Ga naar inhoud
  • 0

olie verversen; ook service reset oid doen?


deroy

Vraag

Ik wil zelf eens olie en filter verversen. Zit gewoon nog op LL intervallen, en nu zo'n 15000 gereden sinds laatste verversing. Rustige kinderproof rijstijl. km stand nu 149000.

 

Moet ik dan ook iets met de service interval meter doen? Of gewoon verversen, rustig verder rijden en wachten tot de service melding komt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Welkom op het forum.

 

Je kan via VAG COM de SRI reset doen of via gerritspeek.nl kijken hoe je met de teller klok je reset kan doen. Is per model verschillend.

Aangezien we niet weten welke passat je rijdt weet ik niet welke handelingen je zou moeten doen.

 

Je eigen en je passat voorstellen kan in het ik ben......... en ik rij.........  gedeelte van het forum

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

luchtfilter, interieurfilter, ruitenwissers. Niet echt spannend, maar wel nodig. En leuk voor de ervaring van zoon van 4 :-)

 

Ambitieuzer is wellicht de koplamp waarin het stadslichtje vastgesmolten zit. Vaker voorkomend probleem las ik al. Ik vrees dat dus de hele unit vervangen mag worden, en dus de bumper eraf moet. 

 

Passat 3C variant, highline, 1.8TSI handgeschakeld. Rijdt als een trein. En het beige alcantara zit goddelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klus geklaard. Ik zag dat de carterplug van RVS oid was, en mijn nieuwe niet (corteco plug, leek me gegalvaniseerd, met groen goedje erop gesmeerd). Dus ik heb de oude hergebruikt, incl ring, en netjes met 30Nm aangedraaid.

 

Was dat een goed idee? Niet dat er nu nog wat aan te doen valt, maar toch...

aangepast door deroy
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden