de standaard opstelling nog geen stoel verwarming en de originele volgens mij tweede gen climatronic dual temp controlled met de rns510 erin

 

off topic ja ik weet het mag niet maar toch.. 

wil namelijk de schakelaars om de versnellingspook ook naar de nieuwe uitvoering hebben heeft iemand dat al gedaan en is er misschien een topic al van geopend.

 

796de019f6c5d752e8c159931ee66706.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dan hoef je niks om te pinnen en is de clima unit zo om te bouwen.

Enkel een nieuwe clima afdekking - best deze te kopen via ali express want daar kan je er 1tje kopen zonder airbag lampje erin

http://nl.aliexpress.com/item/OEM-VW-Passat-B7-B7-CC-Brushed-aluminum-Climatronic-Air-Condition-Control-Panel-3AD-863-082/32333428034.html

 

als je dit niet wil dan ga je enkel een afdekking vinden met airbag lampje en zit je met 2 airbag lampjes tenzij je terug een nieuwe rns afdekking koopt en die kan je dan ook via ali express aankopen

http://www.aliexpress.com/item-img/VW-Passat-CC-Volkswagen-Passat-B6-CD-radio-bezel-trim-brushed-aluminum-bezel-navigation-3C0-858/2025786849.html

 

 

voor de ombouw rond de pook moet je dus ook een nieuwe cover voor rond de pook hebben en het klein achterste stukje (3AA863324A)

dan nog de knoppenset links en knoppenset rechts en de bijhorende connectoren.

De knoppensets moet je bestellen volgens de opties die je erin hebt - knoppenset is namelijk 1 behuizing en hierin voorzie je de knoppen die je moet hebben. Als je later er knop erbij moet hebben moet je een volledige knoppenset aankopen met de extra optie erbij.

de linkse knoppenset is bvb

3AB927137 met handremknop - esp knop en - auto-hold knop

http://www.bm-parts.nl/images/articles/269/26959.jpg

3AB927137A  zelfde als hierboven maar dan met de start-stop knop erin

http://www.bm-parts.nl/images/articles/800/80090.jpg

dan moet je wel de bedrading van de handremknop verlengen en ompinnen naar de nieuwe handremknop

en nieuw covertje voor rond de lichtschakelaar aangezien de handremknop daar weg valt

 

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mits een beetje ombouwen, comfortmodule en gateway naar versie B7 is dit wel mogelijk.

De knopset met jouw opties, parkeersensoren en bandendruk controle heb ik nog niet gevonden helaas. Hiervoor zal iemand met etka moeten te hulp schieten. De eindletters van de onderdeelcode beslissen welke knoppen er aanwezig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

3AB 927 238 CS = full : rollo, C/S(electr. ophanging),  SET (bandendruk), PDC, PLA (inparkeren), ECO/start-stop

3AB 927 238 CR : rollo, C/S, SET, ECO, PDC

3AB 927 238 CQ : rollo, C/S, SET, ECO

3AB 927 238 CL : rollo, C/S, SET, ECO, PDC, PLA

3AB 927 238 CK : rollo, C/S, SET, PDC

3AB 927 238 CJ : rollo, C/S, SET

3AB 927 238 CH : rollo, C/S, SET, PDC, PLA

3AB 927 238 CG : rollo, C/S, SET, PDC

3AB 927 238 CF : rollo, C/S,

3AB 927 238 CB : rollo, C/S, PDC, PLA

3AB 927 238 CA : rollo, C/S,, PDC

3AB 927 238 BT : rollo, C/S

3AB 927 238 BS : rollo, SET, ECO, PDC, PLA

3AB 927 238 BR : rollo, SET,ECO,  PDC

3AB 927 238 BQ : rollo, SET, ECO

3AB 927 238 BL : rollo, ECO, PDC, PLA

3AB 927 238 BK : rollo,ECO, PDC

3AB 927 238 BJ : rollo, ECO

3AB 927 238 BH : rollo, SET, PDC, PLA

3AB 927 238 BG : rollo, SET, PDC

3AB 927 238 BF : rollo, SET

3AB 927 238 BB : rollo, PDC, PLA

3AB 927 238 BA : rollo, PDC

3AB 927 238 AT : rollo

 

 

Nog even nakijken voor bestellen!

 

Maar waarom niet voor 'Full'  (3AB 927 238 CS) gaan? dan moet je achteraf niet meer veranderen, en alles is verlicht! De prijs blijft gelijk...

 

grtz, dre

aangepast door dreke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedenk net dat de start-stop knop mogelijks alleen werkende gemaakt kan worden icm kessy.

 

hier heb je bvb al een middentunnel,

http://www.bm-parts.nl/lightbox/article/?type=car&aid=26773&carid=51&catid=2

volgens mij kan je je huidige armsteun hier aan monteren, alsook je bestaande opbergvakje met rolluikje,

het gaat hem voornamelijk om de montagepunten voor de knop units en de bevestigingshaakjes voor het klein stukje achterkant van de pook

 

volgens de nummers die Dreke doorgaf zie ik dat je geen knopset kan krijgen met enkel de functies die jij erin hebt.

dichts erbij is dan 3AB 927 238 BG : rollo, SET, PDC met zonnerollo, bandendruk en parkeersensoren. Enkel de rollo toets is dan teveel. maar indien je bvb een op afstand bedienbare garagepoort hebt zou je de ab hiermee kunnen koppelen (hebben andere forumleden ook al eens gedaan)

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

gateway en comfort voor 3C of B7?

 

Om deze knoppen te monteren in je console dien je heel je console te vervangen....

 

Ook paneel rond de schakelhendel enz....

 

grtz, dre

Voor de B7 want dan kan ik verder daarop retrofitten klokje, banden druk etc

 

Weet dat alleen de modchip van bronken.de het stuurslot functie terug kan geven.

Heb deze man al een paar mailtjes gestuurd maar te vergeefs hij reageert niet terug.

Maar is het stuurslot wel zo belangrijk en kan dit dan eruit geprogrammeerd worden.

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedenk net dat de start-stop knop mogelijks alleen werkende gemaakt kan worden icm kessy.

Ben ik dan ff blij dat ik kessy er al in heb zitten.

Ga loop van de dag mijn bestelling alvast klaar maken bij onze vrienden

 

Thx aan iedereen die mij op dit moment hiermee aan het helpen is.

 

Moet maar genoeg foto's maken en dan daarna wat op papier gaan zetten

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met de ombouw naar B7 gateway en B7 comfortmodule ga je het klokje zeker werkende krijgen, ook de banddruk weergave in de teller ga je zo werkende krijgen (mits plaatsen van sensoren in de wielen type 3AA en de ontvangst antenne) - mooiste is dan ook een TFT teller of zelfs een 3D teller.

Start-stop drukknop moet je dan ook wel werkende krijgen lijkt mij - Dreke heeft het zeker werkende in zijn .... 3C... B7.... :roll:

 

Als je dan het klokje plaatst ben je wel de geldlades kwijt en ga je ook het frame rond de rns moeten wijzigen omdat hierin de schakelaar voor de alarmlichten moet komen. Ook een andere cover rond de teller aangezien deze gaat aansluiten aan het klokje.

Dan moet je toch het origineel covertje kopen rond de clima aangezien je een andere cover rond de rns gaat hebben en hierin dus het airbag lampje vervalt en onder de clima komt te zitten.

 

zoals je kan lezen hangt het 1 aan het andere vast..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Start/stop met autohold  krijg je niet werkend... even ter informatie

en waarom dan niet ? Ik bedoel niet het start-stop systeem van de motor voor aan rood licht ofzo maar de start-stop knop om het contact aan te zetten en de motor te starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ook even meegeven dat er 2 versie klokjes zijn, de 1 vind ik net iets strakker dan het andere.

het linkse is courant te vinden , het rechtse is wat moeilijker te vinden - beide hetzelfde onderdeel nummer

http://de.aliexpress.com/item/Volkswagen-VW-Passat-CC-B7L-original-instrument-quartz-clock-Dashboard-small-clock-Quartz-watch/32219724301.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

http://www.bm-parts.nl/passat_cc

 

ook even meegeven dat er 2 versie klokjes zijn, de 1 vind ik net iets strakker dan het andere.

het linkse is courant te vinden , het rechtse is wat moeilijker te vinden - beide hetzelfde onderdeel nummer

http://de.aliexpress.com/item/Volkswagen-VW-Passat-CC-B7L-original-instrument-quartz-clock-Dashboard-small-clock-Quartz-watch/32219724301.html

http://www.bm-parts.nl/passat_cc

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou Ali is zo netjes geweest om mij wat leuke spullen toe te sturen.

Zoals de 3e gen climatronic en afdekplaat, led kentekenverlichting en instapverlichting.

 

De climatronic heeft nu ook de optie tot stoelverwarming wat later komt.

Maar nu de vraag @@wulfke met de huidige climatronic is het 1 op 1 overzetten maar moet ik daarna nog wat handelingen verrichten of is dat het?

 

Foto's volgen zsm

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

aangepast door hudeck
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Moet normaal gewoon zo werken, 1 op 1 uitwisselbaar. weliswaar na de installatie ook even naar basis zetten met een bepaalde knoppencombinatie in te drukken. kan ook met vcds gedaan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden