Ga naar inhoud

Passat Variant B8 configureren


mca

Aanbevolen berichten

Zijn er al ervaringen met het Bestuurdersassistentpakker Plus? De combinatie Lane Assist in ACC lijkt een hoop te beloven in de file maar is dat ook zo? En kun je LA ook eenvoudig uitschakelen, is er een knop voor?

 

En hoe is de performance van DLA? Ik lees dat het normale dimlicht nogal weinig licht geeft en het groot licht niet altijd daar schijnt waar het moet schijnen? Zijn hier nog instellingen aan te doen? 

Heb bestuurders ass. plus. Nog geen file gereden, in stad geprobeerd. Auto komt volledig tot stilstand indien voorligger stopt, motor slaat zelfs af (start/stop systeem). Als voorganger weer gaat rijden springt de motor weer aan, maar ik moet op de RES(ume) knop drukken om weer te gaan rijden vanuit VOLLEDIGE stilstand. Volgens de dealer is dit gebruikelijk. Tot slot kun je lane assist snel uitschakelen door op de knop van de groot-lichtschakelaar te duwen; in de AID verschijnt een opsomming van de bestuurdershulpsystemen welke aanwezig zijn; via het multifunctionele stuur kun je hier doorheen scholen en Lane assist/Front Assist etc uitschakelen.

 

DLA is prachtig; je moet het wel iedere keer inschakelen (tenzij je iets met VAGcom doet), het werkt bij > 65 km/u. Het lichtbeeld hangt natuurlijk af van tegenliggers, voorliggers en of je ingehaald wordt

aangepast door robertapple1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb bestuurders ass. plus. Nog geen file gereden, in stad geprobeerd. Auto komt volledig tot stilstand indien voorligger stopt, motor slaat zelfs af (start/stop systeem). Als voorganger weer gaat rijden springt de motor weer aan, maar ik moet op de RES(ume) knop drukken om weer te gaan rijden vanuit VOLLEDIGE stilstand. Volgens de dealer is dit gebruikelijk. Tot slot kun je lane assist snel uitschakelen door op de knop van de groot-lichtschakelaar te duwen; in de AID verschijnt een opsomming van de bestuurdershulpsystemen welke aanwezig zijn; via het multifunctionele stuur kun je hier doorheen scholen en Lane assist/Front Assist etc uitschakelen.

 

DLA is prachtig; je moet het wel iedere keer inschakelen (tenzij je iets met VAGcom doet), het werkt bij > 65 km/u. Het lichtbeeld hangt natuurlijk af van tegenliggers, voorliggers en of je ingehaald wordt

Thanks voor het delen van je ervarinen. Begrijp ik het goed dat boven de 65kmu het groot licht (DLA) niet actief is en je dan "gewoon" je normale dimlicht hebt? En is dit voldoende licht? Ik meen gelezen te hebben dat dit normale dimlicht nogal kort staat afgesteld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor het delen van je ervarinen. Begrijp ik het goed dat boven de 65kmu het groot licht (DLA) niet actief is en je dan "gewoon" je normale dimlicht hebt? En is dit voldoende licht? Ik meen gelezen te hebben dat dit normale dimlicht nogal kort staat afgesteld?

Ik vind de Dimlichten (LED) prima

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor het delen van je ervarinen. Begrijp ik het goed dat boven de 65kmu het groot licht (DLA) niet actief is en je dan "gewoon" je normale dimlicht hebt? En is dit voldoende licht? Ik meen gelezen te hebben dat dit normale dimlicht nogal kort staat afgesteld?

Boven de 65km/h is DLA juist actief...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks again.

 

Ik lees nu dat in de connected series in het executive plus pakket telefoon voorbereiding plus aanwezig is. Is dit weer wat anders dan comfort?

Volgens mij is het precies hetzelfde. Heb een tijdje terug in een B8 gereden waar ook een Ex+ pakket in zat. Op de offerte van deze auto stond de telef. voorber. als plus opgeschreven.

Ik heb zelf maar voor alle zekerheid de premium genomen. Kleine meerprijs en liever mee dan om verlegen. Lees berichten dat het voor CarNet verplicht aanwezig zou moeten zijn om goed te functioneren.

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9295 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het precies hetzelfde. Heb een tijdje terug in een B8 gereden waar ook een Ex+ pakket in zat. Op de offerte van deze auto stond de telef. voorber. als plus opgeschreven.

Ik heb zelf maar voor alle zekerheid de premium genomen. Kleine meerprijs en liever mee dan om verlegen. Lees berichten dat het voor CarNet verplicht aanwezig zou moeten zijn om goed te functioneren.

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9295 met Tapatalk

Lijkt me toch dat de comfort onderdeel is van de exec plus. Wat brengt premium extra trouwens? Alleen dat rSap dat niet ondersteund wordt door Apple? Of krijg je er nog andere zaken bij?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me toch dat de comfort onderdeel is van de exec plus. Wat brengt premium extra trouwens? Alleen dat rSap dat niet ondersteund wordt door Apple? Of krijg je er nog andere zaken bij?

Comfort zit er vanaf gewoon executive ook al in. Bij plus dus ook. Volgens mij is het met name rSap ja. Mijn Samsung ondersteund dat wel. Heb het genomen om zeker te zijn dat CarNet goed gaat werken. Heb reviews gelezen waarin sprake was dat de combinatie Exec+ en comfort voorbereiding ertoe leide dat mensen extra 3g usb sticks moesten kopen om van de online diensten gebruik te kunnen maken. Zekere voor het onzekere genomen. Voor alleen bellen is de comfort voorbereiding gewoon prima. Collega heeft de gewone BE en die is luid en duidelijk verstaanbaar.

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9295 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

De online diensten schijnen de telefoon als wifi spot nodig te hebben voor de data verbinding. Dit kan niet via BT. Met premium krijg je een extra simslot in je dashboardkastje en kan je met een dual sim makkelijk de dataverbinding leggen.

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9295 met Tapatalk

Ik heb een iPhone; rSAP werkt niet bij mij (apple ondersteunt dit niet). In mijn Premium heb ik een apart SIM kaartje gestopt (prepaid dingetje). Kon aangeven in menu dat ik deze alleen voor dataverkeer wil gebruiken. Tegelijkertijd verbind ik mijn iPhone of via Bluetooth (draadloos) of bedraad via Apple CarPlay. Werkt prima.

 

Alternatief is om mijn iPhone als hotspot te gebruiken, werkt ook maar vind ik te omslachtig. Duo/dual SIM heeft het nadeel dat twee SIM-kaarten hetzelfde telefoonnummer hebben, dit kan tot storing leiden. Vodafone heeft Multi-Sim: een aparte simkaart welke gebruik maakt van je mobiele abonnement (zie hun Site). Kortom, opties te over

aangepast door robertapple1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een iPhone; rSAP werkt niet bij mij (apple ondersteunt dit niet). In mijn Premium heb ik een apart SIM kaartje gestopt (prepaid dingetje). Kon aangeven in menu dat ik deze alleen voor dataverkeer wil gebruiken. Tegelijkertijd verbind ik mijn iPhone of via Bluetooth (draadloos) of bedraad via Apple CarPlay. Werkt prima.

 

Alternatief is om mijn iPhone als hotspot te gebruiken, werkt ook maar vind ik te omslachtig. Duo.dual SIM heeft het nadeel dat twee SIM-kaarten hetzelfde telefoonnummer hebben, dit kan tot storing leiden. Vodafone heeft Multi-Sim: een aparte simkaart welke gebruik maakt van je mobiele abonnement (zie hun Site). Kortom, opties te over

Dank voor je uitleg. Ik heb een smartphone met spraak en data abo en tevens een tablet met alleen een datasim. Ik vraag de provider voor de datasim wel een extra exemplaar. Dan kan de passat de data daarvan gebruiken en ik gewoon via BT bellen met de smartphone. Mooie oplossing zo.

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9295 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een iPhone; rSAP werkt niet bij mij (apple ondersteunt dit niet). In mijn Premium heb ik een apart SIM kaartje gestopt (prepaid dingetje). Kon aangeven in menu dat ik deze alleen voor dataverkeer wil gebruiken. Tegelijkertijd verbind ik mijn iPhone of via Bluetooth (draadloos) of bedraad via Apple CarPlay. Werkt prima.

 

Alternatief is om mijn iPhone als hotspot te gebruiken, werkt ook maar vind ik te omslachtig. Duo.dual SIM heeft het nadeel dat twee SIM-kaarten hetzelfde telefoonnummer hebben, dit kan tot storing leiden. Vodafone heeft Multi-Sim: een aparte simkaart welke gebruik maakt van je mobiele abonnement (zie hun Site). Kortom, opties te over

Helder (alle andere replies ook, thanks). Premium telefoonvoorbereiding kost me de kop ook niet met 3 euro, dus laten we dat maar doen.

 

Heeft de premium nog wel dat "bakje" dat het antenne signaal oppikt? En zijn de usb/line-in-aansluitingen verder gelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In plaats van  dat "bakje" dat het antenne signaal oppikt (met bijbehorende usb/line-in-aansluitingen) krijg je bij  de Premium uitvoering een asbak met aansteker op de plaats onder het Discover systeem. Handig voor niet-rokers  :neutral:. Helaas dus geen usb/line-in aansluiting meer, had ik liever gehad. Kan bij mijn provider (Telfort) alleen een 2e SIM-kaart krijgen bij een zakelijk abonnement, dat kan ik pas in augustus omzetten. Tot die tijd gebruik ik mijn iPhone als hotspot. Werkt wel i.c.m. de online diensten, maar is inderdaad wel een beetje omslachtig zoals robertapple1 al aangeeft. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In plaats van  dat "bakje" dat het antenne signaal oppikt (met bijbehorende usb/line-in-aansluitingen) krijg je bij  de Premium uitvoering een asbak met aansteker op de plaats onder het Discover systeem. Handig voor niet-rokers  :neutral:. Helaas dus geen usb/line-in aansluiting meer, had ik liever gehad. Kan bij mijn provider (Telfort) alleen een 2e SIM-kaart krijgen bij een zakelijk abonnement, dat kan ik pas in augustus omzetten. Tot die tijd gebruik ik mijn iPhone als hotspot. Werkt wel i.c.m. de online diensten, maar is inderdaad wel een beetje omslachtig zoals robertapple1 al aangeeft. 

Hmm, dat is dan weer niet zo premium. Dan allicht toch maar de comfort uitvoering met een 4G mifi stick? Dan heb ik toch hetzelfde als de premium met daarin de tweede sim?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de vodafone 4g stick en het werkt prima. Alleen was die net te lang en ging de armsteun niet meer dicht. Ik heb dit opgelost met een kort Usb verlengsnoertje waardoor de stick plat gelegd kan worden.

aangepast door Bricks
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, dat is dan weer niet zo premium. Dan allicht toch maar de comfort uitvoering met een 4G mifi stick? Dan heb ik toch hetzelfde als de premium met daarin de tweede sim?

Ja en nee. Indien jee GEEN iPhone hebt kun je met premium via Bluetooth rSAP-protocol de SIM van je telefoon gebruiken (bellen, internet), dat loopt dan via je dakantenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de vodafone 4g stick en het werkt prima. Alleen was die net te lang en ging de armsteun niet meer dicht. Ik heb dit opgelost met een kort Usb verlengsnoertje waardoor de stick plat gelegd kan worden.

@@Bricks

Kun je aangeven welk type 4g stick je hebt gekocht ? en met welk data abonnement ? En krijg je geen foutmeldingen op het scherm ?  Ik heb via T-Mobile een Huawei E3372h met data abo aangeschaft maar helaas kreeg ik het niet werkend doordat het systeem een error gaf (via usb in armsteun bakje) E.e.a. geretourneerd en nu zoekend naar wel een werkende oplossing met een internetstick.

b.v.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad is het de W5101. Ik heb een Vodafone SO red-business abo met 4G.

Je moet er op letten dat je een apparaat neemt die als router kan dienen. (De genoemde W5101 kan 10 apparaten tegelijk aan). 

Die bouwt zijn eigen wifi netwerk op, net zoals je thuis ook zult hebben. Vervolgens meldt je de discover aan op dit netwerk en je bent klaar.

Ik wilde graag een 4G "wingle" hebben, omdat ik die ook kan gebruiken voor mijn laptop op locatie. Ik denk niet dat je voor de auto het verschil merkt tussen 3G of 4G.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad is het de W5101. Ik heb een Vodafone SO red-business abo met 4G.

Je moet er op letten dat je een apparaat neemt die als router kan dienen. (De genoemde W5101 kan 10 apparaten tegelijk aan).

Die bouwt zijn eigen wifi netwerk op, net zoals je thuis ook zult hebben. Vervolgens meldt je de discover aan op dit netwerk en je bent klaar.

Ik wilde graag een 4G "wingle" hebben, omdat ik die ook kan gebruiken voor mijn laptop op locatie. Ik denk niet dat je voor de auto het verschil merkt tussen 3G of 4G.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden