Ga naar inhoud
  • 0

tijdsstip voor winterbanden


Tikra

Vraag

goeden avond,

 

een kort topic over wanneer jullie de winterbanden onder de Passat zetten.

Ik heb ze aangezien de temperaturen nog dermate hoog zijn nog niet eronder gezet - wanneer zetten jullie de banden eronder - ik heb gehoord dat het pas zinvol is bij temperaturen onder de 5 graad plus. 

 

gr. Helge

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Normaal de "r" maanden maar dat is de laatste jaren ook niet echt meer het geval.

 

Onder de 5 graden is idd wel goed voor de band maar als er dan terug een warmere periode is ga je ze er niet terug even vanonder schroeven voor die periode denk ik. Velen van het forum rijden nu al op hun winter set.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Altijd begin oktober. Zouden die drie of vijf graden wat uitmaken !?!?!?!

Ben van mening dat niet alleen bij kou maar ook bij vochtig weer en regen de weg ligging verbeterd en het dus veiliger is als je de winter sloffen er onder hebt. 

Ik heb ze er nog niet onder maar kan me zelf wel vinden in je uitspraak

 

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Altijd begin oktober. Zouden die drie of vijf graden wat uitmaken !?!?!?!

Ben van mening dat niet alleen bij kou maar ook bij vochtig weer en regen de weg ligging verbeterd en het dus veiliger is als je de winter sloffen er onder hebt. 

 

Dan zou je dus beter altijd op winterbanden kunnen rijden in ons kikkerlandje :mrgreen:

aangepast door Mark91
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan zou je dus beter altijd op winterbanden kunnen rijden in ons kikkerlandje :mrgreen:

Heel het jaar door al winterbanden onder m'n Passat... Was natuurlijk alleen omdat ik nog geen zomerset had, en de auto op winterbanden is geleverd.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

aangepast door RohanV6
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

even een andere vraag,

staat er eigenlijk iets beschreven wanneer je winterbanden mag leggen - of wanneer je ze niet erom mag hebben ?

Dit met de visie op de keuring of APK ? stel dat je in augustus met winterbanden naar de keuring/APK gaat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

even een andere vraag,

staat er eigenlijk iets beschreven wanneer je winterbanden mag leggen - of wanneer je ze niet erom mag hebben ?

Dit met de visie op de keuring of APK ? stel dat je in augustus met winterbanden naar de keuring/APK gaat...

 

Hier in NL zeggen ze er niks van voor zover ik weet, zo lang er genoeg profiel op de banden zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

er is een verplichting in Oostenrijk en Duitsland, maar dat is afhankelijk van het weer. Ik weet dat de winterbanden meer slijten als de temperatuur boven de 5 of 9 graad is, dat komt door het zachtere rubber. In D kan man het gehele jaar met W&S banden rijden.

@@wulfke, dat maakt helemaal niets uit, als er voldoende profiel op de banden is.

aangepast door Tikra
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Altijd begin oktober. Zouden die drie of vijf graden wat uitmaken !?!?!?!

Ben van mening dat niet alleen bij kou maar ook bij vochtig weer en regen de weg ligging verbeterd en het dus veiliger is als je de winter sloffen er onder hebt. 

Ben ik niet met je eens Navi16.

Winterbanden geven je alleen een betere wegligging bij sneeuw.

Bij regen hebben winterbanden een langere remweg dan zomerbanden.

Ook in het bochtenwerk zal je zien dat winterbanden het moeten afleggen t.o.v. zomerbanden.

Lees de tests er maar eens op na.

Nadeel van winterbanden is ook een hoger geluidsniveau en minder comfort.

Voor mij alleen maar reden om het monteren van winterbanden tot zo laat mogelijk uit te stellen

Dus ik ga pas winterbanden monteren als er inderdaad vorst en sneeuw voorspelt wordt.

 

Groetjes van George

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden