Ga naar inhoud
  • 0

passat B8 (GTE) winterbanden contiseal


polder

Vraag

Afgelopen zaterdag bij de kwikfit geweest om winterbanden te laten monteren.

 

Ze wilden er Vredestein "WINTRAC XTREME S" om gooien echter volgens mij zijn dit geen "zelfdichtende" banden dus ik heb ze geweigerd en vandaag een mail naar de leasemaatschappij gestuurd.

 

De zomerbanden die er nu op zitten zijn Continental met "contiseal" dus ik neem aan dat de winterbanden dan ook "contiseal" banden moeten zijn.

 

Ik vraag me af zijn er ook andere merken die een zelfdichtende band leveren of is continental de enige?

 

Zijn jullie winterbanden ook van continental en welk type?

 

Aangezien mijn wagen geen reserve wiel aan boord heeft denk ik dat ik een "zelfdichtende" band moet hebben of anders een "runflat".  Of hebben jullie een andere mening?

 

Ik kan natuurlijk ook een "normale" band laten monteren en als ik dan een lekke band krijg die gewoon aan gort rijden tot de eerste pomp maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

 

Alvast bedankt voor jullie input/feedback.

 

Polder

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

@-=mYst=- in de GTE past geen reservewiel is dus ook geen (fabrieks) optie.....

 

Nu heeft alles met "hoe groot is de kans....."  ik rij al meer dan 30jaar auto en nog nooit een lekke band gehad maar gaat me meer om het feit dat ze proberen een normale winterband te monteren. Al dan niet in opdracht van de leasemij.

 

Heb in het verleden ook wel eens "runflats" gehad maar dat beviel me niet, erg stug zeker in de bochten waarschijnlijk door de verstevigde wangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb Michelin Pilot Alpin PA4's als winterbanden op mijn GTE. Dat zijn dus ook geen Contiseal banden. Ik heb wel een compressor en een spuitbus met dichtmiddel achterin liggen, dat werd meegeleverd met de auto.  Bij aflevering van de auto heb ik het er nog even met de VW-verkoper over gehad: hij adviseerde om bij een lekke band onderweg de VW-mobiliteitsservice te bellen. Schijnt overal in Europa beschikbaar te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

blijkbaar zijn de continental "contiseal" niet te krijgen (uitverkocht?)

 

dus ik zal dus echt andere banden moeten nemen.

 

Ook de leasmij. raadt mij Vredestein  "WINTRAC XTREME S" te nemen.

 

Wat zouden jullie nemen? (als ik al echt een keuze krijg natuurlijk :wink: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De enige reden waarom jouw auto conti's eronder had zitten, is waarschijnlijk het feit dat die via PON geïmporteerd werd. Die mannen hebben nogal 'n voorliefde voor dat merk (ik viel achterover toen ik vernam dat quasi alle banden vervangen worden door conti's bij PON, wat 'n geld verkwisting :o )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Pon is ook importeur van Continental. Daar komt de voorliefde vandaan. De banden die eraf gehaald worden zullen wel verkocht worden.

allicht wel, maar toch... net zoals die auto's die met lederen interieur verkocht worden... worden allemaal splinternieuwe interieurs voor in de vuilbak geknikkerd :bash:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

PON monteert onder al hun auto's Conti.

Reden?

Omdat er dus mensen zijn die geloven dat dat dan ook het beste merk voor de auto is... "Hij wordt toch niet voor niets op deze banden afgeleverd?"

 

PON is inderdaad zoals @rwin zegt importeur van Conti in Nederland.

VW, SEAT, Skoda en Audi wordt helemaal niet altijd op Conti's aangeleverd bij PON.

De fabriek levert de auto's altijd op de voor hun op dat moment voordeligste banden (wel altijd premium merk).

 

In Leusden worden alle auto's van Conti's voorzien en de banden van de merken Michelin, Dunlop enz worden verkocht aan het buitenland...

 

Je kunt zeggen wat je wilt, maar het werkt wel, je wilt de mensen niet de kost geven die dus ook alleen maar Conti's onder hun auto zullen monteren, vanwege het feit dat de auto nu eenmaal zo is afgeleverd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben erg tevreden over de Michelin Pilot Alpin PA4's. Uit ervaring op vorige auto's met zowel Michelin als Vredestein op vorige auto's bleek dat Michelin veel langer meegaat dan Vredestein. Als je veel km's maakt dan zou ik Michelin nemen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben erg tevreden over de Michelin Pilot Alpin PA4's. Uit ervaring op vorige auto's met zowel Michelin als Vredestein op vorige auto's bleek dat Michelin veel langer meegaat dan Vredestein. Als je veel km's maakt dan zou ik Michelin nemen. 

Als hij van de leas maatschappij is, dan lijkt mij dat geen probleem. Dan zou ik kijken naar een die goed presteert, slijtage is dan van minder belang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb Continental WinterContact TS 850 P 235/45/180/V850PX banden. Wilde ook graag contiseals, maar kreeg te horen dat die er niet zijn. Aangezien het om 18" winterbanden gaat keek ik daar niet raar van op, is misschien geen gangbare maat voor winterbanden. Heb nog niet veel gereden op de winterbanden, is dus even afwachten hoe ze gaan bevallen.

 

Op de zomervelgen zitten trouwens Pirelli's, keek de verkoper wel van op. Meestal worden er Continentals onder gelegd bij Pon, de 'af fabriek' banden worden dan doorverkocht. Misschien hadden ze geen 19" Continentals op voorraad toen mijn auto binnen kwam, kan ook zijn dat Pirelli's op moment van leveren van de auto voordeliger waren (martijn171175 noemde dit eerder).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

 

 

tvc15, op 09 Dec 2015 - 11:31 AM, zei:snapback.png

Ik ben erg tevreden over de Michelin Pilot Alpin PA4's. Uit ervaring op vorige auto's met zowel Michelin als Vredestein op vorige auto's bleek dat Michelin veel langer meegaat dan Vredestein. Als je veel km's maakt dan zou ik Michelin nemen. 

Als hij van de leas maatschappij is, dan lijkt mij dat geen probleem. Dan zou ik kijken naar een die goed presteert, slijtage is dan van minder belang.

 

Als het om prestaties gaat zou ik ook niet voor Vredestein kiezen. Zoek de testen maar eens op op Internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb e-mail contact gehad met continental en die bevestigen dat er geen 18" contiseal winterbanden bestaan wel 17" maar ja die passen dus niet om mijn velgen....

 

Dus ik moet dus een niet "seal" band uit gaan zoeken.

 

Tevens de leasemij maar vragen of ik een compressor kan krijgen, volgens de dealer zit die er niet standaard bij.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Merkwaardig, bij mij lag er onder de vloer een tasje van hetzelfde materiaal als het tasje waar de laadsnoeren in zitten met daarin een compressor en een flesje dichtmiddel. Zeker weten dat dit bij jou niet meegeleverd is?

post-23629-0-25471400-1449947987_thumb.jpg

post-23629-0-66093600-1449947987_thumb.jpg

aangepast door tvc15
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na 6 winters waren voor de Michelin winterbanden afgesleten. Heb er nu Vredestein Wintrac Extreme S 17" onder liggen. Vanavond terug komen rijden vanuit Groningen in extreem nat weer (water bleef op de snelweg liggen). Waterafvoer uitstekend van deze banden. Banden bevallen tot nog toe prima.

Spuitbus en compressor moet je niet gebruiken zegt mijn dealer omdat je daarna de band eigenlijk niet goed kunt repareren. Je hebt Mobiliteitsgarantie in heel Europa en die komen ook helpen als je een lekke band hebt. Ik had een paar jaar geleden thuis op de oprit een lekke band, Mobiliteitsservice gebeld, dealer komt langs en repareert de band met een veter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb e-mail contact gehad met continental en die bevestigen dat er geen 18" contiseal winterbanden bestaan wel 17" maar ja die passen dus niet om mijn velgen....

 

Dus ik moet dus een niet "seal" band uit gaan zoeken.

 

Tevens de leasemij maar vragen of ik een compressor kan krijgen, volgens de dealer zit die er niet standaard bij.....

 

Kreeg inderdaad ook te horen dat er geen 18" contiseal winterbanden zijn (misschien omdat 18" niet zo'n gangbare maat is voor winterbanden?). Heb zelf een complete set winterbanden op velg (Monterrey) besteld, en kreeg daar tot mijn verrassing een compressor bij. Staat weliswaar voor € 77 op de factuur, maar de all-in prijs voor de gehele set werd er niet hoger op.

 

post-24017-0-35462500-1450100132_thumb.jpg

 

post-24017-0-16651800-1450100148_thumb.jpg

 

Nu maar hopen dat ik niet na 09/2018 lek ga rijden  ^_^ :

post-24017-0-43167200-1450100160_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben gegaan voor de conti's TS850 , 215/55/R17 op de MAK Wolf velg en heb direct een compressor setje erbij gekocht bij de dealer. Had inmiddels ook wel weer wat moeite om aan deze bandjes te komen, de levertijd liep hard op. Voor de wintersport setje Weissenfels Prestige sneeuwkettingen erbij gekocht, bij de online winkel van Tom Coronel het voordeligst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn B8 is in december afgeleverd en ik heb toen gevraagd deze gelijk op winterbanden te laten afleveren.

 

Dit is netjes gedaan door de dealer. De winterbanden zijn de conti 17 met contiseal.

 

Alleen nu twijfel ik toch wel of dit wel de juiste zijn. Ik vind de passat af en toe nogal hard geveerd bij hobbels bij hogere snelheden. Ook raakt de auto snel de grond drempels in de woonwijk.

 

Ik dacht eerst dat dit aan het sportonderstel en het R spoiler pakket lag.

 

Maar nu stond ik laatst naast een andere B8 en die banden waren veel groter.

 

Daar zitten dus 215/55 winterbanden op de 17" velg.

 

Mijn winterbanden zijn 205/50.....op de 17"

 

Dit lijkt me nogal een verschil. En hoe meer ik nu kijk naar mijn passat, hoe ieler de wielen lijken..

 

Het lijkt alsof de dealer gewoon deze winterband erop heeft gedaan vanwege de contiseal (van de vervangende zomerband).

 

Toch maar eens navragen bij de dealer.

 

 

 

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden